Hjælp fra Tortiekontoen
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-10-04 08:28

Jeg har fået en mail fra en på NG'en , en forespøgelse om
støtte fra Tortie-kontoen.

Vedkomnes forældre fik i sommers en tilløber, en hunkat
som viste sig at være drægtig, og nedkom med 3 killinger.
Killingerne er nu 4½ måned gamle.

Forældrene vil gerne tage ansvaret for dem alle hvis de
bliver neutraliseret, da det udelukkende er udekatte der
ikke er tamme, er de *efter min mening* kandidater
til KV's genudsætnings-aftale, dvs. at det vil koste 2000
kr. som T-K kan dække helt eller delvist.

(Pt. står der 643 kr på Tortie-kontoen)

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-10-04 12:52

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> writes:

> [...]
> til KV's genudsætnings-aftale, dvs. at det vil koste 2000
> kr. som T-K kan dække helt eller delvist.

Rart at se nogen tage et ansvar, så jeg synes da at det bør støttes

> (Pt. står der 643 kr på Tortie-kontoen)

Pt er jeg mere flad end en af Anastacias legemus efter en uges tid
mellem hendes poter. Så det må lige vente til mandag med at sende et
bidrag

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 28-10-04 21:03

"<klip.., er de *efter min mening* kandidater
> til KV's genudsætnings-aftale, dvs. at det vil koste 2000
> kr. som T-K kan dække helt eller delvist.
>
> (Pt. står der 643 kr på Tortie-kontoen)

Da jeg jo har lovet at give 5 % af omsætningen på http://chocolade.dk kan
jeg oplyse at der dd. står 103,60 kr til Tortiekontoen, som jeg overfører
snarest.
Ja, jeg sælger altså ikke så meget chokolade men man kan sige, jo mere der
bliver solgt og spist, jo flere katte kan der blive hjulpet :)

Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Ragna

Dato : 29-10-04 12:16

Jeg synes også, det er helt i orden med støtte fra Tortie-kontoen.

Marianne, gider du lige sende mig en mail med kontonummeret?

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 29-10-04 12:43

Jeg har sovet lidt i timen, det er kun de 3 killinger der
skal neutraliseres, mormis forsvandt tidligere og er ikke dukket op igen.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kate

Dato : 01-11-04 21:25

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> wrote in

> da det udelukkende er udekatte der
> ikke er tamme, er de *efter min mening* kandidater
> til KV's genudsætnings-aftale,

Hvis kontonummeret er det gammelkendte så vil du kunne se et bidrag fra
min i morgen tidlig. Selvfølgelig vil jeg da gerne bidrage med lidt nu
hvor Lante tilsyneladende er igennem _sin_ tisse-krise

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 02-11-04 02:22

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> writes:

> Hvis kontonummeret er det gammelkendte så vil du kunne se et bidrag fra
> min i morgen tidlig. Selvfølgelig vil jeg da gerne bidrage med lidt nu
> hvor Lante tilsyneladende er igennem _sin_ tisse-krise

Jeg har simpelthen ikke kunnet komme i kontakt med hjemmesiden og
dermed heller ikke kunne få kontonr

Men jeg sender det lovede bidrag i løbet af i dag, når jeg kommer
forbi windoze igen ;-/

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-11-04 07:24

Henrik skrev
<Jeg har simpelthen ikke kunnet komme i kontakt med hjemmesiden >

Jeg var ellers begyndt at bande over min "puter" igen,
men den er åbenbart uskyldig denne gang.

Det er Danske Bank 4875 4875976958

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kate

Dato : 02-11-04 18:32

Henrik Pedersen <misbams@edb.invalid> wrote in

> Jeg har simpelthen ikke kunnet komme i kontakt med hjemmesiden og
> dermed heller ikke kunne få kontonr

Nu kan jeg se at Marianne har sendt nummeret, men sidste gang der var
behov for det valgte jeg at lægge det ind i min liste på netbank samme
med de andre udenfor-numre jeg nogle gange overfører penge til.

Det er meget rart de bare ligger der så man ikke skal bede om dem
hvergang

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 02-11-04 23:20

> [...]

> behov for det valgte jeg at lægge det ind i min liste på netbank samme
> med de andre udenfor-numre jeg nogle gange overfører penge til.

Min dårlige undskyldning er at jeg ikke havde netbank da tortiekontoen
blev oprettet...

> Det er meget rart de bare ligger der så man ikke skal bede om dem
> hvergang

Jamen jeg bruger det også selv til de faste udgifter, men er dybt
fornærmet over at man er tvunget til at bruge den mest
skodusikredårlige løsning i min BGbank, bare fordi deres programmører
ikke kan finde ud af andet end frontpage... *hvæs*

Fra : Kate

Dato : 03-11-04 20:45

> Min dårlige undskyldning er at jeg ikke havde netbank da
> tortiekontoen blev oprettet...

Uha, det må jeg så have haft. Nåmen jeg har nu også haft det fra længe
før det blev baseret på IE.

> [...]
> skodusikredårlige løsning i min BGbank, bare fordi deres
> programmører ikke kan finde ud af andet end frontpage... *hvæs*

Okay, jeg har nu ikke tænkt så meget over hvordan det er programmeret.
Mit virker bare. Dog har jeg hørt at der er stor forskel på hvor
sikkert det er åbenbart, fra bank til bank. Jeg har Danskenetbank, men
jeg kender en som kører med Jyske og der er en hel anden måde at styre
adgangkoderne på.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-11-04 07:39

> [...]

> sikkert det er åbenbart, fra bank til bank. Jeg har Danskenetbank, men
> jeg kender en som kører med Jyske og der er en hel anden måde at styre

Ved nu heller ikke om det lige er i frontpage de har lavet den, men
mistanken er vakt fordi du kun kan bruge siden i IE, har ikke en dyt
med sikkerhed men alene udseende at gøre... :-/

Ja der er ret stor forskel på Jydske og andre, fordi du har en ad hoc
kode hos dem med et kodeblad og nåja så kan man bruge alternative
browsere også

Fra : Thunderbird [B?rbar]

Dato : 05-11-04 12:44

Henrik Pedersen <misbams@edb.invalid> wrote in message news:<m3wtx286fj.fsf@linux.local>...

> Ja der er ret stor forskel på Jydske og andre, fordi du har en ad hoc
> kode hos dem med et kodeblad og nåja så kan man bruge alternative
> browsere også

Men du kan nu hos Danske Bank få sådan en codedims der gør det muligt
at logge ind uden at have sin nøglefil med sig.

Men ved sydbank har man også mulighed for at få tilkoblet sådan et
nøglehæfte (Egt utroligt at andre banker ikke har fulgt trop på det.

Fra : Denise

Dato : 02-11-04 08:40

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> wrote in message
> [...]
> til KV's genudsætnings-aftale, dvs. at det vil koste 2000
> kr. som T-K kan dække helt eller delvist.

Sender lidt småpenge, alle bække små ...

--
Hilsen Denise

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-11-04 23:15

Kære kattegruppe.

Jeg kan forstå på Marianne at der er bred opbakning fra de trofaste brugere
her i newsgruppen til at støtte de tre katte det drejer sig om her, og
derfor vil jeg nu gerne fortælle historien om misserne, så I ved lidt mere.
Det er nemlig mine forældres katte, jeg har søgt om hjælp til.

Sagaen om missemor og hendes tre killinger startede i foråret, da en vild
hunkat kom tilløbende til mine forældres have.
Hun holdt sig i området gennem sommeren, og det viste sig hurtigt at hun var
drægtig.
De fleste af områdets beboere stod på den anden ende da hun en dag flyttede
killingerne, og ingen kunne finde hende.
Det lykkedes dog til sidst at lokalisere hende, men med al den uro flyttede
hun så ind i naboerne til mine forældres garage!

Missemor fik så tre dejlige killinger, to hanner og en (- vistnok) hun -
hannerne er begge to korthårede og hvid/sorte (- mere hvide end sorte, og nu
hedder de Tam og Bimse), og den sidste misling er langhåret og tortiefarvet
(Bamse), så det er ikke nemt at se hvad det er for køn for al den pels, og
da den endnu ikke er helt håndtam, er det svært at komme til at se.

Nå, hvorom alting er, så boede morkatten og hendes mislinger i naboens
garage resten af sommeren, indtil killingerne blev gamle nok til at klare
sig selv.
Der var liv og glade dage i haven sommeren igennem!
Så røg missemors tålmodighed, og hun listede afsted ud i den store verden -
hvor hun er blevet af er der ingen af os der ved.
Tilbage stod så mine forældre med tre dejlige katte, og dem der kender mine
forældre ved, at de ikke bare kan indlevere en kat til aflivning, endsige
undlade at tage sig af den! Jeg mener: Folk der hellere flytter sig fra
deres behagelige lænestol, så kattene kan ligge der i stedet? Tager sig af
enhver kat - sgu også naboernes! - så der ikke er nogen sultende katte i
området? Nej, vel?

De har haft katte lige så længe jeg kan huske, jeg er selv vokset op med 6
katte i huset, og mine forældre har to ældre katte i forvejen nu, som de
tager sig af.
Mine forældre er begge folkepensionister, så økonomien hænger sammen, men
osse kun lige, og med masser af omtanke.
Så da min mor kom og fortalte at de var ved at undersøge hvad
neutralisering, øremærkning og vaccinering kom til at løbe op i, og om der
var støttemuligheder, var min første tanke at prøve at høre Marianne
Hellemose ad, om der var mulighed for at få hjælp fra Tortiekontoen.

Marianne og jeg har så mailet sammen et lille stykke tid, og Marianne har
været så behjælpelig og venlig at bede jer om at hjælpe til, så vi kan undgå
at der kommer flere herreløse vildkatte til. Derudover har hun været så sød
at sende mig navne og adresser til fonde der muligvis kan hjælpe, og vi skal
også have fat i Kattens Værn og høre ad om mulighed for støtte. Hende
Marianne gør sgu utroligt meget for katte, jeg er meget imponeret!

Kattene skal først dyrlægebehandles her i begyndelsen af december, så der er
et stykke tid endnu, men så har vi (- mine forældre og jeg) bedre tid til at
søge rundt omkring, så alt er på plads i god tid inden misserne skal over og
have klippet pladerne.

Så det er der vi er nu.
Jeg har lovet Marianne at kontakte mine forældre i løbet af i morgen og høre
om de har snakket med dyrlægen og Kattens Værn, og så aflægger jeg rapport i
løbet af torsdag aften.

Derudover vil jeg i løbet af den nærmeste fremtid se, om ikke jeg kan komme
til at tage nogle billeder af misserne så I kan se dem - det bliver nok ikke
helt nemt da de er ret sky over for fremmede, men med lidt list og held skal
det nok gå. Så opretter jeg mig som bruger på hjemmesiden og laver et album
der med misserne.

Tjah, så er der vel bare tilbage at sige mange tak for hjælp og støtte so
far - jeg er imponeret over at I så gerne vil hjælpe misserne,
ogeh...fakkerta også ret rørt over det. I skal nok få løbende rapporter når
der er nyt herfra.

Venlig hilsen

Aragorn_DK - hverken neutraliseret eller øremærket, men godt nok vaccineret!