Ny kat :-)
Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 26-10-04 07:56

Jeg har fået en ny kat
En hunkat på 8 mdr. som var blevet uvenner med sine tidligere naboer
fordi hun sprang ind ad deres vinduer og der var altså nogen med allergi.
Der kom et råb om hjælp på et andet katteforum, en blandning af
perser/huskat stod der.......jeg har altid haft en svaghed for
''bamsede'' katte så jeg besluttede mig for at slå til.
Men så kommer de med katten......og den ligner en orientaler !( Jeg har
aldrig været særlig vild med de asiatiske katte) Nåh....men den lille
misser er jo ikke fuldudvokset så jeg tænker at den sagtens kan nå at
blive lidt tykkere, få et rundere hoved o.s.v.
Den har boet her i en uge nu og jeg er kommet til at holde utrolig meget
af kræet....i går kommer der så en mail fra hendes tidligere ejer hvor i
står at de har fundet ud af at hendes mor var orientaler og ikke
perser.....om det gør nogen forskel ? Nejjjjh....det gør det ikke
længere men havde jeg vidst det fra start af så havde jeg aldrig
henvendt mig........og så havde jeg aldrig oplevet den mest kælne kat
jeg har været i nærheden af
Vi har døbt den Ossy men den burde måske have heddet ''Kandis'' eller
''Suger''....den er ihvertfald både sød og meget klistrende
Sammenføringen med de andre katte er gået bedre en jeg havde håbet på,
hun og Tarzan legede allerede sammen efter et døgn og Furby har altid
været asocial så hun holder bare afstand.
Men sådan kan det gå, at man får smuglet en ''orientaler'' ind ad
bagdøren......

Jeg har smidt billeder af Ossy i mit album.

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 26-10-04 09:03

"Hrönn Samsonardóttir Meyer" <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men sådan kan det gå, at man får smuglet en ''orientaler'' ind ad
> bagdøren......
>
> Jeg har smidt billeder af Ossy i mit album.

Hæ, hæ....ja hende er der godt nok ikke meget perser over .
Men hvor er hun dog dejlig alligevel!

Tillykke med hende og med den vellykkede sammenføring.
Og gid I må få mange gode stunder sammen i fremtiden .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 26-10-04 11:34

<klip> Jeg har fået en ny kat

Tillykke med den dejlige kat, hun ser godt nok smuk ud!!

Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Kate

Dato : 26-10-04 17:55

Hrönn Samsonardóttir Meyer <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> wrote in

> Jeg har fået en ny kat
[...]

> Der kom et råb om hjælp på et andet katteforum,
> en blandning af perser/huskat stod der.

Det ville da ha' været en vellykket blanding af en perser og huskat,
hvis det havde passet
Tillykke med den vellykkede familieforøgelse, Tarzan og Ossy ser da ud
til at more sig sammen. Det er altid et skønt syn at skue

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Jan Holm

Dato : 26-10-04 22:05

Hrönn Samsonardóttir Meyer wrote:
> Men sådan kan det gå, at man får smuglet en ''orientaler'' ind ad
> bagdøren......

Hej Hrönn

Vi har selv 2 Burmesere og en Siameser. Burmesere har det med
at omvende folk der har kat og mystisk nok tænder mange hundeejere
på vores siameser Max !!!! De er på hver deres måde nogle meget
intense og elskelige skabninger. Din asiat har helt sikkert noget af den
samme charme.

Var lige inde og se dit album. Jeg er normalt ikke til langhårskatte men
hold da helt op http://rift.dk/dk-fritid-dyr-kat/skattekat_3837.jpg
Er han en skovkat eller hvad ?

Venlige hilsner
Jan Holm

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 27-10-04 07:29

> [...]

> på vores siameser Max !!!! De er på hver deres måde nogle meget
> intense og elskelige skabninger. Din asiat har helt sikkert noget af den

Hvis man er til katte så kan man vel ikke andet en falde for sådan en
selvsikker og kælen kat.....hun er ikke et øjeblik i tvil om at hun bare
er dejlig

> Var lige inde og se dit album. Jeg er normalt ikke til langhårskatte men
> hold da helt op http://rift.dk/dk-fritid-dyr-kat/skattekat 3837.jpg
> Er han en skovkat eller hvad ?

Jeg kan ikke se hvilket album du har været inde i
Hvis det er ''Tarzans kæreste'' så er det en besøgsven som er meget glad
for mine katte og jeg er totalt faldet for ham.......men jeg har ikke
fundet ud af hvem der ejer den så jeg ved ikke om det er en ren
racekat.....men der er ingen tvil om at der enten er skovkat el. Main
Coon i ham.

Fra : Jan Holm

Dato : 27-10-04 08:24

> [...]
> ikke fundet ud af hvem der ejer den så jeg ved ikke om det er en ren
> racekat.....men der er ingen tvil om at der enten er skovkat el. Main

Hej Hrönn

Det er det album der hedder "sommer 2003 island" han hedder Muggur.

Mvh
Jan Holm

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 27-10-04 14:47

> Jan Holm skrev:

> Det er det album der hedder "sommer 2003 island" han hedder Muggur.

Hej Jan.

Jeg er ikke 100 % sikker, kun ca. 98.5 %, på at han er en norsk
skovkat.....det er en ret udbredt race på Island.
Det er min niece's eksmands nye kæreste der ejer den, jeg hørte bare at
de havde en smuk langhåret kat og bad om lov til at kigge forbi og se
den...og den er meget smuk