The Doors - vil nogen hjælpe mig lidt her ~
Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-09-04 22:34

da jeg havde ret godt helt med min tilsvaredne beatles tråd kunne jeg da
godt tænke mig et jeres bud på hvilke the doors cdere der bør være i enhver
samling - kriterierne er de samme - originale udgivelser som gruppe nhar
udsendt dem og ikke for mange opsamlinger

på forhånd tak - jeg skal osse nok søge selv, men vil gerne høre hvad i
mener herinde.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Thomas

Dato : 30-09-04 23:02

> [...]
> samling - kriterierne er de samme - originale udgivelser som gruppe nhar
> udsendt dem og ikke for mange opsamlinger

Altså... De 'rigtige' Doors udgivelser hedder:
The Doors (1967)
Strange Days (1967)
Waiting For The Sun (1968)
The Soft Parade (1969)
Morrison Hotel (1970)
L.A. Woman (1971)

Og så er der efter Jim Morissons død, udgivet en ved navn 'An American
Prayer'.
Som rummer nogen af de digte Jim indtalte mens han boede i Paris, tilsat
musik af
resten af bandet. Den kom på gaden i 1978... Og der er faktisk også et par
perler
på, syntes jeg...

Udover det, er der jo selvfølgelig også kommet et hav af Opsamlinger, og
Live-plader.
Men dem på denne liste, er de "rigtige" Doors plader.
Håber du kan bruge det...

Mvh. Thomas

(Som Pt. har ca. 150 CD'er med The Doors)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-09-04 23:20

> [...]
> Live-plader.
> Men dem på denne liste, er de "rigtige" Doors plader.

helt sikkert! Tak for hjælpen.

> Mvh. Thomas
>
> (Som Pt. har ca. 150 CD'er med The Doors)

yikes! - det er lige netop det jeg mener - jeg vil gerne, bare til at starte
med i hvert fald, have det essentielle, så kan jeg altid udbygge mine
forskellige samlinger senere hen med diverse ekstra cd'ere - mine samlinger
er Beatles, bowie og the doors - næste punkt er så Hendrix - der er der osse
udgivet et hav af skiver - men igen, jeg starter med de "rigtige" og har de
første 2 - experience og axis bold as love. - især axis er helt fantastisk,
men det er en anden snak.... ja så er der jo osse rolling stones, men så kan
man jo købe sig direkte til fattiggården

Fra : Thomas

Dato : 01-10-04 00:28

> helt sikkert! Tak for hjælpen.

Må jeg iøvrigt anbefale denne box ?
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=903&session=1

Så kan du få det mest vitale, plus en ekstra skive med nogen
sjældenheder, til en nogenlunde fornuftig pris

Mvh. Thomas

Fra : Thomas

Dato : 01-10-04 00:55

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Må jeg iøvrigt anbefale denne box ?
> http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=903&session=1

Nå mit link virkede ikke... Den er her:
http://www.cdon.com/product.phtml?prod=56601

Får du lyst til at købe den, skal du selvfølgelig gå ind under:
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=903&session=1

Søge på 'Doors' og vælg den der hedder 'Complete Studio Recordings'
(måske skal du vælge bandet 'Doors' først. Ellers kommer der resultater
som '3 doors down' frem først...

Mvh. Thomas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-10-04 15:22

> Søge på 'Doors' og vælg den der hedder 'Complete Studio Recordings'

lækker box - det kan da godt være man skal satse på den

Fra : bonfils

Dato : 01-10-04 06:37

On the day of our lord Fri, 1 Oct 2004 00:01:36 +0200, the most
honourable "Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> expostulated:

> [...]
>Live-plader.
>Men dem på denne liste, er de "rigtige" Doors plader.

Her kunne man vel sige, at 'Absolutely Live' (1970) hører med til de
"rigtige", da den udkom mens gruppen stadig var aktiv...?

>Håber du kan bruge det...
>
>Mvh. Thomas
>
>(Som Pt. har ca. 150 CD'er med The Doors)

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-10-04 09:50

Thomas wrote:

> [...]
> musik af
> resten af bandet. Den kom på gaden i 1978... Og der er faktisk også et par

"An American Prayer" er en af de bedste "Doors-plader" (gåseøjnene er
med vilje) der findes. Jeg hører måske oftere end de resterende plader.
Ellers er "Waiting For The Sun" den mest stemningsfulde og melankolske
efter min mening. "The Doors" og "Strange Days" hører jeg da også, men
det er ligesom om jeg har hørt dem for meget for 10-15 år siden.

/David

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 01-10-04 11:45

David Rasmussen wrote:

> [...]
> melankolske efter min mening. "The Doors" og "Strange Days" hører jeg
> da også, men det er ligesom om jeg har hørt dem for meget for 10-15 år

Men det var vel dem, du startede med at høre. Du var altså der, hvor Sniper
er nu.

Mark

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-10-04 11:48

Mark Thomas Gazel wrote:

> Men det var vel dem, du startede med at høre. Du var altså der, hvor
> Sniper er nu.

Det er rigtigt :)

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-10-04 15:34

> Men det var vel dem, du startede med at høre. Du var altså der, hvor
> Sniper er nu.

Faktisk har jeg hørt det gamle musik meget længe - helt tilbage fra 80'erne
hvor jeg havde min fars lp'ere - dengang hørte jeg meget jimi hendrix (havde
bla. en 1. udgave af hey joe på vinyl jeg var ret stolt af) - så jeg er ret
godt inde i the doors, jimi hendrix og videre i den mere syrede afdeling

så fik jeg anlæg og startede en cd samling, men nu her mange drukture senere
er nogle af mine første skiver i ret ringe stand - det ærgrer jeg mig så
over nu, hvor jeg er blevet en noget mere seriøs samler og går op i
kvalitet!

jeg begyndte så at samle dvd boxe - så fik jeg interessen for beatles for et
par år siden og min beatles cd samling er ved at være komplet (well "rigtig"
komplet that is) - for ikke så længe siden begyndte jeg så på det gamle
bowie (hvor jeg kendte Scary Monsters fra min barndom ret godt) - alle de
cdere står så side om side med mine dvdere og jeg anser mig selv for lidt af
en "nørd" samler

nu har jeg fået børn og festerne er efterhånden ret sjældne, så når jeg
hører musik nu foregår det på noget meget bedre udstyr i stille omgivelser
og jeg nyder det i fulde drag

nu har jeg så besluttet mig for at de mest uvurderlige skatte (ja, cd'ere) i
min samling skal opdateres - det er blevet til en lille håndfuld cd'ere
med bla the doors der skal skiftes ud (jeg har 3) - jeg satser så på bowie,
beatles, hendrix og the doors til at starte med, men for at holde det på et
realistisk plan er det jeg beder jer fortælle mig hvilke albums der er de
"rigtige" - udover de nævnte er der så et rage against the machine og et
enkelt album med happy mondays der skal generhverves - så musikken
kender jeg, men min album viden skal der arbejdes lidt på
og her vil jeg gerne takke jer der bidrager

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 01-10-04 08:35

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> gruppe nhar udsendt dem og ikke for mange opsamlinger
>
> på forhånd tak - jeg skal osse nok søge selv, men vil gerne høre hvad

Jeg mener, at du skal starte med deres første album. Det var det album, de
havde problemer med at leve op til i hele resten af bandets levetid.

Det står på bl.a. andet også på Allmusic.com og jeg er enig.

Allmusic.com er derudover et godt springbræt for sådanne projekter som dit.
Om ikke andet kan du gå ind i diskografien på bandet og se hvor mange
stjerner albummene har fået.

Ellers er en "Best of ..." skive gerne et godt udgangspunkt. Desværre lider
de jo under ikke at give samme indtryk af konceptet og helheden på et album,
og lige med the Doors har jeg hørt mange gange, at man skal "ikke høre en
enkelt sang, men høre hele albummet" for at få noget ud af musikken.

Held og lykke

Mark

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-10-04 09:53

Mark Thomas Gazel wrote:

> Jeg mener, at du skal starte med deres første album. Det var det album,
> de havde problemer med at leve op til i hele resten af bandets levetid.
>
> Det står på bl.a. andet også på Allmusic.com og jeg er enig.

Jeg er uenig.

> Allmusic.com er derudover et godt springbræt for sådanne projekter som
> dit. Om ikke andet kan du gå ind i diskografien på bandet og se hvor
> mange stjerner albummene har fået.

Det er komplet subjektivt hvor mange stjerne et album har fået på
allmusic. Jeg er ikke sjældent helt uenig, både når de giver mange og
når de giver få.

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-10-04 15:37

> [...]
> et album, og lige med the Doors har jeg hørt mange gange, at man skal
> "ikke høre en enkelt sang, men høre hele albummet" for at få noget ud af

som sagt kender jeg the doors og har lyttet i mange år og som med beatles,
har jeg det sådan at jeg uden undtagelse kan lide det hele - hvilket jo gør
det ret nemt at købe skiver - ofte er det ikke de bedste der er på best of,
men mere de mest kendte, hvilket er en skam - eksempelvis har jeg en best of
med bowie (min første med bowie inden jeg så lyset) og på den er der ikke
skyggen af Soul Love som er en af mine absolutte favoritter af alt musik
overhovedet!