Naboens rottweiler
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 28-10-04 18:32

Hej alle.

Min nabo har en rottweiler der render løs rundt i haven.
Problemet er at den render ud på vejen,(og af og til ind i vores
indkørsel) hver gang vi andre kommer ud. Den er meget voldsom, og vi
føler os ikke rigtig trygge ved at den sådan render omkring. Vi har sagt
det til naboen flere gange, men han har ikke rigtig forståelse for at vi
ikke bryder os specielt meget om hans hund. Vi synes ikke at det,
nødvendigvis, er vores pligt at blive gode venner med den, men at det er
naboens pligt at holde den for sig selv.

Er der nogle der har forslag til hvad man kan gøre?

Det skal siges at han også har en dobermann, og en lille ukendt en
rendene rundt, men dem har der aldrig været problemer med, de kan godt
holde sig inde hos naboen, uanset hvem der opholder sig ude på vejen.

På forhånd tak

mvh.

Lars

Fra : Louise

Dato : 29-10-04 08:09

Hejsa

Det er altid irriterende når der er problemer med naboen, for ofte er
de problemer meget svære at løse. Jeg ville absolut gå ind til naboen
igen og fortælle ham, at han skal holde sin hund inde på sin egen
ejendom. Jeg ville også fortælle ham at hvis han ikke gør det, så vil
politiet blive kontaktet. Men snak med ham igen først og forklar ham
problemet inden du "kommer med truslerne". Der er jo forskel på om han
er ligeglad og lader hunden rende frit altid eller om den en sjælden
gang kommer ud fordi nogen har glemt at lukke lågen osv og ham her
lader jo til at være ret ligeglad med at hans hund er til gene for
naboerne, så der skal måske andre boller på suppen.

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 29-10-04 18:22

> [...]
> lader jo til at være ret ligeglad med at hans hund er til gene for
> naboerne, så der skal måske andre boller på suppen.

Jeg har selv overvejet det med politiet - jeg synes bare det er en ret
ekstrem løsning.
Derudover bliver det nok et problem når hunden ikke konsekvent kommer
_hver gang_ man er ude - det ser jo ikke specielt godt ud at panserne
kommer, også ligger dyret bare og glor i mandens have

Men ellers et godt råd - tak for det

mvh.

LArs

Fra : Ralph

Dato : 29-10-04 17:00

"Lars Rasmussen" <evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse
> Problemet er at den render ud på vejen,(og af og til ind i vores
> indkørsel) hver gang vi andre kommer ud. Den er meget voldsom, og vi

Tjah, jeg vil bruge samme "kneb" som jeg brugte på naboens og genboens kat,
en vandslange i passende afstand fra døren, så man kan åbne døren og give
hunden (katten) et ordentligt sprøjt og lukke døren igen (hvis hunden er
agressiv) på under 5 sek. Man kan få nogle fine sprøjtehåndtag som kan lave
en tynd meget lang stråle.
Jeg brugte den på min egen hund da den blev ved med at vælte hegnet ind til
hønsene for at hugge deres mad.

--
venligst
Ralph

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 29-10-04 18:19

> [...]
> en tynd meget lang stråle.
> Jeg brugte den på min egen hund da den blev ved med at vælte hegnet ind til

Det kunne man - men er hunde bange for vand?

mvh.

Lars

Fra : Mus

Dato : 29-10-04 18:57

Lars Rasmussen <evil_twin@telstra.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c26dd3c88cd3ec93c14dcac0ac414bd0.31673@mygate.mailgate.org.

> Det kunne man - men er hunde bange for vand?
>

> mvh.
>
> Lars

Det er meget individuelt. Selv om en hund kan lide at bade ved havet, er det
jo ikke altid den kan lide regnvejr, eller at bliver overrasket af en
vandstråle.
Nogle hunde vil blive overrasket og ikke bryde sig om det, andre er
ligeglade eller tager det endda som opfording til leg .

LN

Fra : Jimmy

Dato : 31-10-04 15:40

"Lars Rasmussen" <evil_twin@telstra.com> wrote in message

> Det kunne man - men er hunde bange for vand?

Ja det kan jeg love dig for at de er!
Et af de mest effektive opdragelsesmidler man kan bruge til hunde er en
forstøver, som sprøjter dem i hovedet når de gør noget de ikke må.

Det er samtidigt det *sidste* redskab man tyer til, når alle andre
opdragelsesmetoder er slået fejl.

Mvh
Jimmy

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 01-11-04 19:54

> [...]
> forstøver, som sprøjter dem i hovedet når de gør noget de ikke må.
>
> Det er samtidigt det *sidste* redskab man tyer til, når alle andre

OK - tak for tippet...

Jeg skulle jo helst finde på noget der virker første gang....
Hunden er jo stor som en hest - og jeg er bare lille og slap ;D

mvh.

Lars

Fra : Vic.

Dato : 31-10-04 00:12

Ralph wrote:
> [...]
> fine sprøjtehåndtag som kan lave en tynd meget lang stråle.
> Jeg brugte den på min egen hund da den blev ved med at vælte hegnet

Aha! En hønsehund altså?

Vic.