Orm
Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-10-04 20:10

Hejsa gruppe.
Kan se at den ene af mine 3 katte har orm. Det er en hvidlig tings som
ligner en målerlarve. Skal katten til dyrlæge eller kan de ordinere
medicinen ud fra min beskrivelse?
De 2 andre katte må så vel også fornuftigvis behandles?

/FL

Fra : Pia Nave

Dato : 05-10-04 20:34

Frank Leegaard wrote:

> [...]
> medicinen ud fra min beskrivelse?
> De 2 andre katte må så vel også fornuftigvis behandles?

Hej Frank

Før i tiden kunne man bare gå på apoteket og få ormemiddel, men nu er
det blevet receptpligtigt. Derfor skal dyrlægen kunne påpege orm, før
der udskrives en recept (eller det købes direkte fra dyreklinikken - mod
et udleveringsgedyr, vist nok ).
Hvis jeg var dig, så ville jeg bringe en afføringsprøve til dyrlægen og
få den undersøgt.....det er ikke nødvendigt at tage katten med.
Om du skal tage prøver med fra alle 3 katte?....tja, måske Ring
hellere til dyrlægen og hør om det. For ja, hvis én kat har orm, så har
de andre det sandsynligvis også.

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-04 21:23

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> medicinen ud fra min beskrivelse?
> De 2 andre katte må så vel også fornuftigvis behandles?

De kan som regel godt ordinere ud fra din beskrivelse.
Har lige givet vores 4 katte ormekur. ( Den ene kat havde spolorm )
Det kostede vidst nok 70 kr. for recepten, derudover selve ormemidlet + moms
oveni det hele.

Savner de tider, hvor man bare kunne hente det i brugsen....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-10-04 21:14

Var ved dyrlægen i dag og fik der at vide at man også skulle give loppekur.
Faktisk foreslog dyrelægen først at give loppekur inden ormekuren, da lopper
tilsyneladende spreder bændelorm.
Men blev da en lille tusse fattigere.
/FL

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-04 06:04

> [...]

loppekur.
> Faktisk foreslog dyrelægen først at give loppekur inden ormekuren, da

Jeps, de er nogen bæster de lopper.
Var det hele igennem for nogle måneder siden.
Loppekur, tæpperens, dynevask + omgivelserne der jo også skal sprøjtes.

Det er blevet gentaget et par gange og vi smider konsekvent naboens hund +
katte hjem nu, hvis de kommer herover...

> Men blev da en lille tusse fattigere.

Ja, det er dyrt, at holde dyr.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Niels Peter

Dato : 07-10-04 09:46

Frank Leegaard wrote:

> [...]
> Faktisk foreslog dyrelægen først at give loppekur inden ormekuren, da lopper

Du skal være opmærksom på, at hvis dine katte er jægere, kan de også få
bændelorm via byttet.
Det gode ved bændelorm er, at de kræver en mellemvært som lopper (katten
får dem i sig, når de vasker sig) eller byttedyr. De kan altså ikke
smitte direkte fra kat til kat.

Niels Peter
www.bluewhite.dk