Tilbagefald ;-(
Fra : Kate

Dato : 19-10-04 07:27

Her gik jeg og troede at alt var i skønneste orden. Dyrlægen advarede
mig om at der kunne komme tilbagefald i den første uge, men der har
intet været.
Så her til morgen kom Lante ikke til morgenmad og jeg kunne ikke finde
ham. Pludseligt dukkede han op og smed sig for at vaske tissetøjet.
Efter lidt mad, gik han på wc igen. Den seneste time har han stort set
ikke været ude af bakken. Nøøøj, hvor er der dog lang tid til kl. 9 og
dyrlægen åbner

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 19-10-04 08:00

Åhh nej, masser af trøstekram og positive tanker til Lante og dig.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kate

Dato : 19-10-04 09:24

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> wrote in

> Åhh nej, masser af trøstekram og positive tanker til Lante og dig.

Tak. Jeg er kommer hjem, men Lante er hos dyrlægen. Heldigvis har jeg
opdaget probelemet tidligt, så hans blære var ikke spændt til
bristepunktet og han var også interesseret i sine omgivelser ude hos
dyrlægen. Ikke som sidste gang hvor han bare sad og krøb sammen og
tydeligt var i smerter.
Dyrlægen fører et kateder op og skyller blæren ren og så kan jeg hente
Lante i eftermiddag når han er nogenlunde vågen.
Puha, hvor bli'r man ked når dyrene har det skidt.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 19-10-04 09:35

Det er godt at Lante tager det lidt bedre denne gang,
ja, det er slet ikke til at bære når de har det dårligt, man
føler sig så magtesløs og lidt "dum" fordi man ikke kan forstå "katsk" så
man bedre kan hjælpe og trøste dem.

mange trøsteknus, Lante's "lillebror" sender masser af trøstespin

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Denise

Dato : 19-10-04 09:38

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in message
> [...]
> Lante i eftermiddag når han er nogenlunde vågen.
> Puha, hvor bli'r man ked når dyrene har det skidt.

Hej Kate
Øv hvor er det surt. Ja man er helt nede når dyrene er syge, men godt han
ikke nåede at få ondt.
Går selv og tænker på, om Molly er ved at blive senil, hendes kalden blivere
mere og mere. I morges kaldte hun næsten en hel time, jeg ved ikke på hvad
og hvorfor. Derefter legede vi lidt og så faldt hun i søvn. Hun sover godt
nok meget, men hun spiser, spinder og virker ellers glad nok. Og er stadig
glad for sine kyllinger som hun jo får engang imellem.

God bedring til Lante.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 19-10-04 19:01

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in

> Øv hvor er det surt. Ja man er helt nede når dyrene er syge, men
> godt han ikke nåede at få ondt.

Ja, jeg blev helt grædefærdig. Der var ingen tvivl i mit sind at han
bare måtte afsted til dyrlæge. Heldigvis er han en venlig kat så selvom
han ikke bryder sig om at blive stukket så går han ikke amok.

> [...]
> spinder og virker ellers glad nok. Og er stadig glad for sine
> kyllinger som hun jo får engang imellem.

Ja, jeg så godt at hun fyldte 15 år for nyligt så hun er jo en gammel
dame efterhånden.
Jeg går selv om spekulerer på om Johan har det godt nok. Han er jo så
tynd at alle ben stikker ud, han spiser ikke hverdag, nogle gange gider
han bare ikke spise
Når Lante er kommet ovenpå har jeg besluttet at Johan skal igennem en
større helbredsundersøgelse med blodprøver og hele svineriet, bare for
at berolige mig.

> God bedring til Lante.

Tak, han har det tydeligt bedre, men er stadig træt og lidt urolig
ovenpå sin bedøvelse.

Fra : Denise

Dato : 19-10-04 19:58

Kate wrote:
> Ja, jeg så godt at hun fyldte 15 år for nyligt så hun er jo en gammel
> dame efterhånden.

Næh, det var skam ikke for nyligt, hun bliver 16 om 2½ måned.

> Jeg går selv om spekulerer på om Johan har det godt nok. Han er jo så
> tynd at alle ben stikker ud, han spiser ikke hverdag, nogle gange
> gider han bare ikke spise

Molly er jo pæn i stand, 6½ kg, så hun har i hvert tilfælde ikke sukkersyge.
Men jeg tror jo lidt på hendes nyrer er lidt slidte, men det er de jo nok på
de fleste i den alder, så for at skåne nyrerne får hun blandet lidt K/D i
maden . Men det er noget underligt noget med hendes kalden.

> Tak, han har det tydeligt bedre, men er stadig træt og lidt urolig
> ovenpå sin bedøvelse.

Det er godt det går lidt bedre, det er klart han er træt ovenpå den tur.

--
Hilsen Denise

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 19-10-04 10:41

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Lante i eftermiddag når han er nogenlunde vågen.
> Puha, hvor bli'r man ked når dyrene har det skidt.

Åhr for pokker Kate! Nu gik det ellers lige så godt . Kan det ikke bare
være efterveer fra sidste omgang? Jeg håber i hvert fald for jer allesammen,
at han bliver helt frisk igen. '
Ihh....man kan bare få helt paranoia efter sådan en omgang!

Trøstende tanker fra Helle.

Fra : Kate

Dato : 19-10-04 19:06

"Helle Frederiksen" <hf@dlgnet.dk> wrote in

> Åhr for pokker Kate! Nu gik det ellers lige så godt . Kan det
> ikke bare være efterveer fra sidste omgang?

Jo, det mener dyrlægen faktisk at det er. Han sagde at maden er
designet til at løsne struvitterne og opløse dem. Det kunne så være
nogle for store stykker som har løsnet sig og derefter sat sig fast i
urinrøret, så faktisk forventer Klaus ikke at der skulle ske mere nu,
og så håber vi at det ikke er noget Lante skal lide under i fremtiden.

Desværre udtrykte Klaus så de tanker jeg selv havde gjort mig, nemlig
at Lante _kan_ være en kat der er disponeret Som Klaus sagde så får
Lante jo den gode mad, og den samme som de andre som ikke har haft
problemer. Lante får ikke alt muligt mærkeligt ukurant mad, så han
_burde_ ikke ha' fået struvitsten.
Jeg håber og krydser fingre for at han bliver rask og frisk nu og
aldrig bliver plaget af det igen.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-10-04 14:21

On 2004-10-19 10:23:54 +0200, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> said:

> Puha, hvor bli'r man ked når dyrene har det skidt.

Det er i hvertfald rigtigt! Stort knus til dig og mange tanker til Lante.
--
Knus fra Ann R

Fra : Kate

Dato : 19-10-04 19:16

Tak, for alle jeres trøstende ord. Lante kom hjem ved 3-tiden. Tydeligt
groggy ovenpå bedøvelsen og træt, men ellers ved godt mod. Han var ikke
lige så bange denne gang som sidste gang. Selvom han selv gik ind i
transportkassen da vi skulle hjem så stak han da hovedet ud, og så
nussede jeg ham

Da vi kom hjem tog han en runde i hele hytten, ligesom om han skal
checke at hjemmet ikke har forandret sig mens han var væk. Nu har vi
sovet nogle timer og det hat gjort ham godt.
HAn er stadig træt og lidt ved siden af sig selv, men det forstår jeg
godt, så hsn bliver nusset alt det han overhovedet vil.

Fra : AEK

Dato : 19-10-04 10:02

"Kate" skrev
> [...]
> Efter lidt mad, gik han på wc igen. Den seneste time har han stort set
> ikke været ude af bakken. Nøøøj, hvor er der dog lang tid til kl. 9 og

Ååå Kate, det gør mig ondt at høre.
God bedring herfra .

/ Anya og de lokale gangstere

> Kate

---

Fra : Benny Frandsen

Dato : 19-10-04 17:17

Jeg ved lige hvordan du har det.
Min egen kat (Malajka) har også fået en tur mere. Hun havde fået
blærebetændelse for 3 måneder siden, det fik hun penicillin for. Det hjalp
også og der har ikke været noget siden. I morges da jeg så skulle afsted på
arbejde, så løb hun frem og tilbage, satte sig forskellige steder og tissede
2 - 3 dråber. Da jeg kom hjem fra arbejde var det det samme, jeg ringede til
dyredoktoren og kunne desværre først få en tid på torsdag

Hun har det tilsyneladende meget godt lige nu, her til aften, hun har spist
og har også drukket normalt, så jeg håber at vi holder ud til torsdag.
Nu må jeg så se om det denne gang lykkedes at få en urin prøve fra hende,
men det er godt nok ikke nemt.

Benny

Fra : Kate

Dato : 19-10-04 19:11

"Benny Frandsen" <the-bean(remove)@dbmail.dk> wrote in

> Da jeg kom hjem fra arbejde var det det samme, jeg ringede til
> dyredoktoren og kunne desværre først få en tid på torsdag

Da må jeg rose min dyrlæge til skyerne i den forbindelse. De gange jeg
har ringet om noget akut har jeg altid fået tid. Da Lante for 14 dage
siden blev syg ringede jeg midt på eftermiddagen, jeg havde været
afsted om morgenen med Johan fordi han var syg. Da jeg ringede omkring
Lante om eftermiddagen sagde min dyrlæge "bare kom, så fletter vi jer
ind imellem to patienter". Jeg sad så og ventede, ½ time, måske 3
kvarter, men det gjorde mig ikke noget, bare han kiggede på Lante.

Lante har faktisk også haft blærebetændelse for at par år siden, med
samme symptomer som din kat. Da ringede jeg også om morgenen og fik tid
samme dag.

God bedring til din missekat, håber hun ikke får det værre ved at
skulle vente helt til på torsdag.

Fra : Ragna

Dato : 19-10-04 19:54

Benny skrev:
> [...]
>og har også drukket normalt, så jeg håber at vi holder ud til torsdag.
>Nu må jeg så se om det denne gang lykkedes at få en urin prøve fra hende,

Det synes jeg ikke, du skal finde dig i. Hvis man selv har prøvet at have
blærebetændelse, ved man, hvor ondt det gør.
Dertil kommer, at det bestemt ikke bliver lettere at kurere, når der går
længere tid.
Hvis hun var min kat, kom hun til vagtdyrlæge med det samme, og jeg ville
nægte at bruge den dyrlæge, som kunne få sig til at lade en patient vente så
længe.
Med hensyn til urinprøven, så kan du hos dyrlægen få nogle plasticperler,
som puttes i den rengjorte kattebakke.
Urinen bliver ikke optaget af perlerne, men kan suges op i den medfølgende
pipette.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Kate

Dato : 19-10-04 20:23

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in

> Hvis hun var min kat, kom hun til vagtdyrlæge med det samme, og
> jeg ville nægte at bruge den dyrlæge, som kunne få sig til at lade
> en patient vente så længe.

Jeg tænkte det samme, men da jeg ikke aner hvor Benny bor er det svært
at vide hvilke muligheder der er. Her i København har vi jo nærmest en
dyrlæge på hvert gadehjørne og kan derfor vælge og vrage. Men jeg synes
da andre lidt ude i provinsen fortæller at deres muligheder kan være
temmeligt begrænsede, desværre

Fra : Benny Frandsen

Dato : 20-10-04 17:08

Tak for Jeres omsorg.

Jeg har haft kat de sidste 15 - 16 år uden at der har været problemer fa
nogen art før. For 2 år siden kunne min gamle tortie kat ikke mere, hun fik
kræft i begge øjne!? og havde blødninger i dem begge. Det skete en tirsdag
aften hvor katten pludselig kom dinglende ind i stuen på usikre ben. Jeg så
at det ene øje var helt rødsprængt og troede at hun var løbet ind i et eller
andet, jeg ringede straks til dyrehospitalet i Valby hvor vi aftalte at jeg
skulle kommer der ind. Hende havde jeg i 13 år, uden at hun nogensinde havde
fejlet noget, så derfor kan det jo være at det bare er mig der er lidt på
dupperne. Jeg vil ha' at min kat skal ha' et godt liv, hun havde det ikke så
godt der hvor jeg fik hende fra.

Jeg kan fortælle at jeg bor i Hvidovre ved København. Er der nogen der
kender en god (bedre) dyrlæge til katte? Vil helst ikke hænge nogen ud her
på nettet, hvis nu det bare er mig der er lidt hysterisk med min kat.

Benny

Fra : Benny Frandsen

Dato : 20-10-04 17:11

Ups!

Jeg glemte lige at skrive, Malajka (min kat) har været uden symptomer idag,
men jeg beholder min tid i morgen, så må vi se hvad der sker.

Benny

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 17:24

> [...]
> kender en god (bedre) dyrlæge til katte? Vil helst ikke hænge nogen
> ud her på nettet, hvis nu det bare er mig der er lidt hysterisk med

Hej

Raiku Sarvå, Felina Katteklinik på Frederiksberg er, som navnet på klinikken
siger, udelukkende kattedyrlæge, og en MEGET dygtig dyrlæge, som varmt kan
anbefales !!!!

Mvh
Tina

Fra : Denise

Dato : 20-10-04 17:44

Benny Frandsen wrote:
> [...]
> kender en god (bedre) dyrlæge til katte? Vil helst ikke hænge nogen
> ud her på nettet, hvis nu det bare er mig der er lidt hysterisk med

Hej
Jeg kan anbefale Marianne Rasmussen i Husum Dyreklinik. Der er flere
dyrlæger derude, men jeg kender kun Marianne. Mit indtryk er, at hun er
meget dygtig. Hun er dyrlæge på Inges kattehjem om fredagen også mener jeg.
Der er telefontid mellem 8-9 på 38287712.

--
Hilsen Denise

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 20-10-04 22:42

> Jeg kan fortælle at jeg bor i Hvidovre ved København. Er der nogen der
> kender en god (bedre) dyrlæge til katte? Vil helst ikke hænge nogen ud her
> på nettet, hvis nu det bare er mig der er lidt hysterisk med min kat.

Skovlunde kunne være et godt bud. De er dygtige, har mange opdrættere og er
vant til at se mange katte i forbindelse med deres samarbejde med
Kattensværn.
Jeg har set SÅ mange dyrlæger der ikke var dygtige nok efter min mening.
Skovlunde føler jeg mig 100% sikker på. Det betyder alt når man har brug for
kvalificeret hjælp.
En dyrlæge bør ALTID have tid til en akut patient. Altid !

Held og lykke med det.
Hilsen Nina

Fra : Kate

Dato : 22-10-04 21:25

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> wrote in

> En dyrlæge bør ALTID have tid til en akut patient. Altid !

Det er derfor jeg har beholdt min i Måløv, han har ikke svigtet mig
endnu.

Jeg ved at min kollega bruger Skovlunde dyreklinik, den ligge på
Frederikssundsvej, og hun har kun ros til overs for dem. Godt nok har
hun hund, men for et par år siden havde de en stor hvalp som fik
knoglekræft og hun sagde selvom hunden endte med at blive aflivet, så
kunne de ikke få bedre behandling.

Fra : Benny Frandsen

Dato : 21-10-04 14:41

Takker for de mange svar om dyrlæger.

Nu var det jo egentlig ikke mit indlæg, jeg havde bare lige lidt jeg ville
af med også.
Nu har jeg været oppe og hente noget så jeg kan få taget den urin prøve. Så
må vi se hvad den siger, i dag torsdag har Malajka det stadig fint og ingen
symptomer. Jeg håber nu det bedste, at det var en "enlig svale", men går op
med urin prøven snarest muligt.

Takker,
Benny

Fra : Kate

Dato : 22-10-04 21:34

> Nu var det jo egentlig ikke mit indlæg, jeg havde bare lige lidt
> jeg ville af med også.

Nej, sådan går det tit Det generer ikke mig, jeg kom jo også af med
mit

> [...]
> stadig fint og ingen symptomer. Jeg håber nu det bedste, at det
> var en "enlig svale", men går op med urin prøven snarest muligt.

Lante havde blærebetændelse for 2 eller 3 år siden og har ikke haft det
siden. Jeg aner ikke af hvad det kom, han er jo 100% indekat og ingen
adgang til andre katte end de 3 han bor sammen med.

God bedring med din missepige.