My Generation
Fra : zcully

Dato : 16-09-04 20:53

Jeg undrer mig hver gang jeg har hørt My Generation med The Who. Nu var den
lige på VH1 classics, så nu måtte jeg simpelthen spørge.
Hvorfor bliver der sunget Ffffffffade away, Ssssssssssssssay og
ssssssssssssssssensation?
og ikke bare normalt?

/Zcully

Fra : Troels

Dato : 16-09-04 21:32

> [...]
> lige på VH1 classics, så nu måtte jeg simpelthen spørge.
> Hvorfor bliver der sunget Ffffffffade away, Ssssssssssssssay og

Jeg mener at det var noget med at Roger Daltrey havde hørt at man taler
sådan lidt stammende når man havde taget heroin (eller kokain, det kan jeg
ikke huske), og kopiere det derfor, da det jo passer lidt til teksten....
mener jeg.

/Troels

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 16-09-04 22:18

Troels skrev i meddelelsen
<4149f841$0$13847$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>...

> [...]
>ikke huske), og kopiere det derfor, da det jo passer lidt til teksten....

Den gamle myte om MG var ellers at Daltry ikke kunne læse Townsends
kragetæer på tekstarket, og derfor stammede sig igennem første take.

hvm

Fra : Troels

Dato : 17-09-04 15:06

> Den gamle myte om MG var ellers at Daltry ikke kunne læse Townsends
> kragetæer på tekstarket, og derfor stammede sig igennem første take.

Min historie var da bedre. Der var bare noget med stoffer og alt muligt. Det
er mere rock'n'roll. Jeg ser lige om jeg kan få fat på ham der fortalte mig
den for læææænge siden. Måske han kan huske hvor han har læst den.

/Troels

Fra : Adonai

Dato : 17-09-04 20:38

Troels wrote:

> Jeg mener at det var noget med at Roger Daltrey havde hørt at man taler
> sådan lidt stammende når man havde taget heroin (eller kokain, det kan jeg
> ikke huske),

Speed

mvh
Adonai

Fra : Troels

Dato : 17-09-04 20:52

> Speed

Når ja.. havde det lige på tungen!

/Troels

Fra : Heinrich

Dato : 17-09-04 21:14

x-no-archive: yes

Troels wrote:

> jeg

> Når ja.. havde det lige på tungen!

Så spyt lortet ud inden, du kommer til at synke det!

Fra : Adonai

Dato : 18-09-04 20:51

Heinrich wrote:
> Så spyt lortet ud inden, du kommer til at synke det!

ellers begynder du bare at stamme
mvh
Adonai