El-trommer?
Fra : Rikke & Per

Dato : 26-09-04 11:29

Jeg overvejer at købe et sæt el-trommer. Men hvad er fordelene / ulemperne
ved de to førende mærker, Roland og Yamaha?

m.v.h.
Per

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-09-04 12:53

> Jeg overvejer at købe et sæt el-trommer. Men hvad er fordelene /
> ulemperne ved de to førende mærker, Roland og Yamaha?
>
> m.v.h.
> Per

Spørg her:

Fordele og ulemper kommer an på hvad du skal bruge trommesættet til,
hvor mange lyde du max kommer til at trigge samtidigt, hvilke
udvidelsesmuligheder du kunne tænke dig senere osv osv..

Men jeg kan ikke forestille mig andet end at hvis bare det har fuldt
implementeret MIDI så kan man ikke gå helt galt i byen, for så kan man
altid udvide med andre trommemoduler eller måske endda en sampler. Det
fede ved at forbinde trommerne til en sampler er selvfølgelig at du så
selv kan optage og efterbehandle de lyde du vil spille med. Med et MIDI
tromme-modul er du begrænset til de indbyggede lyde med minimale
indstillingsmuligheder.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Per LH

Dato : 26-09-04 21:55

"Sune Salminen"

trommer. Men hvad er fordelene /

Ulempe: Begrænset variation i whisker-lyd - hvis du er til jazz...

Fordel: Færdig-processed lyd ved lavere lydstyrker..

Per

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-09-04 22:01

Per LH wrote:
> "Sune Salminen"
>
> trommer. Men hvad er fordelene /
>
> Ulempe: Begrænset variation i whisker-lyd - hvis du er til jazz...

Det kunne løses ved at bruge en sampler og selv lave lydene som man
ville have dem.

> Fordel: Færdig-processed lyd ved lavere lydstyrker..

Øv dig i din lejlighed på 4. sal! Perfekt.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Jeppe Schaumburg Jen~

Dato : 30-09-04 17:33

Sune Salminen <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in message

> [...]
> selv kan optage og efterbehandle de lyde du vil spille med. Med et MIDI
> tromme-modul er du begrænset til de indbyggede lyde med minimale

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med MIDI tromme-modul. Men med
modulet til Rolands TD-20 elsæt, kan man indstille alle lyde meget
avanceret. Bækkenstørrelse, nitter eller kæde på bækkenet, mikrofon
placering, hvilket skind på trommerne, træ eller metal osv. osv.. Virkelig
mange muligheder. Men et komplet sæt koster så også omkring 50000 kr.
Generelt er Rolands V-Drums de bedste, vil jeg tro, men de koster altså også
relativt meget. Jeg vil helt klart købe Roland, ved dog ikke hvor dyr og god
en model, jeg vil investere i. Den absolutte fordel må være, at man kan øve
over alt, når som helst, da det stort set ikke larmer. Og så kan man
indspille nemmere og direkte. Men lydene kan man jo så altid diskutere - jeg
ville nok ikke bruge eltrommesæt til indspilning. Medmindre jeg var blevet
hyret til at indspille en popplade a la Britney Spears.

Fra : Sune Salminen

Dato : 01-10-04 00:29

Jeppe Schaumburg Jensen wrote:
> Sune Salminen <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in message

> Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med MIDI tromme-modul.

Jeg mener et modul med fuldt implementeret MIDI, så man kan tilslutte og
fuldt udnytte alternative lydkilder uden problemer.

> med modulet til Rolands TD-20 elsæt, kan man indstille alle lyde meget
> avanceret. Bækkenstørrelse, nitter eller kæde på bækkenet, mikrofon
> placering, hvilket skind på trommerne, træ eller metal osv. osv..

Det lyder fantastisk.

> Virkelig mange muligheder. Men et komplet sæt koster så også omkring
> 50000 kr.

Av.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk