OGG format?
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 28-09-04 16:54

Hej

Jeg har fået rippet noget af min musik i et format der hedder .OGG?

Winamp vil gerne afspille det, men jeg kan ikke sikkerhedskopiere det over
på en cd som audio.

Hvad er det for et underligt format? Jeg har aldrig set et før.

Rune

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-09-04 16:59

Rune Vestergaard wrote:
> [...]
> over på en cd som audio.
>
> Hvad er det for et underligt format? Jeg har aldrig set et før.

Google.com
OGG
Første Link
http://www.xiph.org/ogg/vorbis/

Hmm

http://www.anvari.org/db/fun/Computer/Bart_Uses_Google.gif

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-09-04 17:00

Rune Vestergaard wrote:
> [...]
> på en cd som audio.
>
> Hvad er det for et underligt format? Jeg har aldrig set et før.

Et glimrende open source alternativ til MP3.

Du kan sagtens konvertere OGG om til WAV hvis det er det du prøver på.

/David

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 29-09-04 06:31

> Et glimrende open source alternativ til MP3.
>
> Du kan sagtens konvertere OGG om til WAV hvis det er det du prøver på.
>
> /David

Ok - hvordan konverterer jeg det til wav? eller mp3?

Rune

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-09-04 07:55

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Ok - hvordan konverterer jeg det til wav? eller mp3?

F.eks. kan du bruge dBpowerAMP til at konvertere det til wav
http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm hvis du konverterer det til mp3 vil du få
endnu en lydkvalitetsforringelse
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-09-04 08:22

Rune Vestergaard wrote:

> Ok - hvordan konverterer jeg det til wav? eller mp3?

Hvorfor afspiller du det ikke bare som OGG?

/David

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 29-09-04 17:18

> Hvorfor afspiller du det ikke bare som OGG?
>
> /David

Fordi det ikke kan smides på en cd og høres i cd-afspilleren - Nero kan
vidst ikke

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-09-04 18:00

Rune Vestergaard wrote:

> Fordi det ikke kan smides på en cd og høres i cd-afspilleren - Nero kan
> vidst ikke

Spørg i en relevant gruppe - Så vidt jeg ved er det intet som helst
problem at brænde en cd hvor man live konverterer ogg->wav.

/David

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-09-04 17:02

> Winamp vil gerne afspille det, men jeg kan ikke sikkerhedskopiere det over
> på en cd som audio.

Hvis du konverterer det til det format som er på en CD (musik-cd) er det
ikke sikkerhedskopiering, hvis du vil sikkerhedskopiere en ogg fil skal det
på en data-cd
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk