Allergi Hjælp!!
Fra : Birthe & Finn

Dato : 24-10-04 15:16

Hejsa
Jeg er en stor stor dyre elsker specielt hunde og katte, men er så uheldig
stillet at jeg er allergisk over for dem. Nu har jeg hørt noget om en
hund(tror det er en lille hund) der skulle ha en speciel pels eller være
skæl fri ( det er vidst mest deres skæl jeg er allergisk over for) Er der
nogen herinde der kender noget til sådan en hund og hvad den hedder og hvor
jeg evt kan se billeder af en??? jeg havde nemlig tænkt mig at ta ud og
kigge på nogen evt ved en opdrætter og så stikke næsen ned i hunde og se
om jeg kan tåle den.

MVH
N Hansen

Fra : Ann Nielsen

Dato : 24-10-04 15:37

> [...]
> jeg evt kan se billeder af en??? jeg havde nemlig tænkt mig at ta ud og
> kigge på nogen evt ved en opdrætter og så stikke næsen ned i hunde og

Hej N Hansen.

Sådan en lille sag har jeg da.... Min kæreste har desværre også allergi -
dog mest overfor heste og katte, derfor var vi for ca. 1 år siden også på
jagt efter sådan en allergivenlig "sag" :) Og faldt for chinese crested
racen, som både findes i en hårløs og en powder puff med masser af hår (det
er vores Gizmo) Hvad er det mere præcist at du ikke kan tåle ved hundene?

Vi har haft en powder puff (chinese crested) i snart 1 år uden nogen som
helst former for overfølsomhed :) Hvor i landet bor du/I? For der er
desværre ikke så mange opdrættere af racen herhjemme, men jeg stiller gerne
min lille vuffer til "rådighed" og "stikken næsen i pelsen". Her er lidt
billeder af min: http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=5951 som du
kan gå ind og kigge på, ellers kig efter chinese crested hundene under
www.dansk-kennel-klub.dk ... Bare skriv hvis du vil have mere info.

Mvh.

Ann Nielsen

Fra : Birthe & Finn

Dato : 24-10-04 15:56

Hej Ann

1000 tak for hjælpen

hold op hvor er den sød en rigtig lille pels klump men den uden
hår(ozzy) er også sød, meeeen kan godt lide dem med pels, ligesom jeres.

Det er deres skæl og spyt, jeg ikke kan tåle, hvis jeg klapper en hund sker
der ikke noget, men stikker jeg næsen ned i pelsen eller hvis de slikker
mig, ja så slår jeg ud.

Men igen tak for hjælpen, og hvis der er flere derude der kender en
forholdsvis allergi fri hund, hører jeg gerne fra jer

Fra : Henriette Lund Larse~

Dato : 24-10-04 19:05

"Birthe & Finn" <Nejsbjerg6@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg evt kan se billeder af en??? jeg havde nemlig tænkt mig at ta ud og
> kigge på nogen evt ved en opdrætter og så stikke næsen ned i hunde og

Hej N. Hansen

Jeg har hørt fra folk med allergi-børn, at "bomuldshunden" eller Coton de
tulear, som den vist hedder, skulle være et muligt emne. Det er vist også
noget med, at den ikke har pels men hår. Det er da værd at undersøge..

Mvh Henriette

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 25-10-04 10:06

> [...]
> jeg evt kan se billeder af en??? jeg havde nemlig tænkt mig at ta ud og
> kigge på nogen evt ved en opdrætter og så stikke næsen ned i hunde og

Hejsa og uha da

Men der må være tale om, Siberian Husky. Den kan de fleste med allergi
overfor hunde tåle. Den er også en utroligt smuk hund. Jeg ved ikke lige
hvem der opdrætter dem, men der findes sikkert et par stykker i dit
lokalområde. Ellers må du jo kigge lidt efter de folk, som dyrke
hundeslæder. Den er megarolig inden døre, og er på ingen måder, nogen
vagthund. Ja den ligner en, som kun venter på næste gåtur. Til denne, vil
jeg anbefale et sæt rulleskøjter, for den er ikke en, som går pænt i
snor.....Øhh... Jo det vil sige, den er en mester i at holde snoren stram,
og den trækker, og den gør det rigtigt godt, inderligt, og længe.
Det er stort set det eneste, den lever og ånder for. Den er ikke specielt
velegnet som kæledyr, og vil man lufte den på normal vis, så kræver den en
meget god fysik hos den der lufter den. Men den er flot, rolig indendørs,
så rolig, så folk kan overse, at du har hund, ikke specielt kælen, kan dog
lige komme og vil snakke, men det er som regel kun lige et lille øjeblik.
Det er en meget speciel pels den har, og der er masser af den, og som
tidligere sagt, en rigtigt flot hund, og familiemæssigt, det nærmeste du
kommer en Ulv, uden at være det.

Jeg har dog hørt om, at der er visse allergikere, der også kan tåle Alaskan
Malamute, som er større og kraftigere end Siberian Husky, og en del bedre
egnet som kæledyr. Den er også en rigtigt smuk hund, og den kan lære at gå
pænt i snor.

Men husk, hvis du falder for Siberian Husky.... Den er et trækdyr, og det
er dens natur at trække, så alt hvad der hedder seler og stropper for at
undgå dette, er tortur redskaber på denne hund. Så det eneste middel er
rulleskøjter, eller en hundeslæde, og nogle flere hunde, og det vil være dem
en udsøgt fornøjelse, at forbedre dit kendskab til hele lokal området

M.V.H.....Benny..

Fra : fam. Ager

Dato : 25-10-04 19:20

Hej allergistakkel..(-:

hvad med en puddel? de skulle også være fældefri...skal jo klippes.

og så er der mange der har det rigtigt fint med trimmehunde/ terriere. de
fælder ikke hvis pelsen trimmes regelmæssigt. har selv en cairn terrier, som
har en pels der er meget nem at holde. de er tilmed en meget robust sund
race, med et super godt sind og er rigtig gode til børn..

Jeg vil også lige sige, at jeg synes at det er en rigtig fornuftig ting, at
tage runt og stikke næsen i hundene...

mvh. marie