Røntgen - priser?
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 14-10-04 12:40

Jeg var jo ved dyrlæge med Sylvester for 14 dage siden. Hun mente, at hans
ben var forstuvet. Men hvis ikke det er blevet godt igen i løbet af tre
uger, så skal han nok have taget et røntgenbillede. Og noget kunne tyde på,
at det bliver nødvendigt .

Jeg kiggede så lidt på nettet, for at se om jeg kunne finde priser på sådan
noget. Jeg fandt da også en side med en prisliste. Jeg syntes dog godt nok
det var nogen meget lave priser - indtil jeg fik kigget op i headeren:
www.breth.dk - AARGGGHH!! Så måtte jeg videre .

Så mit spørgsmål er nu, og der er nogen der fortælle mig hvor prisniveauet
ligger hos en ORDENTLIG dyrlæge? Bare sådan ca., så jeg ved hvor meget jeg
skal spare andre steder resten af måneden .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-04 13:59

"Helle Frederiksen" <hf@FJERNdlgnet.dk> skrev i en meddelelse

Hej Helle !

> Så mit spørgsmål er nu, og der er nogen der fortælle mig hvor prisniveauet
> ligger hos en ORDENTLIG dyrlæge? Bare sådan ca., så jeg ved hvor meget jeg
> skal spare andre steder resten af måneden .

Jeg fik oplyst en pris på ca. 1700 kr. for et par år siden, til vores
tidligere kat.
Røngtenbilledet blev dog ikke nødvendigt alligevel.

Du kan da evt. ringe og spørge din dyrlæge, så får du vel et præcist svar.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-04 09:30

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg fik oplyst en pris på ca. 1700 kr. for et par år siden, til vores
> tidligere kat.

Vil også lige sige, at denne pris var, hvis katten skulle i narkose.

Det gav dyrlægen mig faktisk indtrykket af, at de næsten altid skulle ved
røngten..

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 14-10-04 14:13

"Helle Frederiksen" <hf@FJERNdlgnet.dk> wrote in message
> [...]
> ligger hos en ORDENTLIG dyrlæge? Bare sådan ca., så jeg ved hvor meget jeg
> skal spare andre steder resten af måneden .

Kommer nok an på om han skal i narkose. Hvis det er muligt at tage billedet
uden nakose, så koster det betydeligt mindre.
Selve billedet plejer at koste 4-600,-

Held og lykke
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Katja

Dato : 14-10-04 19:08

Fik i april 1998 røntgenfotograferet min kat og kan på fakturen se at prisen
for selve billedet var 360.00 kr.
Så Nina´s pris på mellem 4-600 lyder meget rimeligt.

Hilsen Katja

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 15-10-04 07:58

Hej alle tre.

Mange tak for jeres svar. Det var da heldigvis en glædelig overraskelse. Jeg
havde forestillet mig resten af måneden på havregrød .

Uanset hvad, så skal det jo gøres - med mindre hans ben bliver mærkbart
bedre i løbet af en uges tid. Men det er jo meget rart at være lidt
forberedt, så man ikke bliver slået helt i gulvet af regningen. Jeg har da
også tænkt mig at spørge dyrlægen, når jeg ringer og bestiller tid. Var bare
lige lidt nysgerrig her og nu .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 15-10-04 10:27

> [...]
> også tænkt mig at spørge dyrlægen, når jeg ringer og bestiller tid. Var

Det er din coon-bamse, ikk?
Hva har han lavet? er det for eller bagben?

Nina

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 15-10-04 10:49

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse

> Det er din coon-bamse, ikk?

Jo det er.

> Hva har han lavet? er det for eller bagben?

Ja ser du....det kunne jeg også godt tænke mig at vide . Men nu er han jo
en "anelse" klodset. Det er ikke hver gang han rammer vindueskarmen, selv om
han sigter efter den. Så teorien går på, at han er faldet ned fra et eller
andet og er landet uheldigt på benet. Det er forøvrigt højre forben.

Det var bare pludselig en morgen vi bemærkede, at han humpede lidt på benet.
Og da det hverken var blevet værre eller bedre efter en uge, var jeg oppe
hos dyrlægen med ham. Det er nu 14 dage siden, og jeg synes stadig det er
det samme. Noget jeg synes er mærkeligt er, at han faktisk ikke virker øm!
Han gør nøjagtig de samme ting, som han plejer. Også fræs, leg og
"slåskamp". Og han undlader ikke at støtte på benet! Jeg ved da godt, at en
forstuvning kan være længe om at fortage sig. Men hvis ikke det snart bliver
bedre, så må vi hellere få taget et billede.

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 15-10-04 13:30

> [...]
jo
> en "anelse" klodset. Det er ikke hver gang han rammer vindueskarmen, selv
Han er bare Maine Coon

> [...]
bliver
> bedre, så må vi hellere få taget et billede.

Jeg har oplevet to gange at en af mine har forstrukket en sene i forbenet.
Og en af mine andre havde lavet det samme nummer som killing. Ved ikke om
det kan skyldes den massive vægtforøgelse på det første år... eller det er
kombinationen af ualmindelig dårlig motorik og højt aktivitetsniveau
Killingen kom i gips, men de andre kom over det selv. Det tog længere end en
almindelig "forstuning"
Er han en af dem der lægger vægten på sine forben? Jeg har oplevet nogle der
har problemer med et knæ på bagbenene, og derfor lægger vægten foran. Det
belaster jo en del. Så hvis han er det, så skulle du måske få tjekket "den
anden ende" af ham også
Men mon han ikke "blot" har forstrukket sig, og når han nu absolut skal
mosle rundt, så er det jo ikke meget ro benet for

Hilsen Nina

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 17-10-04 14:23

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse

Hej Nina.

> Han er bare Maine Coon

Åh ja, det er han godt nok .

> [...]
> belaster jo en del. Så hvis han er det, så skulle du måske få tjekket "den

Hmmm.....nej, jo, måske gør han. Det synes jeg er svært at vurdere . Men
jeg vil helt klart sige det til dyrlægen. Det må hun næsten kunne se.

> Men mon han ikke "blot" har forstrukket sig, og når han nu absolut skal
> mosle rundt, så er det jo ikke meget ro benet for

Jo, det tror jeg faktisk også. Egentlig synes jeg heller ikke det har været
nær så udpræget de sidste par dage. Måske han kan få hvilet benet lidt, nu
hvor han har så travlt med at kigge på den lille ny killing . Men under
alle omstændigheder skal han med til dyrlæge og have sin vaccination, når
jeg skal op med killingen om små to uger. Og så kan jeg da lige høre hvad
hun synes, hvis det stadig ikke er blevet helt godt. Du skal i hvert fald
have mange tak for din vurdering af situationen .

> Hilsen Nina

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-10-04 16:38

On 2004-10-14 13:40:03 +0200, "Helle Frederiksen" <hf@FJERNdlgnet.dk> said:

> mit spørgsmål er nu, og der er nogen der fortælle mig hvor prisniveauet
> ligger hos en ORDENTLIG dyrlæge? Bare sådan ca., så jeg ved hvor meget jeg
> skal spare andre steder resten af måneden .

Donna fik fotograferet lunger i januar. Det blev omkring 1200 kr på
Kbh's dyrehospital, men så var dyrlægekonsultation og medicin med i
prisen. (Hun slap for narkosen.)

--
Knus fra Ann R