Felifriend i Roskilde.
Fra : Simon

Dato : 09-10-04 08:42

Hej gruppe.

Der er vel ikke en venlig sjæl i Roskilde-området, som kunne tænke sig at
sælge mig noget Felifriend her i weekenden?

Jeg har prøvet ved dyrlæge-vagten, men de har kun Feliway.
Klinik-assistenten sagde godt nok at det virkede på samme måde, men jeg har
mine stærke tvivl.

MVH
Simon - Tlf: 5130 0531

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-10-04 08:54

"Simon" <swaltherFJERN@larsen.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har prøvet ved dyrlæge-vagten, men de har kun Feliway.
> Klinik-assistenten sagde godt nok at det virkede på samme måde, men jeg

Jeg har en flaske stående, men det er godt nok i Dragør.
Men du skal være velkommen til at få noget af den, hvis du vil.

Mit telefonnummer står på min hjemmeside.
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Simon

Dato : 09-10-04 13:16

> [...]
> Men du skal være velkommen til at få noget af den, hvis du vil.
>
> Mit telefonnummer står på min hjemmeside.

Hej Nina.
Ja - det er lidt for langt væk for mig.
Ellers mange tak for tilbuddet.

Jeg håber stadig på henvendelse fra en venlig sjæl i nærheden, og ellers må
jeg bare vente til mandag.

MVH
Simon

Fra : Denise

Dato : 09-10-04 13:25

Simon wrote:

> Hej Nina.
> Ja - det er lidt for langt væk for mig.
> Ellers mange tak for tilbuddet.
>
> Jeg håber stadig på henvendelse fra en venlig sjæl i nærheden, og
> ellers må jeg bare vente til mandag.

Hej
Jeg er en venlig sjæl men bor i Brøndby. Har en flaske der dog er udløbet,
men det synes kattene absolut ikke den er. Du kan få den hvis du kører til
Brøndby.

--
Hilsen Denise

Fra : N/A

Dato : 11-10-04 12:13

Fra : Denise

Dato : 11-10-04 12:13

"Ida Lund" <ida.lund@lund.mail.dk> wrote in message

> "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in message

> 1000 tak til Denise!
>
> Der er atter lutter idyl mellem mine katte efter jeg har været et smut
forbi
> Denise og hente noget Felifriend.
> Så simpelt kan det gøres..
>
> MVH
> Simon (og Ida) - som nu også har fået hilst på Denise's 3 flotte katte.

Hej
Tak for tilbagemelding, godt idylen er genoprettet. Jeg var spændt på om det
var blevet for gammelt.

--
Hilsen Denise

Fra : Leyna

Dato : 09-10-04 10:39

On Sat, 9 Oct 2004 09:41:41 +0200, "Simon" <swaltherFJERN@larsen.dk>
wrote:

>Hej gruppe.
>
>Der er vel ikke en venlig sjæl i Roskilde-området, som kunne tænke sig at
>sælge mig noget Felifriend her i weekenden?

Jeg har godt nok næsten en hel flaske stående, men bor desværre ikke i
området. Dog vil jeg godt lige "advare"...
jeg købte det for at få hunde og katte til at fungere sammen, og det
hjalp ikke det fjerneste, men kattene imellem var det brugbart, så
vidt jeg kunne se... men nu havde jeg altså ikke de store problemer
med at kattene ikke kunne enes. Mit problem var at de var bange for
hundene.
Dette luille pip, kun lige for at fortælle om mine erfaringer med
Felifriend. Jeg syntes det var penge ud ad vinduet.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Simon

Dato : 09-10-04 13:13

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Hej Leyna.

Jeg skal bruge det til 2 katte (bror og søster), der ikke er særlig glade
for hinanden efter de har været "dopet" med en tablet igår. (pga lang
køretur)

MVH
Simon

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-10-04 13:39

> [...]
>
> Jeg skal bruge det til 2 katte (bror og søster), der ikke er særlig glade
> for hinanden efter de har været "dopet" med en tablet igår. (pga lang

Hej Simon
Må jeg spørge hvad i har "dopet" dem med? Jeg har aldrig hørt om noget andet
end naturmedicin man kan bruge. Men hvis der findes noget, man kan bruge med
godt resultat, så ville det da være rart at høre
Hilsen Nina

PS: Helt okay mht flasken. Der er langt herud fra Roskilde

Fra : N/A

Dato : 10-10-04 08:07

Fra : maz

Dato : 10-10-04 08:07

Ida Lund wrote:
> Virkningen:
> De pev knap så meget den første halve time under kørselen. Derefter
> steg lydniveauet, og hankatten begyndte at hvæse over mod hunkattens
> transportkasse.
> Nu kan de kan sagtens være i samme rum, men knurrer og hvæser når de
> kommer for tæt på hinanden. Det har de aldrig gjort før. Faktisk
> plejer de to at hænge sammen konstant.
Jeg har prøvet at dope vores gamle siameserkatte een gang på en flyvetur til
Luxembourg. Først, sidste og eneste gang, jeg nogensinde gør det! Kattene
var nær stukket af i lufthavnen. Så hellere et par sure, mugne, skrigende
katte end to overhysteriske, der kæmper desperat for at komme væk og flår
bur og en selv i stykker og til blods!

> Om 14 dage skal vi alle tre hjem igen, og den tur kommer til at
> foregå helt uden doping...
God idé ;)

> Tabletterne kostede 103,- for 4 stk, men enhver interesseret kan få
> de 2 resterende gratis.
Nej tak! ;)
Som Ann skriver er det rigtig nok humanmedicin og reelt ikke udviklet til
brug for katte...

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 10-10-04 08:31

Maria skrev
<Jeg har prøvet at dope vores gamle siameserkatte een gang på en flyvetur
til Luxembourg. Først, sidste og eneste gang, jeg nogensinde gør det!>

Lige mine ord, en gang og aldrig mere, men det undrer mig at nogle dyrlæger
stadig synes at det er en god ide at dope katte, det er jo bestemt ikke en
"sjælden" reaktion.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Crazy Camilla

Dato : 10-10-04 22:29

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Hej.

I nogen situationer kunne det måske være meget smart at katten er beroliget
(dopet) men hvis man har tænkt sig det ville det nok være en idé at prøve
medicinen på katten først og se hvordan den reagerer.

MVH Camilla.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 10-10-04 22:43

Camilla skrev
<I nogen situationer kunne det måske være meget smart at katten er beroliget
(dopet) >

Ja det er rigtigt, problemet er bare at langt de fleste
katte reagere meget dårligt på de præparater der bruges,
deres krop bliver dopet, men deres hjerne kører på højtryk med det resultat
at i stedet for at blive rolige
bliver de skræmt fra vid og sans fordi de ved at der "sker" noget, men de
har ikke kontrol over deres krop, så man opnår det stik modsatte end det der
egentlig var hensigten.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : jytte

Dato : 09-10-04 14:23

Er der en der vil fortælle hvad forskellen er på Feliway og Felifriend ? på
forhånd tak.
Håber du for løst dit problem, Simon.

VH.
JytteJ

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-10-04 15:11

On 2004-10-09 15:23:00 +0200, "jytte" <missmerkur@esenet.dk> said:

> Er der en der vil fortælle hvad forskellen er på Feliway og Felifriend ? på
> forhånd tak.

Hej Jytte

Feliway er til at bruge på kattenes omgivelser. Sprøjtes på møbler,
f.eks, for at dæmpe trang til at kradse eller strinte og for at
"afstresse" - eller "fordampes" ud i et rum fra en stikkontakt.
FeliFriend er beregnet til at smøre på levende væsener, der skal i
kontakt med hinanden. To katte, der skal sammenføres - eller dine
hænder, når du skal håndtere en bange kat.
Virkningen overlapper nok lidt. Der er da folk, der bruger Feliway i
stikkontakten, når de skal have ro i katteflokken eller introducere en
ny kat.

--
Knus fra Ann R