må hunden bindes
Fra : simon leth jensen

Dato : 22-10-04 16:03

Hej med jer

Jeg kom til at diskutere med en kunde om hunde egentlig måtte bindes, altså
hvis de går hjemme i haven og har en lang snor. Man så før i tiden at hunde
stod bundet i kæder.
Jeg mener bare at de ikke må det. Det er også synd.
En anden ting var der også en der fortalte mig at man ikke må begrave sine
dyr i haven? Jeg var ude og få katten aflivet og dyrlægen spurgte om vi vil
have den med hjem. Han burde vide det.
Er der andre der ved noget?

Hilsen Tina

Fra : Peter Andersen

Dato : 22-10-04 18:17

"simon leth jensen" <simon.leth.jensen@mail.dk> wrote in message
> [...]
altså
> hvis de går hjemme i haven og har en lang snor. Man så før i tiden at

Cirkulære om hundelovens administration m.v.
III. Lænkehunde.

(Lovens § 12).

§ 20. I lovens § 12, stk. 1, er det foreskrevet, at hunde ikke må
holdes bundet til stadighed. Afgørelsen af, om en hund er bundet til
stadighed, skal træffes ud fra en helhedsbedømmelse, ikke på grundlag af
forholdene en enkelt eller enkelte dage. Der skal således ikke gribes ind,
hvis en hund, der normalt går løs, en enkelt dag eller nogle dage holdes
bundet af en eller anden særlig grund, medens der på den anden side bør
gribes ind, hvis en hund hver dag går løs nogle timer, men i øvrigt holdes
bundet dag ud og dag ind.

mvh

Peter

Fra : JBH

Dato : 22-10-04 21:03

"simon leth jensen" <simon.leth.jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dyr i haven? Jeg var ude og få katten aflivet og dyrlægen spurgte om vi

Katte, mindre hunde og andre smådyr må godt begraves. Større dyr skal
begraves under kontrollerede forhold, kremeres eller sendes til destruktion

mvh
JBH

Fra : Søren LH

Dato : 23-10-04 05:59

Nogen som kan fortælle hvorfor det er værre for en hund at være bundet end
at være i en hundegård? Man kan jo sagtens binde en hund i en løbeline så
den kan færdes i et meget stort område - f.ex. langt større end det indre af
en bolig.

Mvh
Søren

Fra : Ove Kristensen

Dato : 23-10-04 22:17

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den kan færdes i et meget stort område - f.ex. langt større end det indre

Hej Søren !

Du har i så fald også en mulighed for, at hunden får viklet sig ind i linen,
og i værste fald måske bliver kvalt.

Med venlig hilsen
fra
Ove.

Fra : Søren LH

Dato : 24-10-04 06:32

> [...]
>
> Du har i så fald også en mulighed for, at hunden får viklet sig ind i
> linen, og i værste fald måske bliver kvalt.

Er det derfor det er forbudt?

Mvh
Søren