løbetid
Fra : camilla hansson

Dato : 01-10-04 06:42

Hej alle

Min siameser hun kat er nu 7½ måned og er stadig ikke kommet i løbetid.
Mener at have læst at siamesere kommer tidligt i løbetid og mener da
også at erindre at min gamle siameser var 5½ månede da hun kom i løbetid.

Er der nogen der ved hvad der er normalt?

Med venlig hilsen
camilla hansson
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 01-10-04 08:05

Camilla skrev
<Er der nogen der ved hvad der er normalt? >

Når det handler om katte er "normalt" en by i Rusland

Løbetid kan komme fra 3-4 mdr og op til 12-14 mdr, det er rigtigt at
siamesere som regel er tidlige startere.

Løbetidsstart kan også have noget at gøre med hvad tid på året de er født.

Så nyd bare freden
--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : camilla hansson

Dato : 01-10-04 08:31

Ok nu er jeg mere beroliget. Ved godt det med årstiden, men hun er nem
lig født på samme tidspunkt på året som min anden siameser, som kom
meget tidligt i løbetid, derfor var jeg begyndt at tro at der var noget
galt med hende.

Og du kan tro jeg nyder freden, selvom man jo aldrig har helt fred i en
lejlighed med 2 siamesere )

Fra : karsten klaaby

Dato : 01-10-04 12:38

Hej
Jeg har også lige et spørgsmål ang. løbetid. Hvornår skal man regne med en
maine coon hunkat kommer i løbetid. Jeg spørger fordi jeg lige har købt en
lille hunkat på 12 uger, min skovkat/huskat bl. gik desværre hen og døde, og
da jeg endnu ikke har fået og betalt dyrlægeregningen på hans kasteration
m.m. endnu og lige har måtte betale for hende også, så har jeg lige i første
omgang nok ikke pengene til en sterilisation også, hvorfor jeg i starten vil
give hende p-piller indtil jeg har skabet pengene sammen. Men så er det lige
hvornår skal jeg begynde at give hende dem (ved godt at jeg er tidligt ude
med spørgsmålet).

MVH Pia, og misserne Børge og Frieda.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-10-04 12:46

"karsten klaaby" <karsten.klaaby@privat.dk> writes:

> Hej
> Jeg har også lige et spørgsmål ang. løbetid. Hvornår skal man regne med en
> maine coon hunkat kommer i løbetid.

> MVH Pia, og misserne Børge og Frieda.

Uha det kommer i nogen grad an på hendes linier, men jeg kan ikke tro
at hun begynder at løbe før hun er minimum 6 - 8 måneder (med alle
mulige forbehold..)

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : karsten klaaby

Dato : 01-10-04 17:02

> Uha det kommer i nogen grad an på hendes linier, men jeg kan ikke tro
> at hun begynder at løbe før hun er minimum 6 - 8 måneder (med alle
> mulige forbehold..)

Dvs. det er et spørgsmål om at forhøre sig ved opdrætteren omkring hvor
tidligt moderen var på den??
6-8 mdr, var også det jeg selv regnede med som det tidligste.

MVH Pia

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-04 17:35

karsten klaaby wrote:

> Dvs. det er et spørgsmål om at forhøre sig ved opdrætteren omkring
> hvor tidligt moderen var på den??
> 6-8 mdr, var også det jeg selv regnede med som det tidligste.
>
> MVH Pia

Hej Pia

Er din kat ude ? for hvis hun ikke er det, så ville jeg vente med p-pillerne
til den første løbetid var ovre....og måske har du til den tid også fået
sparet nok til sterilisering.

Mvh

Tina

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-10-04 21:58

> [...]

> tidligt moderen var på den??
> 6-8 mdr, var også det jeg selv regnede med som det tidligste.

Tjae, det var nok den vej jeg selv ville gå

Fordi meget ofte ligger det på samme tidspunkt som dens mor/mormor osv
gik i løbetid på...

Har vi mulighed for at se et billede af mitterne :-?

Fra : karsten klaaby

Dato : 02-10-04 07:15

> Har vi mulighed for at se et billede af mitterne :-?

ja her: http://www.123hjemmeside.dk/PiaB

MVH Pia

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 02-10-04 10:07

Takker, de er godt nok flotte og sødde. Børge ligner bestemt en som
ved hvordan man nyder livet *G*

Giv lige dem begge en nussetur herfra *S*

Fra : karsten klaaby

Dato : 02-10-04 10:12

> Takker, de er godt nok flotte og sødde. Børge ligner bestemt en som
> ved hvordan man nyder livet *G*
>
> Giv lige dem begge en nussetur herfra *S*

Tak..........ja det gør han bestemt også, og mon ikke han får lært
lillepigen det.
MVH Pia

Fra : Kate

Dato : 02-10-04 11:58

"karsten klaaby" <karsten.klaaby@privat.dk> wrote in

> ja her: http://www.123hjemmeside.dk/PiaB

Uha, Frida er en nuser lille sag og Børge er jo en _rigtig_ kat

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-10-04 22:11

On 2004-10-01 07:42:24 +0200, camilla hansson <c.hanssonKATTE@BAKKEc.dk> said:

> [...]
> også at erindre at min gamle siameser var 5½ månede da hun kom i løbetid.
>
> Er der nogen der ved hvad der er normalt?

Tjah i følge bøgerne er det ganske rigtigt "normalt" at siamesere
kommer tidligt i løbetid.
Mine to havde nu heller ikke læst de bøger.. Donna gik i løb første
gang 10 mdr gammel, søsteren Ditte nåede det aldrig - hun fik p-piller
samtidig med sin søster (10 1/2 måned gammel) og blev neutraliseret da
hun var et år..
Det normale har vist vide grænser - også på det punkt

--
Knus fra Ann R