Dækken til hund
Fra : Henrik M

Dato : 29-10-04 23:43

Hej Alle

Er der nogle der har nogle gode links til online forretninger på nettet
hvor de sælger frakker til hunde. Jeg har prøvet at søge på google men uden
de store resultater.
Et dækken til min hund koster i den lokale hundeshop ca. 430 kr. (40cm).
Det må kunne gøres billiger?

Findes der ikke en hjemmeside hvor alle disse online forretninger er
samlet?

På forhånd tak.

Mvh. Henrik M.

Fra : Mus

Dato : 30-10-04 00:17

Henrik M <henrik.m@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns959261A7CFCChenrikmget2netdk@62.243.74.162...
> [...]
> Det må kunne gøres billiger?
>
> Findes der ikke en hjemmeside hvor alle disse online forretninger er

Søgte lidt på nettet og fandt følgende

http://www.kaeledyrsshoppen.dk/butik/tilbehor-hund.htm

http://loppetjansen.dk/index.php?cPath=54_56

http://rideudstyrslageret.dk/group.asp?group=21

Jeg har ingen ide om hvorledes de enkelte dækkener er.

LN

Fra : Karina

Dato : 30-10-04 07:46

Hej Henrik

Jeg har selv lige syet 3 frakker som både dækker ryggen, brystet og noget af
mave. Jeg har givet 150 kr for stof til dem alle. De er med velcro lukning
på ryggen.
Hvis du kender nogen som kan sy, vil jeg forslå dig det. Det er langt det
billigste og så kan du også få dem præsis som du gerne vil. Jeg kan sende
dig et billede af min frakke samt et mønster hvis du er interesseret.

Mange hilsner

Karina

Fra : Henrik M

Dato : 02-11-04 15:30

Hej Karina

Du må meget gerne sende mig det billede af dit dækken samt et mønster,
da jeg kender en der kan sy det for mig.

Mvh. Henrik M.
henrik.m@get2net.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 30-10-04 10:23

Henrik M <henrik.m@get2net.dk> wrote in message news:<Xns959261A7CFCChenrikmget2netdk@62.243.74.162>...
> [...]
> Det må kunne gøres billiger?
>
> Findes der ikke en hjemmeside hvor alle disse online forretninger er

Specifikt til dit spørgsmål om frakker er der noget her på
http:///www.sikkerhedsdaekken.dk Det er orange dækkener til
jagthunde, ved ikke om det er det du tænker på. Der er vandafvisende.
Prisen er noget mindre end den du nævner.

Hilsen Kim

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 30-10-04 11:43

> [...]
> jagthunde, ved ikke om det er det du tænker på. Der er vandafvisende.
> Prisen er noget mindre end den du nævner.

Linket virker ikke!

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Pia

Dato : 30-10-04 14:03

Det her link virker ..
http://www.sikkerhedsdaekken.dk/
--
Pia
** http://animator.bravepages.com/ **

Fra : Kim Christensen

Dato : 30-10-04 16:57

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> wrote in message news:<4183704b$0$33732$14726298@news.sunsite.dk>...

> Linket virker ikke!

Hvis jeg nu ser rigtigt godt efter på skærmen, og passer på at ramme
de rigtige taster så der kommer til at stå:

http://www.sikkerhedsdaekken.dk

Så skulle det meget gerne virke!

Hilsen Kim

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 30-10-04 19:34

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> http://www.sikkerhedsdaekken.dk

Nårh, der var 3x/ - jeg havde siddet og ledt efter noget der evt. kunne være
en stavefejl imellem bogstaverne så havde slet ikke opdaget den ekstra / !!
Tak for det nu!

Fra : Christina Jensen

Dato : 30-10-04 16:51

hejsa, nu ved jeg ikke hvor du kommer fra men de kan købes, i karlslunde,
roskilde, holbæk og i hundige.

Fra : ST

Dato : 30-10-04 20:27

> [...]
> Det må kunne gøres billiger?
>
> Findes der ikke en hjemmeside hvor alle disse online forretninger er

Har samme forslag som Karina, har også syet dækkener til vores D/S gårdhund,
sort bævernylon yderst, foret med fleece. Lukket foran med velcro og med
fastsyet gjord med velcro. Ganske som et hestedækken. Et tip er, at du kan
forsøge først med at klippe og tilpasse af et stykke billigt stof, så har du
en skabelon. Så er prisen ca. 30-40 pr. stk. De er varme og absolut
vandtætte, og de næste dækkener er lige så billige, for de første 2 (et er
jo ikke nok) holder ikke hele hundens levetid.
Hilsen Susanne

Fra : Hansen

Dato : 31-10-04 22:07

> [...]
> Det må kunne gøres billiger?
>
> Findes der ikke en hjemmeside hvor alle disse online forretninger er

Helt ærligt, er det en hund eller en påklædningsdukke du har ??! En hund har
pels, og det er rigeligt for at kunne holde kulden ude, medmindre det er en
mexikansk hårløs du har. Der er ikke noget mere latterligt og misforstået,
som når folk giver deres kæledyr tøj på. Du risikerer også at hunden bliver
dødsyg, hvis hunden en dag kommer ud i noget møgvejr, og hunden ikke har
"sit tøj" på. Hundens systemer er så blevet vænnet til at blive holdt tør og
varm på en unaturlig måde. Ja, jeg har selv haft hund, og jeg kunne aldrig
drømme om at han skulle have haft det mindste stykke tøj på. Det var så en
golden som gladeligt sprang i vandet fra isflager mens det var -10 grader i
luften. Hold hunden i gang, så fryser den ikke.

Hansen.

Fra : Iben Marianne Krarup~

Dato : 31-10-04 22:25

hej Hansen,

Umiddelbart vil jeg give dig ret ! MEN jeg har også en tæve, som når hun
venter i bilen i de kolde mdr. har
tendens til at sidde og fryse, så derfor har vi valgt at investere i et godt
dækken, så hun kan holdes varm, selv når vi er inde og høre teori
efter træningen.

MVH

Iben
www.kelpie.dk - Kennel Born To Work

Fra : Hansen

Dato : 31-10-04 22:38

"Iben Marianne Krarup Pedersen" <ibenREMOVETHIS@kelpieFJERNDETTE.dk> wrote
in message news:4185583c$0$86973$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
godt
> dækken, så hun kan holdes varm, selv når vi er inde og høre teori

Se, det er så en lidt anden boldgade. En hund der sidder i længere tid i en
kold bil, har jo naturligt nok ikke den ringeste chance for at kunne holde
sig varm. Du har ydermere været ude og træne med din "tøs", hun er træt, og
bliver derfor hurtigere kold. Den kan jeg godt købe. Havde du nu skrevet, at
du gav hende et dækken på hver gang hun skal sidde alene i bilen, uanset
hvornår, så havde jeg nok protesteret.

Hansen

Fra : Iben Marianne Krarup~

Dato : 01-11-04 22:44

Hej Hansen,

> Havde du nu skrevet, at
> du gav hende et dækken på hver gang hun skal sidde alene i bilen, uanset
> hvornår, så havde jeg nok protesteret.
>
> Hansen

Nej da - det kunne jeg så ikke finde på (nu sidder hun så aldrig alene i
bilen, såå - der er min. en hund mere med i bilen - hvis ikke alle 4 er
med, når vi er på tur.

Men når hun har været ude at træne - og skal være i bilen bagefter, så har
hun brug for at få hjælp til at holde varmen.

Hun går normalt i hundegård (inde/udendørs), så det er altså lidt pudsigt,
at hun er sådan en frossenpind, når vi har trænet.

MVH

Iben

Kennel Born To Work - Australian Kelpie i Danmark
www.kelpie.dk