/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ISDN
#NavnPoint
srhansen 514
strarup 365
tedd 300
Smitty 274
BjarneD 250
madmikk 245
miritdk 240
pallebhan.. 200
Per.Frede.. 200
10  dk 160
Asuscom ISDN -> godt ?
Fra : RP


Dato : 15-05-01 16:28

Hej

Jeg sidder på en ZyXEL 100ih router, som kører meget godt med TeleDK
pro@cess ... men da jeg spiller en del Counter-Strike, ville det også være
en klar fordel med en ordenlig ping til serveren. Min tidligere router,
ZyXEL 128 samt Cisco 765 var klart bedre en Z100 ... Z100 laver små
"flaw-hedderenellerandeting" ... altså pingen ligger på den pæne side af
50 - 60 .. for pludselig at stige til 150 og andre gange op på 400. Det er
specielt træls når mins brors WinME maskine er online da disse "flaw" ting
opstår ca. hvert 10 - 15 sek ... også uden han spiller.

Nå .. men jeg har aldrig rigtig fået klar svar hvorfor dette sker, og har
ligesom droppet tweakingen igen (hvis i har en ide, PLZ let me know)

Jeg har hørt at ASUScom ISDN modem'et er det klart bedst til online gaming
.... så jeg ville høre om der var hold i det - før jeg går ud og smider en
masse penge i det.

Håber i kan hjælpe

Mvh Dennis RP



 
 
Jesper G. Poulsen (15-05-2001)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 15-05-01 18:35

"RP" <rpergud@worldonline.dk> wrote in message
news:9drht1$47i$1@news.inet.tele.dk...
> Jeg sidder på en ZyXEL 100ih router, som kører meget godt med TeleDK
> specielt træls når mins brors WinME maskine er online da disse
"flaw" ting

100ih har indbygget hub og jeg går ud fra at WinME-maskinen er koblet
på nettet via den indbyggede hub. Du skal nok finde ping-problemet
der. Prøv at at sætte en switch på.


--

Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Working@Dual PPro-240



RP (15-05-2001)
Kommentar
Fra : RP


Dato : 15-05-01 19:03

Hej

Ja, der er faktisk 3 maskiner koblet på (Win98, Win2k, WinME) ... men der er
kun problemer med WinME.

Er det muligt at koble en HUB/Switch på den?? (er ikke så meget inde i
netværksting) ...

Mvh Dennis RP


> > Jeg sidder på en ZyXEL 100ih router, som kører meget godt med TeleDK
> > specielt træls når mins brors WinME maskine er online da disse
> "flaw" ting
>
> 100ih har indbygget hub og jeg går ud fra at WinME-maskinen er koblet
> på nettet via den indbyggede hub. Du skal nok finde ping-problemet
> der. Prøv at at sætte en switch på.
>
>
> --
>
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen
>
> Working@Dual PPro-240
>
>



Jesper G. Poulsen (17-05-2001)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 17-05-01 21:54

"RP" <rpergud@worldonline.dk> wrote in message
news:9drquj$t6q$1@news.inet.tele.dk...
> Er det muligt at koble en HUB/Switch på den?? (er ikke så meget inde
i
> netværksting) ...

Ja, du nøjes blot med at anvende den ene af portene i routeren. En
8-port 10/100 autoswitch er set til knap en tusse og så kan du
virkeligt komme til at udnytte evt. 100Mbit netkort i dine PC'ere...



--

Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Working@Dual PPro-240



RP (18-05-2001)
Kommentar
Fra : RP


Dato : 18-05-01 05:51

Huha, det lyder sq godt ... tusinde tak for svarene, må lige prøve en switch
i netværket så :-]

RP


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
news:9e1h7e$bv6$2@news.inet.tele.dk...
> "RP" <rpergud@worldonline.dk> wrote in message
> news:9drquj$t6q$1@news.inet.tele.dk...
> > Er det muligt at koble en HUB/Switch på den?? (er ikke så meget inde
> i
> > netværksting) ...
>
> Ja, du nøjes blot med at anvende den ene af portene i routeren. En
> 8-port 10/100 autoswitch er set til knap en tusse og så kan du
> virkeligt komme til at udnytte evt. 100Mbit netkort i dine PC'ere...
>
>
>
> --
>
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen
>
> Working@Dual PPro-240
>
>



Martin Højriis Krist~ (15-05-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 15-05-01 23:03

"RP" <rpergud@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:9drht1$47i$1@news.inet.tele.dk...
> Jeg har hørt at ASUScom ISDN modem'et er det klart bedst til online gaming
> ... så jeg ville høre om der var hold i det - før jeg går ud og smider en
> masse penge i det.

Ja, det har generelt været min oplevelse at interne ISDN-kort (og allerhelst
de aktive) giver de laveste ping-tider.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


RP (16-05-2001)
Kommentar
Fra : RP


Dato : 16-05-01 00:01

> Ja, det har generelt været min oplevelse at interne ISDN-kort (og
allerhelst
> de aktive) giver de laveste ping-tider.

Ok, tak !

Men har du nogen erfaring om den vil køre med TDC Pro@cess ?? ... regnede
med at have Asuscom'en siddenende på NT #1 og Eicon Diva på #2 til at tage
imod opkald ... er det en umulig tanke ?

Mvh RP



Martin Højriis Krist~ (16-05-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 16-05-01 11:53

"RP" <rpergud@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:9dsce7$q2h$1@news.inet.tele.dk...
> Men har du nogen erfaring om den vil køre med TDC Pro@cess ?? ... regnede
> med at have Asuscom'en siddenende på NT #1 og Eicon Diva på #2 til at tage
> imod opkald ... er det en umulig tanke ?

Nej, det vil fungere fint

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


peet_dk (16-05-2001)
Kommentar
Fra : peet_dk


Dato : 16-05-01 19:20

hjemme hos os køre min mor og far på deres eget Diva modemsom styre
opkaldene (et nr. tlf et andet til internet og fax) Det køre helt fint. Har
selv et asus isdn PCI modem, hvilket jeg ikke har haft problemer med, man
skal bare søger for at have drivern (nyeste kan hentes på
www.asuscom.com.tw ) Da windows ikke selv kan finde det. Grunden til jeg
skiftede til asus's modem var fordi mit gamle trust ikke kunne fungere under
winME og da de ikke have lavet drivere efter en måned med ME på gaden
skiftede jeg. M.h.t. pingen kan jeg sige at jeg ikke klager, spiller lidt CS
af og til. Og det lagger kun når servern er dårlig ikke noget lag p.g.a.
modemet. Det syntes jeg nu heller ikke jeg havde med mit trust...

"RP" <rpergud@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:9dsce7$q2h$1@news.inet.tele.dk...
> > Ja, det har generelt været min oplevelse at interne ISDN-kort (og
> allerhelst
> > de aktive) giver de laveste ping-tider.
>
> Ok, tak !
>
> Men har du nogen erfaring om den vil køre med TDC Pro@cess ?? ... regnede
> med at have Asuscom'en siddenende på NT #1 og Eicon Diva på #2 til at tage
> imod opkald ... er det en umulig tanke ?
>
> Mvh RP
>
>



RP (16-05-2001)
Kommentar
Fra : RP


Dato : 16-05-01 20:11

Ok, tak

Men noget jeg har bemærket - Asuscom laves kun i en ISA ?? ifl. EDBpriser.dk
er de det eneste som bliver solgt ?!

Mvh RP

"peet_dk" <peet_dk@nospam.dk> wrote in message
news:9dug8p$2su4$1@news.cybercity.dk...
> hjemme hos os køre min mor og far på deres eget Diva modemsom styre
> opkaldene (et nr. tlf et andet til internet og fax) Det køre helt fint.
Har
> selv et asus isdn PCI modem, hvilket jeg ikke har haft problemer med, man
> skal bare søger for at have drivern (nyeste kan hentes på
> www.asuscom.com.tw ) Da windows ikke selv kan finde det. Grunden til jeg
> skiftede til asus's modem var fordi mit gamle trust ikke kunne fungere
under
> winME og da de ikke have lavet drivere efter en måned med ME på gaden
> skiftede jeg. M.h.t. pingen kan jeg sige at jeg ikke klager, spiller lidt
CS
> af og til. Og det lagger kun når servern er dårlig ikke noget lag p.g.a.
> modemet. Det syntes jeg nu heller ikke jeg havde med mit trust...
>
> "RP" <rpergud@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> news:9dsce7$q2h$1@news.inet.tele.dk...
> > > Ja, det har generelt været min oplevelse at interne ISDN-kort (og
> > allerhelst
> > > de aktive) giver de laveste ping-tider.
> >
> > Ok, tak !
> >
> > Men har du nogen erfaring om den vil køre med TDC Pro@cess ?? ...
regnede
> > med at have Asuscom'en siddenende på NT #1 og Eicon Diva på #2 til at
tage
> > imod opkald ... er det en umulig tanke ?
> >
> > Mvh RP
> >
> >
>
>



peet_dk (16-05-2001)
Kommentar
Fra : peet_dk


Dato : 16-05-01 20:24

tja.. mit er PCI købte det på qxl.dk

"RP" <rpergud@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:9duj9l$d82$1@news.inet.tele.dk...
> Ok, tak
>
> Men noget jeg har bemærket - Asuscom laves kun i en ISA ?? ifl.
EDBpriser.dk
> er de det eneste som bliver solgt ?!
>
> Mvh RP
>
> "peet_dk" <peet_dk@nospam.dk> wrote in message
> news:9dug8p$2su4$1@news.cybercity.dk...
> > hjemme hos os køre min mor og far på deres eget Diva modemsom styre
> > opkaldene (et nr. tlf et andet til internet og fax) Det køre helt fint.
> Har
> > selv et asus isdn PCI modem, hvilket jeg ikke har haft problemer med,
man
> > skal bare søger for at have drivern (nyeste kan hentes på
> > www.asuscom.com.tw ) Da windows ikke selv kan finde det. Grunden til jeg
> > skiftede til asus's modem var fordi mit gamle trust ikke kunne fungere
> under
> > winME og da de ikke have lavet drivere efter en måned med ME på gaden
> > skiftede jeg. M.h.t. pingen kan jeg sige at jeg ikke klager, spiller
lidt
> CS
> > af og til. Og det lagger kun når servern er dårlig ikke noget lag p.g.a.
> > modemet. Det syntes jeg nu heller ikke jeg havde med mit trust...
> >
> > "RP" <rpergud@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> > news:9dsce7$q2h$1@news.inet.tele.dk...
> > > > Ja, det har generelt været min oplevelse at interne ISDN-kort (og
> > > allerhelst
> > > > de aktive) giver de laveste ping-tider.
> > >
> > > Ok, tak !
> > >
> > > Men har du nogen erfaring om den vil køre med TDC Pro@cess ?? ...
> regnede
> > > med at have Asuscom'en siddenende på NT #1 og Eicon Diva på #2 til at
> tage
> > > imod opkald ... er det en umulig tanke ?
> > >
> > > Mvh RP
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste