Slayer - hvor skal man begynde
Fra : Christian

Dato : 29-09-04 14:32

Hey

Overvejer at tage ind og se Slayer og Slipknot...mest pga. sidstnævnte, da
jeg ikke kender Slayer så godt. Det vil jeg dog ændre på, hvis jeg
investerer i en billet. Hvor kan i anbefale en Slayer-novice at begynde,
hvis han godt vil "forberede" sig bedst muligt til koncerten?

vh Christian

Fra : RH

Dato : 29-09-04 14:43

Christian wrote:

> [...]
> investerer i en billet. Hvor kan i anbefale en Slayer-novice at begynde,
> hvis han godt vil "forberede" sig bedst muligt til koncerten?

Havearbejde såsom klipning af hæk og græsslåning med elektriske
haveredskaber er nok mit bedste bud.

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 29-09-04 15:17

Christian wrote:
> [...]
> på, hvis jeg investerer i en billet. Hvor kan i anbefale en
> Slayer-novice at begynde, hvis han godt vil "forberede" sig bedst

Mange thrash- og Slayer-fans ophøjer Reign In Blood til et mesterværk. Selv
er jeg meget begejstret for Seasons In The Abyss og South Of Heaven, som
begge er lidt langsommere og mere melodiske end deres øvrige skiver. Deres
første Show No Mercy er lidt mere punket i stilen men er jo én af de "fire
store" fra thrash'en begyndelse (debutalbum'ene fra Slayer, Anthrax,
Metallica og Megadeth). Deres seneste God Hates Us All har vist fået god
kritik af fans.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : keldo

Dato : 29-09-04 15:51

Reign in blood og south of heaven er begge mine absolutte favoritter.

Fra : Kong Kent

Dato : 29-09-04 16:43

> Overvejer at tage ind og se Slayer og Slipknot...mest pga. sidstnævnte, da
> jeg ikke kender Slayer så godt. Det vil jeg dog ændre på, hvis jeg
> investerer i en billet.

Jamen så ses vi jo derinde. Jeg tager nu mest derind pga. førstnævnte, men
så da sidstnævnte to gange på Metallica tour'en her i sommers (Parken og
Bremen). Begge bands sparker seriøst numse live!!

> Hvor kan i anbefale en Slayer-novice at begynde,
> hvis han godt vil "forberede" sig bedst muligt til koncerten?

Du skal investere i nogle albums. Start med deres bedste nogensinde "Reign
In Blood", og arbejd dig derefter igennem "South Of Heaven" og "Seasons In
The Abyss". Det er afgjort deres tre bedste skiver. Den seneste "God Hates
Us All" er også ganske sublim og hører i top 5 af deres albums nogensinde,
men start med de tre førstnævnte. Det er KLASSIKERE inden for thrash metal.

Tror faktisk ikke Slipknot ville have eksisteret, havde det ikke været fordi
Slayer udgav "Reign..."
Jeg er i hvert fald overbevist om, at jeg ville have været et fattigere
menneske, rent dannelsesmæssigt, var det ikke for "Reign In Blood" *GG*

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : RH

Dato : 29-09-04 20:02

Kong Kent wrote:

> Jeg er i hvert fald overbevist om, at jeg ville have været et fattigere
> menneske, rent dannelsesmæssigt, var det ikke for "Reign In Blood" *GG*

Den lader vi stå et øjeblik!

Fra : zcully

Dato : 29-09-04 21:18

"Christian" <christianmuus2@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> investerer i en billet. Hvor kan i anbefale en Slayer-novice at begynde,
> hvis han godt vil "forberede" sig bedst muligt til koncerten?

Jamen vi ses derinde så

Jeg vil anbefale dig at købe enten "Seasons in the abyss" eller live
albummet "Decade of agression". Det var dem jeg startede med også arbejde
jeg mig op. Decade er som en slags greatest hits.

Nu vi snakker den koncert. Hvem spiller iøvrigt først og er der nogen
setlister over tidligere koncerter man kan se et sted??

/Zcully

Fra : Lina

Dato : 30-09-04 12:51

> Nu vi snakker den koncert. Hvem spiller iøvrigt først og er der nogen
> setlister over tidligere koncerter man kan se et sted??

Hatebreed opvarmer, så spiller Slipknot og til sidst Slayer.

Fra : Christian

Dato : 30-09-04 17:38

Nej, det er Mastodon der opvarmer jf. www.dkbmotor.dk

Fra : Lina

Dato : 30-09-04 18:04

> Nej, det er Mastodon der opvarmer jf. www.dkbmotor.dk

Det troede jeg også først, men ifgl. Slipknots hjemmeside, er det Hatebreed.
Desuden vil man, hvis man søger efter information om tidligere koncerter på
denne tour, kunne læse, at det var Hatebreed, der opvarmede...

Fra : zcully

Dato : 30-09-04 23:29

> [...]
> Desuden vil man, hvis man søger efter information om tidligere koncerter

> denne tour, kunne læse, at det var Hatebreed, der opvarmede...

Findes der også setlister på de søgninger du snakker om?

/Zcully

Fra : Lina

Dato : 03-10-04 22:04

> Findes der også setlister på de søgninger du snakker om?

Der er i hvert fald en her fra koncerten i Stuttgart d. 29. september.
http://david-peter.de/musik.konzerte.html#the%20unholy%20alliance

Mvh. Lina