ca 4 år gl. hankat + en ny kattekilling
Fra : René & Mette

Dato : 31-10-04 12:09

Hejsa

Er her nogen som har prøvet og sætte en killing sammen med en ældrer hankat?

Vi har an 4 år gammel hankat (udekat) og ville hører om det kunne lade sig
gøre og sætte en kattekilling sammen med den?, også en hankat, det skal så
siges vi har en 4 mdr gammel golden retriever hvalp

MVH Renè

Fra : Sanni

Dato : 31-10-04 12:28

Hej

Det ville nok være et plus at vælge en killing som er vant til hund og andre
katte.
Som oftest ved den viksne kat godt at den lille er "baby" og den lille ved
at den skal indordne sig. Selvfølgelig findes der undtagelser.

held og lykke.

Sanni

Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 31-10-04 13:39

"René & Mette" <æøå@æøå.æøå> wrote in message
> [...]
> gøre og sætte en kattekilling sammen med den?, også en hankat, det skal så
> siges vi har en 4 mdr gammel golden retriever hvalp

Hej Renè...

Jeg har ført 2 hun-killinger sammen med min neutraliserede hankat på 3år...
Den første forsvandt desværre ud over altanen, men dne lille nye vi lige har
fået er her endnu...
Den første killing lærte han og sove i arm med og hygge og lege... Der kan
nemt gå et langt stykke tid inden de rigtig vænner sig til hinanden, men
medmindre de er ved at slå hinanden ihjel skal det nok gå! De kan sagtens
hvæse af hinanden og måske også sls lidt, de første måneder (sådan var det
hvertfal her).
Dyrlægen sagde at så længe de ikke var ved at slå hinanden ihjel, var der
ingen fare på færde og de kunne sagtes gå sammen, men det er vigtigt og få
ført dem ordneltigt sammen, det kan måske fremme processen lidt med at blive
gode venner...'

--
Mvh Stefanie

Fra : Heidi B.

Dato : 31-10-04 14:50

"René & Mette" <æøå@æøå.æøå> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre og sætte en kattekilling sammen med den?, også en hankat, det skal så
> siges vi har en 4 mdr gammel golden retriever hvalp

Hej René.

Jeg har efterhånden prøvet det et par gange
Vores gamle hankat der første gang var 8 år tog forholdsvis pænt imod den
lille ny killing. Der var ikke de store problemer.
Siden den gang er der kommet en del flere katte til, da jeg har et lidt for
stort hjerte
Og utroligt nok har vi aldrig haft de store problemer med sammenføring
heller ikke selvom vi har en stor hund på 11 år og inden for det sidste 1½
år er der kommet 6 katte til.
Om det skal være en han eller en hun kan være lidt lige gyldigt hvis de
hankat er neutraliseret og killingen skal jo også neutraliseres. Herhjemme
kan alle næsten sammen til trods af køn og alder.

Hilsen
Heidi B.

Fra : Kate

Dato : 01-11-04 21:52

"René & Mette" <æøå@æøå.æøå> wrote in

> Er her nogen som har prøvet og sætte en killing sammen med en
> ældrer hankat?

Jeps
Dog har jeg aldrig haft hunde med i ligningen, så jeg ved ikke om det
gør fra eller til.

Jeg har sat 3 killinger ind til ældre katte og kun en gang har jeg haft
problemer, men det var (set i bagklogskabens skærende lys) fordi
killingen var for ung og usikker. De to andre gange er killingen kommet
ind med høj haleføring og som den naturligste sag i verden.
Min nu 14årige hankat har mødt alle nævnte killinger, første gang var
han 2 år, næste gang 2½ og sidste gang 12 år. Kun den midterste killing
tog han mindre pænt imod, men han har aldrig været en slagsbror, så han
hvæsede kun af den lille.

På en eller anden facon er killinger i langt de fleste situationer
fredede, de kan gå langt længere end en voksen kat ville kunne og får
derfor lov til at blive en del af helheden før de bliver en trussel for
den første kat.

Som Sanni nævner synes jeg også det er en god idé at få katten et sted
fra hvor den har været vant til hunde og andre katte, for det er også
lettest for killingen.

Lad dem endeligt hvæse af hinanden, hvis de vil det, men de må bare
ikke komme i slagsmål. Hvilket min spinkle erfaring siger at de nu
sjældent komme, netop pga killingens status som fredet

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.