Forsikringer - igen igen :-)
Fra : Pia Nave

Dato : 12-10-04 23:13

Hejsa

Ved I hvilke selskaber der forsikrer katte over 8-9 år?
Jeg har forhørt mig ved FDB og ved Kattesygekassen, og jeg venter endnu
svar fra begge.

Som nogle sikkert ved, så ophørte Provinsforsikring (Alm. Brand) med at
have katteforsikringer, hvilket betød at mine ophørte her pr. 1/10 i
år.....skod
Det irriterer mig grusomt, eftersom jeg har haft alle mine katte
forsikret dér i en årrække, og nu er den ældste efterhånden 9 år, og det
er de færreste selskaber der forsikrer katte over 7 år!

Håber på hjææææælp.......

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-10-04 00:32

On 2004-10-13 00:13:16 +0200, Pia Nave <pia_mig@nave.dk> said:

> d I hvilke selskaber der forsikrer katte over 8-9 år?
> Jeg har forhørt mig ved FDB og ved Kattesygekassen, og jeg venter endnu
> svar fra begge.

FDB er i hvertfald ligeglad med kattens alder, om den er neutraliseret,
om den er mærket.. de forsikrer i øvrigt alle kæledyr. Men - så skal du
flytte din indboforsikring over hos dem. Den er nu ganske fornuftig
Deres forsikringsvilkår kan hentes på nettet.
http://www.fdb-forsikring.dk
--
Knus fra Ann R

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 13-10-04 08:44

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjerndettesiamis.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> flytte din indboforsikring over hos dem. Den er nu ganske fornuftig
> Deres forsikringsvilkår kan hentes på nettet.

Hej Ann.

Jeg blander mig lige .
Jeg var lige inde og kigge på den nævnte side. Så vidt jeg lige kunne se, er
det kun muligt at få en pris, hvis man indhenter tilbud. Men ved ud, hvad
den koster? Jeg er bare lige lidt nysgerrig, for jeg har selv overvejet det,
men er bare aldrig nået længere .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-10-04 13:23

On 2004-10-13 09:44:20 +0200, "Helle Frederiksen" <hf@FJERNdlgnet.dk> said:

> n ved ud, hvad
> den koster? Jeg er bare lige lidt nysgerrig, for jeg har selv overvejet det,
> men er bare aldrig nået længere .

En almindelig indboforsikring koster så vidt jeg husker omkring 1300 om
året. Tillægsforsikringen for dyr ca. 500 om året pr. dyr. Frit efter
en hullet hukommelse, altså
--
Knus fra Ann R

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-10-04 13:57

On 2004-10-13 01:31:34 +0200, Ann Rudbeck
<webmaster@fjerndettesiamis.com> said:

> FDB er i hvertfald ligeglad med kattens alder, om den er neutraliseret,
> om den er mærket.. de forsikrer i øvrigt alle kæledyr.

Jeg glemte - selv om de ikke har så mange forbehold, så har de
selvfølgelig den sædvanlige - katten skal være helt rask på
indmeldelsestidspunktet. Og det kan jo være et problem med halvgamle
katte..

--
Knus fra Ann R

Fra : AEK

Dato : 13-10-04 09:19

"Pia Nave" <pia_mig@nave.dk> skrev i en meddelelse

Hej Pia.

Jeg har ikke mine rødder forsikret.
Derimod har jeg en konto, hvor jeg hver måned fast sætter et beløb ind - så
er der altid til dyrlæge m.v.

Var det måske en ide ?

/ Anya,

---

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-10-04 13:33

On 2004-10-13 10:19:18 +0200, "AEK" <2468@jubiimail.dk> said:

> g har ikke mine rødder forsikret.
> Derimod har jeg en konto, hvor jeg hver måned fast sætter et beløb ind - så
> er der altid til dyrlæge m.v.

Også vi. Derfor er vi heller ikke forsikrede mere - vi stod for øvrigt
også i det selskab, der blev nedlagt..
Men de første år var vores private opsparing jo meget lille, og ville
ikke kunne klare en kvart dyrlægeregning. Og i de år var jeg glad for
at have en forsikring også, så jeg var sikker på at kunne klare en
nødsituation.
--
Knus fra Ann R

Fra : Pia Nave

Dato : 13-10-04 14:34

Ann Rudbeck wrote:

> [...]
> ikke kunne klare en kvart dyrlægeregning. Og i de år var jeg glad for at
> have en forsikring også, så jeg var sikker på at kunne klare en

Hej begge

Tak for jeres svar

Jeg har godt nok overvejet at oprette en konto, men af samme grund som
Ann, har jeg ikke gjort det endnu Efter nogle år på SU og ingen
arbejde i øjeblikket, er det nok ikke det store beløb jeg kan spare op.
Det ville nok også kræve, at man på forhånd havde en lille slat penge
til at indsætte fra start, og derefter indsætte et månedligt beløb.
Eller også er det bare mig der er underlig

I øvrigt har min dyrlæge nogle sundhedsaftaler, hvor man kan indbetale
månedligt til 3 forskellige 'pakker', der alle indeholder bl.a. de
årlige vaccinationer, og konsultationer efter behov.
Yderligere indeholder én af aftalerne undersøgelse af blod, urin, lever
osv. samt røntgen og evt. ultralydsscanning. Denne har jeg overvejet at
tegne på den ene af mine hankatte (Oliver), da han har hjertefejl.
De er bare _lidt_ dyre, hvorfor jeg så kun vil lave en aftale på Oliver,
og så forsikre resten, indtil jeg får mig en indtægt. Derefter tror jeg
faktisk, at jeg vil oprette en konto.
Pengene til en forsikring er vel til dels også lidt 'spild', forstået på
den måde, at hvis man ikke har haft behov for at bruge forsikringen
(hvilken jo sæ'føli bare er skøøønt ), jamen så får man jo dybest
set heller ikke noget ud af sine næsten 3000,- om året! Hvorimod at
pengene på en konto står og trækker 'renter' (hmm.....almisser), og de
bliver _ved_ med at stå der - år efter år

Så jo, dét vil jeg helt sikkert gøre!
Nå, men det blev lidt langt.....jeg gik vist i selvsving

Er der i øvrigt nogle af jer der kender denne her: www.kattesygekassen.dk ?

--
Mvh. Pia og 4-kløveret