Omplacering af brite kastrat
Fra : Jette Kongensgaard

Dato : 05-10-04 11:42

Hej alle,

Jeg læser altid med her, men det er sjældent jeg skriver her. Jeg håber
dog alligevel at der er nogen der kan hjælpe mig. PLEASE.

Jeg har tre dejlige briter, men desværre bliver jeg nødt til at
omplacere den der hedder Brite. Den vil have det bedst som alenekat.
Lige nu har vi midlertidigt fjernet den kat hun ikke kan sammen med - vi
ville undersøge om vi kunne beholde Brite sammen med vores hankastrat.
Det kan lade sig gøre, men det smerter mit hjerte at se vores hankastrat
mangle social kontakt med andre katte - Brite har han nemlig ingen glæde
af. Vi bliver måske nødt til at beholde Brite hvis vi ikke finder et
godt hjem, men det er synd for Blå hvis det ender sådant.

Det er en virkelig dejlig og tillidsfuld hun kastrat på 2 år. Hun er
verdens dejligste kat (synes vi naturligvis selv) og er SÅ kærlig. Hun
har dog ikke temperament til udstilling og ej heller andre katte, hunde
eller børn.

Hun er vant til en indhegnet have og derfor vil jeg foretrække et hjem
hvor hun kan komme lidt ud (ikke fritløbende!) under en eller anden
form. Det kunne evt. bare være en indhegnet altan eller terrasse. Hun
hverken springer eller klatrer højt så det ville faktisk være let at
lave en indhegning af et stakit eller hegn.

Vi har søgt i lidt tid nu (via diverse 'medier'), men intet har vist sig
og vi er ved at være ret utålmodige da vi ikke har tiden med os.

Please, giv os et praj hvis I på nogen måde kan hjælpe os. Jeg vil være
MEGET taknemmelig. Mine katte fortjener alle en god løsning.

Se mere om Brite på www.kongensgaard.dk - kontakt os endelig hvis I har
spørgsmål.

Mange hilsner

Jette Kongensgaard

PS Har I erfaringer med at flytte udekatte (har adgang til indhegnet
have) til indekatte hos ældre mennesker??? Jeg frygter at hun vil blive
aktiveret alt for lidt.

Fra : Kate

Dato : 05-10-04 17:04

Jette Kongensgaard <mineKATTE@BAKKEbriter.dk> wrote in

> Se mere om Brite på www.kongensgaard.dk - kontakt os endelig hvis
> I har spørgsmål.

Hej Jette

Selvom det endnu ikke har båret frugt for mit vedkommende, så vil jeg
alligevel foreslå www.vildkat.dk
Jeg har annonceret min aby-pige der og har da fået en henvendelse fra
en som overhovedet ikke kendte til nyhedsgruppen her.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Jette Kongensgaard

Dato : 05-10-04 17:29

Hej Kate,

Brite er allerede på www.vildkat.dk, men jeg takker for rådet alligevel.

Mange hilsner

Jette Kongensgaard

Fra : jytte

Dato : 05-10-04 21:42

Hej Jette.
Jeg ville med største fornøjelse give Brite et hjem. Jeg har selv en BS, som
er blevet omplaceret til mig pga. hun blev mobbet af de andre katte, og
desuden har jeg hverken have eller altan.
Så det går nok ikke.
Men held og lykke med søgningen.

VH
JytteJ

Fra : Jette Kongensgaard

Dato : 06-10-04 11:12

Hej Jytte,

Tak for dit svar.

Brite skal til et hjem uden katte (ellers flytter vi jo bare problemet
videre) så du har ret i at det nok ikke går. En skam.

Mange hilsner

Jette