Switch
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 15-05-01 14:20

Hej,

Jeg har i dag modtaget min nye LevelOne FSW-2105TX 5-ports switch, og
den fungerer fint. Jeg har dog lige et par spørgsmål:

-I vejledningen står det under "Input power requirement" +7.5 VDC,
800mA. Kan man ud fra det sige noget om hvor meget strøm den bruger,
hvis den står tændt døgnet rundt (ellers, hvad bruger en switch normalt
i strøm?)?

-Sådan en svend skal vel bare stå tændt døgnet rundt, og tager vel ikke
skade af det?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Peter Søgaard

Dato : 15-05-01 15:00

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message
> [...]
>
> -I vejledningen står det under "Input power requirement" +7.5 VDC,
> 800mA. Kan man ud fra det sige noget om hvor meget strøm den bruger,

7.5 V * 0,8 A = 6 Watt

> hvis den står tændt døgnet rundt (ellers, hvad bruger en switch normalt
> i strøm?)?
>
> -Sådan en svend skal vel bare stå tændt døgnet rundt, og tager vel ikke
> skade af det?

Yup, du lader bare Svend stå tændt 24/7

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 15-05-01 15:02

> 7.5 V * 0,8 A = 6 Watt

Hvor mange kW/h (kilowatttimer) er det pr. dag eller måned?

Tak for svaret!

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 15-05-01 15:21

Rasmus Nielsen wrote:

> Hvor mange kW/h (kilowatttimer) er det pr. dag eller måned?

6 W = 0,006 kW
0,006 kW * 24h = 0,144 kWh
0,144 kWh * 365 = 52,56 kWh

- men fordi switchen kræver, at strømforsyningen kan levere 800 mA, er
det ikke sikkert, at den bruger det konstant. I gennemsnit vil den nok
bruge et sted mellem "lidt mindre" og "noget mindre"... På den anden
side, går der også en del effekt tabt i strømforsyningen, så for at
kunne levere 6 W trækker den måske det dobbelte fra elnettet.
I vintermånederne kan du så glæde dig over, at varmeregningen bliver
lidt lavere, fordi den anvendte strøm ender som varme. Men har du
aircondition, så stiger udgiften om sommeren, fordi din aircondition
også skal fjerne den ekstra varme...

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-05-01 15:21

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange kW/h (kilowatttimer) er det pr. dag eller måned?

6 watt * 24 h = 144 wh = 0.144 kwh

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen