Opfølgning af Emil...
Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 20-10-04 15:16

Jeg måtte til dyrlæge igen igår med Emil. Jeg syntes ikke at de piller vi
fik med sidste gang havde hjulpet så meget. Han kradsede sig stadig, og så
forfærdelig ud...
Altså måtte den store vismand kigge på ham igen. Det blev igår. Emil er
stadig ikke glad for ham, så snart vi tager låget af transportkassen kigger
han bare p dyrlægen, viser tænder og hvæser!
Men dyrlægen kiggede lidt på ham, og ville ikke bedøve ham og alt det igen,
¨han syntes at det var blevet bedre end sidste gang. Altså at der ingen
betændelse er i det mere. Men han klør sig stadig ligeså meget. Jeg foreslog
stresse, som en herinde foreslog, eller allergi. De lænede sig mest til
allergi. Jeg fik en bunke piller med hjem igen, og kunne ellers gå derfra
endnu engang uden at de fandt dne virkelige årsag til hans kløen... Jeg
holder nsart ikke til det mere. Det er så forfærdeligt og skulle ha ham med
til dyrlæge, når jeg ved at han hader det som pesten, og jeg kan heller ikke
holde ud at han skal gå ig lide under de sår mere...

Jeg er fortvivlet!

--
Mvh Stefanie

Fra : Denise

Dato : 20-10-04 17:32

Stefanie Mathiesen wrote:
> [...]
> Det er så forfærdeligt og skulle ha ham med til dyrlæge, når jeg ved
> at han hader det som pesten, og jeg kan heller ikke holde ud at han

Hej Stefanie
Jeg kan godt forstå du er fortvivlet, har selv prøvet det samme med Blonde i
flere år. Du kan sikkert finde en masse indlæg fra mig på Google, hvor jeg
har prøvet alt muligt, jeg tror ikke der er den ting jeg ikke har prøvet.
Ligefra skift at alle puder fra fjer til skum, nye rengøringsmidler,
vaskepulver , Wolle medicin i flere år, ja jeg kunne blive ved. Vi har
aldrig fundet ud af hvad det skyldes, men gætter nu på foderallergi. I hvert
tilfælde kan vi holde ham klø, krasse og knopfri ved kun at fodre med
proteinet LAM og ikke give ham andet. D.v.s. IAMS våd og tørmad med Lam og
Hills vådmad med Lam, jeg har nu yderligere kunne give ham W/D og K/D i en
periode, uden der er sket noget. Sårene kan behandles med Clamoxyl
tabletter så betændelsen forsvinder, og mange dyrlæger vil sikkert give
Prednison for at få ham kløfri, men det holder desværre normalt ikke i
længden. Og man kan også rense sår i Klorhexidin (fås som væske, creme og
pulver) , men _mine_ katte klør sig altså endnu mere når jeg bruger det.
Iøvrigt kan man få foretaget en hudprøve, som i sin tid skulle sendes til
England. Alle dyrlæger var dog enige i, at det sjældent førte til noget man
kunne bruge. Man kan også, som jeg har haft god erfaring med, smøre lidt
Fucicort creme på, og samtidig give ham krave på i ca. 15 min. så det når at
virke, inden han slikker det af. Jeg brugte så den blå stofkrave, som
overhovedet ikke er noget problem, alle dyrlæger kan skaffe den hos Kruuse.
Fucicort indeholder også Prednison, men meget lidt og man skal kun bruge en
lille, lille smule til at duppe på. Det er både helbredende og kløstillende,
men problemet med katte er jo at de slikker det af, derfor krave, og
samtidig vil en krave gøre, at han ikke kan krasse sig. Når der er gået 15
min. kan cremen have stilnet kløen så meget, at han afholder sig fra det. Og
krave på i 15 min. 2 gange om dagen til problemet er væk, mener jeg ikke
giver katte psykiske mén.
Du kan jo prøve noget af det der virker for os - altså foderskift og creme i
stedet for alle mulige piller. Kig lige samtidig på dine planter, har du
nogle der ikke er godt for katte, jeg mener at stuebirk kan være
allergifremkaldende ?
Af nysgerrighed kunne jeg da godt tænke mig at vide både hvad han får af mad
(altså proteintypen), og om dyrlægen har foreslået Hills ZD, som netop er
til test af foderallergi, og hvad medicin har du fået
Du kan jo læse nogle af mine tidligere indlæg, men du får nok ikke noget ud
af dem, for jeg rodede jo rundt i alt muligt, indtil jeg fandt det der
virkede for Blonde.
Jeg håber du kan bruge noget af ovennævne, og lad os høre nærmere.

--
Hilsen Denise

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 20-10-04 20:28

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse
<klip
> [...]
med
> proteinet LAM og ikke give ham andet. D.v.s. IAMS våd og tørmad med Lam og
</klip>

Pudsigt, nu jeg tænker over det, så fortalte en del kunder (da jeg sad i
Coop indkøb/dyremad) at deres dyr (det var primært hunde men alligevel) fik
det meget bedre når de fik foder med lam....så dét var da en rimelig nem
mulighed at afprøve...
Lidt ærgerligt for sådan én som mig, der nægter at spise dyrebørn (lam, kalv
mv...) men hvis det hjælper på allergi, så kan jeg vel leve med det :)

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Denise

Dato : 20-10-04 21:05

Heidi, Miver og Mulle's mor wrote:
> (lam, kalv mv...) men hvis det hjælper på allergi, så kan jeg vel
> leve med det :)

Hihi, nu er det jo heller ikke dig der skal spise det, men kattene
Og så glemte jeg lige, at det også ser ud til at han kan tåle Kanin, har
prøvet i mindre mængder.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 22-10-04 20:47

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> det også ser ud til at han kan tåle Kanin, har
> prøvet i mindre mængder.

Men det er jo bandlyst her De skulle jo nødig få smag for ham den
levende vi har

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Denise

Dato : 22-10-04 21:40

Kate wrote:
> "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Men det er jo bandlyst her De skulle jo nødig få smag for ham den
> levende vi har

Nå nej, for søren da

--
Hilsen Denise

Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 21-10-04 16:54

> [...]
> virkede for Blonde.
> Jeg håber du kan bruge noget af ovennævne, og lad os høre nærmere.

Kære Denise.
Tusind tak for at du svarede på mit indlæg! Jeg var virkelig glad for at
høre at der er andre der har det ligesom mig...
Det medicin som han har fået før, og som lægen mente hjalp og han fik en
omgang mere af hedder Antirobe. Han får sådan 2tabletter dagligt. Det andet
som er nyt, som han fik i tirsdags da jeg var ved dyrlægen hedder
Prednisolon. Der får han kun ½tablet dagligt. Det skulle vidst være
kløe/smertestillende...
Jeg er jo kun en "uerfaren" katteejer. Jeg er kun 18år, er lige flyttet
hjemmefra og har fået 2misser. Derfor har jeg indtil nu givet dem det som i
mine øjne var bedst for dem. Altså whiskas på dåse. Katte ville vælge
Whiskas, som de siger i reklamerne...
Nu skal jeg til at give dem noget fast fodder. Sådan at de kun får
tørfodder, noget bestemt fra dyrehandleren, men jeg har bare ikke fået valgt
noget mærke endnu (Hill`s, Canin osv.)... Jeg går og væver lidt. fordi jeg
syntes jo ogaå at det er synd ofr lille Emil. Han har aldrig fået andet end
våd dåsemad, så jeg ved ikke hvad han vil sige til pludselig kun at få tør
mad. Evt. blandet med kødsaft eller andet ind imellem... Har nogle herinde
mon erfaringer med dette?

--
Mvh Stefanie

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-10-04 18:47

On 2004-10-21 17:53:57 +0200, "Stefanie Mathiesen"
<kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> said:

> Det andet
> som er nyt, som han fik i tirsdags da jeg var ved dyrlægen hedder
> Prednisolon. Der får han kun ½tablet dagligt. Det skulle vidst være
> kløe/smertestillende...

Prednisolon er det der hedder binyrebarkhormon, det simpelthen
"forhindrer" allergi (blandt andet). Så længe han får det, kan du nok
ikke bedømme om han faktisk *kan* tåle det du giver ham at spise, eller
ting i omgivelserne. Pillerne vil hæmme allergiske reationer.

--
Knus fra Ann R

Fra : Denise

Dato : 21-10-04 18:57

Stefanie Mathiesen wrote:

> Kære Denise.
> Tusind tak for at du svarede på mit indlæg! Jeg var virkelig glad for
> at høre at der er andre der har det ligesom mig..

Velbekomme, og der er rigtig, rigtig mange katte der lider af allergi i dag.
Og det er mest foderallergi, så der må være nogle tilsætningsstoffer eller
hvad ved jeg, som mange katte ikke har det godt med.

> Det medicin som han har fået før, og som lægen mente hjalp og han fik
> en omgang mere af hedder Antirobe. Han får sådan 2tabletter dagligt.

Antirobe vet, de gule og hvide kapsler, er meget almindeligt at give til
bakterier der er lukket inde, i f.eks. mund og hals, såvidt jeg husker.
Clamoxyl skulle virke bedre på sår på huden - spørg dyrlægen om det. Og
spørg om cremen fucicort, hvis problemerne fortsætter, istedet for
prednison. Så er vi tilbage ved at de vil sige, jamen det slikker han af -
derfor kraven som jeg skrev om.

> Det andet som er nyt, som han fik i tirsdags da jeg var ved dyrlægen
> hedder Prednisolon. Der får han kun ½tablet dagligt. Det skulle vidst
> være kløe/smertestillende...

Ja, det var det som jeg skrev. Det er meget normalt at bruge det, især når
dyrlægerne ikke ved hvad der der galt. Det sætter immunsystemet lidt ud af
kraft, så systemet ikke bekæmper det der giver allergi, hmm håber andre kan
forklare lidt bedre. D.v.s. man skal passe på med at f.eks. katten bliver
syg, da immunsystemet så ikke er helt godt, og derfor giver nogle dyrlæger
samtidig antibiotika/penicillin for en sikkerhedsskyld.. Prednisolon kan
stoppe kløen midlertidig, men som regel kommer det igen hvis tingene ikke
har ændret sig, altså hvis du ikke har fundet grunden. Det er et
binyrebarkhormon og du vil sikkert også opdage at katten spiser mere. Katte
tåler det bedre end mennesker, men alligevel er det en stakket frist og
noget lort, efter min mening, men nogle gange nødvendigt for at stoppe en
ond cirkel.

> Jeg er jo kun en "uerfaren" katteejer. Jeg er kun 18år, er lige
> flyttet hjemmefra og har fået 2misser.

Så har du fået din sag for, trist at rende ind i allergiproblemer, men du
skal ikke tabe modet. Du skal bare være stædig og focusere på at løse
problemet.

> [...]
> til pludselig kun at få tør mad. Evt. blandet med kødsaft eller andet
> ind imellem... Har nogle herinde mon erfaringer med dette?

Jamen desværre kan alle katte altså ikke tåle det. og det er ikke synd for
Emil at få tørmad, tværtimod. Hvis du finder noget tørmad han kan tåle så er
det jo meget bedre end at have allergi ikke ?. Prøv og brug noget med Lam,
her kan du få mærkerne Hills og IAMS som jeg bruger. Du behøver ikke
udelukkende give tørfoder, IAMS og Hills med lam findes også på dåser, og du
kan komme vand på tørmaden og lad den stå lidt, det kan mange katte godt
lide. Men det er vigtigt at du skifter proteintype, altså undgå dem med
Kylling, Fisk, Kød osv indtil allergien er væk, så kan man forsigtigt prøve
noget andet til den tid. SÅ hvis jeg var dig ville jeg skynde mig og gå væk
fra Whiskas og bruge mærker med Lam. Der er ingen grund til du bruger lige
så lang tid som jeg gjorde med at fare rundt i alt muligt mad, der alligevel
gav allergi efter et stykke tid, og det er jo synd for katten. Og som sagt,
Prednison kan stoppe midlertidigt, men hvis du ikke finder grunden må du nok
regne med, at kløen og krassen kommer igen.

Håber det lykkes for jer, og god bedring med Emil.

--
Hilsen Denise
..

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-10-04 19:21

On 2004-10-21 19:57:11 +0200, "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> said:

> [...]
> Kylling, Fisk, Kød osv indtil allergien er væk, så kan man forsigtigt prøve

Må jeg lige pippe, at man skal læse deklarationerne grundigt. Iams med
lam indeholder f.eks. også oksekød og kylling. Det foderet "hedder"
betyder bare at over 10% af indholdet er lam, vildt, and eller
whatever. Resten er noget andet, ofte bl.a. kylling / fjerkræ. Min
Ditte kan nemlig bl.a. ikke tåle kylling mere, og det er blevet rigtig
svært at finde foder til hende nu Specific er et af de få
kvalitetsfodermærker, der er baseret på fisk, ikke kylling...
Mange deklarerer "kød- og kødbiprodukter"; dem kan man blive nødt til
opgive at bruge eller prøve at få oplysninger fra producenten om, hvad
der ligger bag. Mange af de seriøse foderproducenter har i øvrigt deres
deklarationer liggende på nettet. Desværre viser det sig så af og til,
at der står noget andet på deklarationen på dåsen.. det er ret
frustrerende! Men så dejligt, når det så lykkes at finde noget der kan
bruges.
Jeg talte i øvrigt idag med en dyrlæge der sagde, at når tørkost af og
til giver allergi, hvor vådmad ikke gør det, kan det skyldes at der kan
være en smule støvmide-rester i tørkosten.. *suk* De er jo i hvertfald
ikke deklarerede :-/
--
Knus fra Ann R

Fra : Denise

Dato : 21-10-04 20:01

Ann Rudbeck wrote:
> [...]
> betyder bare at over 10% af indholdet er lam, vildt, and eller
> whatever. Resten er noget andet, ofte bl.a. kylling / fjerkræ.

Har lige kigget, der står Lam >20%, men der står også kyllingemel, fiskemel
og noget hydrolysebehandlet kyllingeprotein, hvad det så end er. Men
heldigvis kører Blonde fint på dette foder. Det står også ikke tilsat
farvestoffer eller konserveringsmiddel.

> [...]
> og til, at der står noget andet på deklarationen på dåsen.. det er ret
> frustrerende! Men så dejligt, når det så lykkes at finde noget der kan

Stakkels Ditte. Specifik brugte vi også da Blonde havde allergi, det måtte
vi også gå væk fra. Håber Ditte ikke har for mange problemer. Har du prøvet
ZD ?

Det var da utroligt

--
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-10-04 21:49

On 2004-10-21 21:00:32 +0200, "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> said:

> [...]
> og noget hydrolysebehandlet kyllingeprotein, hvad det så end er. Men
> heldigvis kører Blonde fint på dette foder. Det står også ikke tilsat

Ah, jeg har kigget på dåsemaden. Men kylling er der i det hele *suk*
Hydrolyseret betyder så vidt jeg forstår, at proteinet er findelt, så
det ikke så nemt giver allergi. Det er det, der står på z/d. Desværre
er der jo stadig også kyllingemel osv i Iams, så..

> Stakkels Ditte. Specifik brugte vi også da Blonde havde allergi, det måtte
> vi også gå væk fra. Håber Ditte ikke har for mange problemer. Har du prøvet
> ZD ?

Yep. Det var det jeg fik fra dyrlægen, da Dittes allergi bogstaveligt
eksploderede i slutningen af august. På under to døgn lavede hun store
blodige sår alle vegne på hoved, hals, nakke, mave, slikkede pelsen af
indersiden af sit forben - og lagde sig så bare sløvt hen, ville ikke i
kontakt. Det var skrækkeligt, Raiku konstaterede også, at hele hendes
mave var dækket af nældefeber. :´-(
Efterhånden som sprøjten, hun havde fået, klingede af, begyndte hun at
klø igen. De sidste 14 dage har hun igen været ét stort sår foran
ørerne, og jeg har endevendt alt muligt som grund..
Som sidste udvej fjernede jeg z/d - selv om det jo ikke *kunne* være
det, vel? Men jeg havde ikke mere at tabe, næste stop var dyrlægen og
bede om noget fast medicin. Så jeg satte hende på Specifics
allergi-vådmad (Indhold: lam, ris, vegetabilsk olie og vitaminer mv.
Ikke andet) - og fjernede hendes tørkost. Og på under to døgn kløede
hun ikke mere, for første gang i over 1 måned. Jubel!
Det er kun to døgn siden hun fik det bedre, så jeg har ikke prøvet at
give hende så meget andet. Dog ved jeg at hun er rygende allergisk for
kylling, for hun fik en smule 10 dage efter hun havde fået den STORE
dosis cortison i sprøjte hos dyrlægen. (Jeg troede jo ikke det var
kylling, der var problemet..) Og hun kradsede sig i stykker omgående.
Dyrlægen var målløs over, at hun kunne reagere igen - så kort efter
indsprøtningen.

> Det var da utroligt

Ja, det gør det jo da ikke nemmere ;-(
--
Knus fra Ann R

Fra : Denise

Dato : 22-10-04 07:10

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjerndettesiamis.com> wrote in message

> Yep. Det var det jeg fik fra dyrlægen, da Dittes allergi bogstaveligt
> eksploderede i slutningen af august.

Dengang jeg brugte specific, havde de ikke lam mener jeg. Der var kun den
røde, gule og grønne, hvor jeg mener der var fisk og måske kylling.
Hvis de havde haft lam kunne det måske godt have virket for Blonde så.

>På under to døgn lavede hun store
> blodige sår alle vegne på hoved, hals, nakke, mave, slikkede pelsen af
> indersiden af sit forben - og lagde sig så bare sløvt hen, ville ikke i
> kontakt.
Nøjagtig samme steder som Blonde.

> [...]
> klø igen. De sidste 14 dage har hun igen været ét stort sår foran
> ørerne, og jeg har endevendt alt muligt som grund..

Puha, jeg får det helt dårligt, for jeg tænker på Blondes tid hvor det også
var så slemt. Jeg havde også på et tidspunkt mistro til kylling, men han har
fået lidt nogle gange når vi har spist og der skete ikke noget. Derimod,
sidst han fik knopper på indersiden af forbenet og begyndte at vaske sig
havde han fået græs og 2 rejer. Aha tænker man så, så må det være det. Og så
tænker man tilbage på dengang, og der fik han altså ikke rejer og græs da
det brød ud. Så tænker man, måske er det 3-4 dage om at bryde ud, så fik han
lidt ved bordet for 3-4 dage siden ?, eller fik vi en ny blomst eller var
det på det tidspunkt jeg prøvede et nye deodorantmærke. Nej, det er ikke til
at skyde sig ind på. Og siden vi smed vores stuebirk ud har han da vist ikke
haft knopper, hænger det sammen, eller er det fordi vi ikke har givet ham
græs og rejer. Ja, man kan blive ved og blive tosset i hovedet
Iøvrigt prøv og hør næste gang om det creme jeg brugte, Fucicort. Der er
også binyrebark i, men kun en lille bitte smule, og det virker altså super
godt, hvis altså man kan holde katten fra at slikke i det i ca. 15 min. Men
det kan du nok ikke bruge når det er så slemt, måske senere hvis der kun
kommer små plamager. For jeg vil altså ikke bruge prednison, det har vi
prøvet, og det kommer igen alligevel.

> [...]
> Ikke andet) - og fjernede hendes tørkost.
> Og på under to døgn kløede
> hun ikke mere, for første gang i over 1 måned. Jubel!

Åh hvor dejligt, ja men bliver bare så glad når de stopper de ture. Blonde
opførte sig som om der var dyr under huden og var sådan helt elektrisk da
det var værst, det var bare så synd. Jeg nyder stadig at se ham ligge helt
afslappet og sove, hvergang jeg tænker på at der dengang aldrig var ro på.

> Det er kun to døgn siden hun fik det bedre, så jeg har ikke prøvet at
> give hende så meget andet.

Nej, nej, lad der endelig gå laaang tid inden du prøver noget andet og
endelig kun 1 ting ad gangen ellers roder man rundt ligesom mig .

> [...]
> kylling, der var problemet..) Og hun kradsede sig i stykker omgående.
> Dyrlægen var målløs over, at hun kunne reagere igen - så kort efter

Ja men sådan er det jo, når virkningen er væk kommer det igen med mindre man
har fundet grunden. Og er der ikke sket andet samtidig med kylling er du
måske rigtigt på vej, med mindre det var fordi sprøjten lige netop stoppede
sin virkning der, eller du fik en ny plante eller skiftede madpose ? Jeg
troede også engang det var kylling, nå ja, det er det måske også, igen hvad
ved jeg Han fik jo også allergisk reaktion fra cortison sprøjten tsk
tsk, som du nok kan huske jeg fortalte.
Jeg ved han stadig har allergi for jeg tjeker ham hver dag og ligenu har han
faktisk et par knappenål-hoved store mærker på maven jeg holder øje med, og
han får nu også lidt kanin, K/D og W/D, når han spiser af Molly's mad.
Mærkerne/knopperne gør jeg ikke noget ved, først hvis han begynder at virke
for interesseret i dem og begynder at vaske sig meget så det bliver som
hudafskrabning eller de bliver større. Så stopper jeg opløbet med cremen
morgen og aften et par dage, og kun normalt mad, så er det væk igen. Ellers
er det, at det totalt udvikler sig. Og så kan der gå 3 måneder, det længste
er faktisk næsten 1 år tror jeg, før der sker noget underligt igen. Hvorfor
han får lidt engang imellem ved jeg jo så ikke, nogle gange kan han også nå
græsset gennem nettet i sin løbegård, og han har også hentet blomster til
mig fra min hængefucia udenfor løbegården, måske det er det
Det eneste jeg ved er, at hans daglige foder med Lam virker for ham. At der
så sker bitte små ting engang imellem lever vi med, for det regner jeg med
er fra noget af det andet og er total bagatel i forhold til tidligere.

God bedring til Ditte, håber du kan køre på det foder hun får i dag, og
undskyld min lange skriv, hvad hjertet er fuld af .

--
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-10-04 11:36

On 2004-10-22 08:09:59 +0200, "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> said:

> Dengang jeg brugte specific, havde de ikke lam mener jeg. Der var kun den
> røde, gule og grønne, hvor jeg mener der var fisk og måske kylling.
> Hvis de havde haft lam kunne det måske godt have virket for Blonde så.

Aha. De har en masse specialkost nu, som nyre-, hjerte- og altså
allergidiæt - måske en ide til en godbid til Blonde - eller lidt
afveksling
Jeg savner sådan at kunne give Ditte lidt godt, og det gør hun og Donna
desværre også...

> [...]
> sidst han fik knopper på indersiden af forbenet og begyndte at vaske sig
> havde han fået græs og 2 rejer. Aha tænker man så, så må det være det.

Åh ja, man kører i ring..
Ditte får ikke knopper jeg kan holde øje med, hun får nærmere
nældefeberanfald. Hendes hud er normal til hun pludselig får et
"anfald" og river sig til blods og slikker febrilsk.
Ja dvs - jeg har efterhånden lært, at jeg kan se en svag rødmen på
hendes hud i tindingerne når det står på (der hvor pelsen er så tynd at
man kan se igennem). Men ingen forvarsler eller lignende.
Jeg har selv lidt af nældefeber i sin tid - og det er netop sådan det
opfører sig. I løbet at få minutter går man fra "normal" til totalt
myrekryb over det hele. Jeg har jo et lille håb, hvis det lykkes mig af
få hende anfaldsfri. Hos mennesker kan fødevareallergi faktisk meget
ofte helbredes, hvis man holder diæt i et par år. Det har jeg selv
oplevet. Og jeg håber jo lidt at det kunne være tilfældet med katte
også.

> Iøvrigt prøv og hør næste gang om det creme jeg brugte, Fucicort.

Ja, jeg skal huske navnet. Men Ditte har enten sår - og så er det nok
ikke så smart - eller ingenting.. altså sådan at forstå, at huden kun
bliver ødelagt, fordi hun ødelægger den. Der er ingen knopper eller
eksem der kan fortælle at et område er ramt.

> [...]
> afslappet og sove, hvergang jeg tænker på at der dengang aldrig var ro på.

Ja, jeg ved præcis hvad du mener...

> Ja men sådan er det jo, når virkningen er væk kommer det igen med mindre man
> har fundet grunden.

Jo men virkningen var netop slet ikke væk - den er først dampet af nu.
Det er også først de sidste 14 dage hun har reageret for alvor på z/d.
At allergien alligevel kunne bryde igennem cortisonbehandlingen så
tidligt, tager jeg som et tegn på, at hun virkelig bliver _meget_ syg
af kylling. Lige nu i hvertfald... Hvem ved. Da dette startede var jeg
helt sikker på at problemet var fisk, såeh

> God bedring til Ditte, håber du kan køre på det foder hun får i dag, og
> undskyld min lange skriv, hvad hjertet er fuld af .

Jo tak - og du skal da ikke undskylde - de fylder jo så meget i éns
tanker, de små pus, især når noget er galt. Jeg tror sgi jeg taler i
søvne om allergi og diverse teorier i øjeblikket - man spekulerer sig
vanvittig.
Nus Blonde fra mig og fra hans lidelsesfælle Ditte - og giv de andre to
et kys med, nu du er igang
--
Knus fra Ann R

Fra : Denise

Dato : 22-10-04 12:21

> [...]
> afveksling
> Jeg savner sådan at kunne give Ditte lidt godt, og det gør hun og Donna

Det gjorde jeg også i starten med Blonde, men i laaaang tid passede jeg
meget på, og det er stadig meget lidt godbid han får, og ved du hvad, jeg
tror han har vænnet sig fra det, han ved godt han ikke skal tigge for han
får ikke noget ud af det. Så de vænner sig

> [...]
> bliver ødelagt, fordi hun ødelægger den. Der er ingen knopper eller
> eksem der kan fortælle at et område er ramt.

Måske kan du bruge det alligevel på sårene, det har jeg også gjort, og det
virkede også der, men du kan jo høre hvad Raiku siger måske.

> [...]
> af kylling. Lige nu i hvertfald... Hvem ved. Da dette startede var jeg
> helt sikker på at problemet var fisk, såeh

Jeg har jo også været "sikker" på først fisk, så kylling og nu er jeg lige
vidt. Hvad nu hvis hun ikke kan tåle cortisonbehandlingen, som Blonde. Nej,
det var bare et forsøg på en joke, for så var det jo kommet med det samme.
Blonde kan godt tåle pillerne, men sprøjten, er du tosset. Dyrlægen troede
ikke på mig da jeg ringede og var et stort spørgsmålsten, da han så Blonde's
store bule i nakken. Sådan noget skulle jo være fuldstændigt umuligt, såhh
med katte kan alt åbenbart ske.

> [...]
> tanker, de små pus, især når noget er galt. Jeg tror sgi jeg taler i
> søvne om allergi og diverse teorier i øjeblikket - man spekulerer sig

Uh ja, det var det første jeg tænkte på da slog øjnene op, hvordan har han
det, hvordan ser allergien ud. Og de år med alle de piller fra Wolle, hvad
den stakkels kat ikke har været udsat for. Og nu har han det bare så fint.

> Nus Blonde fra mig og fra hans lidelsesfælle Ditte - og giv de andre to
> et kys med, nu du er igang

I lige måned med Donna og Ditte. Problemet skal nok løse sig, måske tager
det bare sin tid med lidt madforsøg, og Lam er åbenbart en af vejene man kan
gå, og du må bare være hård og ingen godbidder.

--
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-10-04 18:36

On 2004-10-20 16:15:34 +0200, "Stefanie Mathiesen"
<kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> said:

> Men han klør sig stadig ligeså meget. Jeg foreslog
> stresse, som en herinde foreslog, eller allergi. De lænede sig mest til
> allergi.

Det var jo det jeg frygtede.. foderallergi viser sig oftest som
kradsning og sår på tindinger, hals, nakke, mund.
Jeg har lige været den tur igennem med min ene kat. Jeg har nu endelig
fået hende til at holde op med at klø (7-9-13) Løsningen hed Specific
allergifoder. Det er et vådmad, der indeholder lam og ris som eneste
proteinkilder. Og det virker altså her. Der findes også to slags
allergi-tørkost, Hills Prescription diet z/d (det kunne Ditte heller
ikke tåle) og et fra Royal Canin, som jeg ikke har prøvet endnu. Alle
forhandles af dyrlæger. Jeg krydser fingre for din misling..
Hvis du kan læse svensk, er der et rigtig godt link om foderallergi hos
katte her:
http://www.sverak.se/avr/foderallergi.htm
--
Knus fra Ann R

Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 21-10-04 21:20

> [...]
> forhandles af dyrlæger. Jeg krydser fingre for din misling..
> Hvis du kan læse svensk, er der et rigtig godt link om foderallergi hos

Lige en enkelt en fra hoften... Emil er 3år og 3mdr gammel og har aldrig
vist symptomer på nogen form for allergi før. Han har altså først fået det
da han kom til Jylland... Kan det da stadig være fodderallergi? Kan det
komme frem i så sen en alder?

--
Mvh Stefanie

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-10-04 22:17

On 2004-10-21 22:20:17 +0200, "Stefanie Mathiesen"
> [...]

> da han kom til Jylland... Kan det da stadig være fodderallergi? Kan det

Ja desværre, min Ditte fik det lige omkring sin 8 års fødselsdag.
Allergi kan desværre dukke op når som helst, det har ingen sammenhæng
med hverken race, alder eller køn - og man kan ikke påvise arvelighed
(i følge de svenske eksperter i artiklen) Ofte har der været
forvarsler, men katte er så pokkers gode til at skjule småutilpashed,
at vi tit først opdager det, når den er helt gal. Meget ofte er grunden
netop noget katten har fået dag ud og dag ind i årevis. Som kylling i
Dittes tilfælde (det er i det meste færdige kattemad under en eller
anden form).
Derfor vælger man også som regel en slags kød, der er sjælden i
almindeligt foder, når man skal prøve at hjælpe en allergikat. Lam,
eller and, eller kanin, f.eks. Og så rent som muligt, altså ikke alle
mulige andre ting i, for så er det sværere at finde ud af hvad grunden
er, hvis katten reagerer imod det.
De mest almindelige allergener er fisk, oksekød, mælkeprodukter. Men
der er altså også masser af andre muligheder. Desværre.
--
Knus fra Ann R