Psyko-avlerd
Fra : Nana Sørensen

Dato : 17-10-04 23:51

Hej gruppe...

Nogle i min familie skulle for et halvt års tid siden have en
chihuahua-hvalp. De tog så til Lolland, for at kigge på en. Men de købte
IKKE en hvalp der, da det mildest talt var syge forhold de hunde gik under.
Nu har jeg så lige aftalt med en kvinde fra Lolland at købe hund hos hende.
Det er med ret stor sansynlighed ikke den samme, men jeg kan ikek være
hundrede procent sikker. Men min "tante" husker at navnet i hvertfald ikke
var det samme, og at hende de kiggede hos var en kennel.
Er der nogen der ved noget om en forfærdelig kennel på Lolland? Sagen endte
faktisk med at min tante meldte kennelejeren til dyreværnet, så slemt var
det.
Jeg skal selvfølgelig ned og kigge på stedet, når jeg skal vælge hvalpen.
Men vil bare lige høre, er der nogen der kender noget til det?

Mvh. Nana

Fra : Nana Sørensen

Dato : 17-10-04 23:53

Gud, for dælen... Jeg søgte på kennelnavnet på google. Hvilke rædsler der
dukker op. Kennelen er ikke længere medlem af dansk kennelklub. Gys... For
helvede...

Fra : x Vuf x

Dato : 18-10-04 00:58

On Mon, 18 Oct 2004 00:53:12 +0200, "Nana Sørensen" wrote:

>Gud, for dælen... Jeg søgte på kennelnavnet på google. Hvilke rædsler der
>dukker op. Kennelen er ikke længere medlem af dansk kennelklub. Gys... For
>helvede...

Ville du være sød at forklare mig, hvilket gys der er ved,
at kennelen ikke længere er medlem af DKK?!

--
Mvh Sonja sonjaspapi@***yahoo.dk http://www.sonpet.dk/

Katte har ikke ejere...De har personale!

Fra : Xenon

Dato : 18-10-04 04:49

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse
> On Mon, 18 Oct 2004 00:53:12 +0200, "Nana Sørensen" wrote:
>

> Ville du være sød at forklare mig, hvilket gys der er ved,
> at kennelen ikke længere er medlem af DKK?!

Vent vent,,,, jeg skal lige hente cola og popkorn............ok så er
jeg klar.

*LOL*

Claus

Fra : Lise-Lotte Gerding

Dato : 18-10-04 06:58

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> wrote in message

For

> Ville du være sød at forklare mig, hvilket gys der er ved,
> at kennelen ikke længere er medlem af DKK?!

Og jeg synes, det kunne være mere interessant at vide, hvilke rædsler, der
dukkede op samt, hvorfor familiemedlemmet anmeldte kennelejeren til
dyreværnet.

Mvh. Lise-Lotte Gerding

Fra : Nana Sørensen

Dato : 18-10-04 09:04

"Lise-Lotte Gerding" <lise-lotte_slet_@gerding.dk(X)> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og jeg synes, det kunne være mere interessant at vide, hvilke rædsler, der
> dukkede op samt, hvorfor familiemedlemmet anmeldte kennelejeren til

Da min tante kom derop, havde damen over ti tæver indenfor. Alle hannerne
gik ude hele året i en løbegård og kom aldrig ind og havde sjældent
menneskelig kontakt. Hvalpemoderen var lukket inde i et kattebur som stod på
en kommode, og kom ikke ud. Gulvet var belagt med spånplader, og ingenting
blev tørret op. Der var en sindssyg larm og lort og pis overalt. Mange af
hundene havde ikke adgang til vand og mad, og stod lukket inde i små bure i
deres eget lort. Hvalpene var simpelthen smurt ind i lort og pis, som de
også åd, da der ikke stod mad fremme overhovedet. Hudene var simpelthen så
vanrygtede, at man ikke drømmer om det.
Min tante er opvokset på en gård, og er vant til at se det meste. Hun har
ikke noget unaturligt forhold til at dyr skal have silke og perler, men den
kennel var simpelthen svinsk i STOR stil. Derfor anmeldte hun hende.
Kennelen er efterfølgende blevet lukket og udelukket af DKK. Da jeg søgte på
google, kom der flere sager frem og folk der har købt syge og nærmest døende
dyr det sted. De har så efterfølgende opdaget at deres nye hvalp var ædt op
af infektioner som følge af dets svinske sted, og kennelejeren nægter at
erstatte dyrelægehjælpen.
Så vidt jeg kan forstå på artiklerne, gør DKK en del ud af at illustrere at
kennelen er blevet udelukket. Mit gæt er, at en kombination af at folk har
meldt kennelen til dyreværnet, og at der er folk der søger erstatning, har
DKK vurderet at lortet skulle lukkes.

Mvh. Nana

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-10-04 10:09

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har meldt kennelen til dyreværnet, og at der er folk der søger erstatning,
> har DKK vurderet at lortet skulle lukkes.

Jeg håber da , at der sker andet end at vedkommende bliver udelukket fra at
registrere sine hvalpe i DKK?
Stedet bør lukkes omgående, det hjælper jo ikke de stakkels hunde, at dette
menneskelige svineøre er smidt ud af DKK.
Man kan forundres over, at hun overhovedet kan sælge hvalpe, men der må jo
være købere, ellers var "forretningen" jo lukket for længt.
Som forholdende beskrives vil jeg tro, at vedkommende opdrætter er psykisk
syg, for der er vel ingen velfungerende mennesker, der behandler sine dyr på
den måde??

Eva

Fra : Nana Sørensen

Dato : 18-10-04 14:29

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> syg, for der er vel ingen velfungerende mennesker, der behandler sine dyr

Nu har jeg jo ikke selv været der... Men min tante er en god bondefødt
kvinde fra Stevns. Når hun er forarget, så er det sgu herre slemt. Hun er jo
vant til at kæledyrene somemtider blev slagtet osv.
Men ja, jeg gætter også på at kvindden fra den kennel er psykisk syg, og
lider af samlermani.

Fra : x Vuf x

Dato : 19-10-04 01:53

On Mon, 18 Oct 2004 07:57:30 +0200, "Lise-Lotte Gerding" wrote:
> [...]

>Og jeg synes, det kunne være mere interessant at vide, hvilke rædsler, der
>dukkede op samt, hvorfor familiemedlemmet anmeldte kennelejeren til

Som jeg læser det, er gyset, at hvis de stadig var medlem af DKK,
kunne der, i Nana's øjne, ikke være rædsler!
Desuden, hvis der er hold i det, ville jeg da gerne ha' oplyst
navnet på "kennelen" eller ejeren, da den slags ikke gerne sku'
være at finde i den forening, hvor JEG slår mine folder!

Fra : Nana Sørensen

Dato : 19-10-04 02:04

> [...]
> navnet på "kennelen" eller ejeren, da den slags ikke gerne sku'
> være at finde i den forening, hvor JEG slår mine folder!

Hej Sonja...

Nu mente jeg bare, at der må være sket noget gyseligt hos den kennel, siden
at DKK har valgt at smide kennelejeren ud. Jeg regner da med at dem der er
medlemmer af dansk kennelklub har styr på deres ting, og at formanden eller
sådan en, tager hånd om det hvis der er nogen der ikke overholder alm
dyre-etik.
Jeg ved ikke om det er tilladt at offentliggøre navnet på kennelen?

Mvh. nana

Fra : x Vuf x

Dato : 19-10-04 18:23

On Tue, 19 Oct 2004 03:03:59 +0200, "Nana Sørensen" wrote:
> [...]

>medlemmer af dansk kennelklub har styr på deres ting, og at formanden eller
>sådan en, tager hånd om det hvis der er nogen der ikke overholder alm

Jamen så læste jeg jo dit indlæg helt rigtigt! Og nej! Formanden i DKK
har ikke tid til at ta' sig af den slags småting. Det lader han andre
om. Det ville dog være ønskeligt, om disse "andre" kunne ta' sig af de
virkelige sager og ikke kørte ... Nå, det kan være lige meget.
Jeg troede virkeligt, at der var rammet mange pæle og 20"-søm gennem
de meninger om, at DKK er fejlfri. Der er brådne kar alle steder, og
hvalpekøbere skal "bare" oplæres i, at se sig godt for. Hvad de skal
se efter, er svært at sige ret meget om, da der jo er stor forskel på
racerne. Desuden står der på min ønskeseddel, at folk ville la' være
med at købe dyr af medlidenhed. Det skaffer bare plads til flere dyr,
hos de sat... dyreplagere!
Én ting er sikkert og vist; hvor dyrene står i "reoler", skal man IKKE
købe hund eller kat! Og jeg kunne oplyse om 2 DKK-kenneler, hvor
Papilloner, Jack Russel og pomsere står i "reoler"!!!
Dyreværnet?...Glem det! De kan ikke gøre noget, så længe dyrene får
mad og vand og der bli'r set til dem hver 3. dag!

>Jeg ved ikke om det er tilladt at offentliggøre navnet på kennelen?

Nej, det må du ikke, men du må sende mig en mail med navnet.
sonpet(at)pc.dk

Fra : Nana Sørensen

Dato : 19-10-04 18:28

> [...]
> mad og vand og der bli'r set til dem hver 3. dag!

> Nej, det må du ikke, men du må sende mig en mail med navnet.

Jeg skal lige dobbelttjekke stavemåden, så ingen bliver hængt ud for sjov.

Mvh. Nana

Fra : x Vuf x

Dato : 20-10-04 00:12

On Tue, 19 Oct 2004 19:28:12 +0200, "Nana Sørensen" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Jeg skal lige dobbelttjekke stavemåden, så ingen bliver hængt ud for sjov.

Ok Nana.

Fra : Louise

Dato : 18-10-04 10:32

> Ville du være sød at forklare mig, hvilket gys der er ved,
> at kennelen ikke længere er medlem af DKK?!

Det kan muligvis være fordi at nogle kenneler er blevet smidt ud af
DKK fordi de ikke har overholdt reglerne og/eller fordi at hundene
ikke blev behandlet forsvarligt. Det betyder dog ikke at alle der ikke
registrerer i DKK er blevet det, men risikoen foreligger da og du må
da have respekt for at nogle finder det "ikke iorden" at hunden er
stambogsført i en anden klub.

GODT at du du undersøger sagen, så I ikke køber hos en hundehandler
eller i det hele taget en person, der ikke behandler hunden godt!

Fra : Nana Sørensen

Dato : 18-10-04 14:28

"Louise" <egdal@sporty.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> GODT at du du undersøger sagen, så I ikke køber hos en hundehandler
> eller i det hele taget en person, der ikke behandler hunden godt!

Jeg VILLE aldrig købe en hund sådan fra sådan et helvede! For selv hvis det
er af medlidenhed, så bidrager jeg jo så til at hundepsykopatkvinden kan
fortsætte sit virke. Så jeg skal totalt meget derop og kigge. Og hvis det er
det samme sted, så er det mord, brand, voldtægt og ødelæggelse. Om muligt
kidnapper jeg alle hundene i nattens mulm og mørke. Og så tager jeg straffen
for det.

Fra : Allan

Dato : 18-10-04 18:51

God tur.
Skriv om hvordan det gik

Fra : Ann Jensen

Dato : 18-10-04 19:50

Hvad hed kendlen..???

Fra : Nana Sørensen

Dato : 18-10-04 22:39

"Ann Jensen" <xafie@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad hed kendlen..???
> "Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> under.
> hende.
> endte

Jeg tror ikke at jeg skal lægge kennelnavnet ud på nettet. Enhver der er
klog nok til at tage ud og kigge på stedet deres hvalp skal komme fra, vil
opdage det, hvis det er det skodsted.
Der er vist ingen grund til at gøre navnet offentligt.

Fra : Mogens Dammand

Dato : 19-10-04 09:43

> [...]
> opdage det, hvis det er det skodsted.
> Der er vist ingen grund til at gøre navnet offentligt.

Der er vel heller ikke grund til at folk tager derud hvis de kan undgå det.

Kan ikke se nogen grund til at holde hånden over den slags personer, de er
forhåbentlig blevet politianmeldt af dem der har været ude og se det.

/Mogens

Fra : Nana Sørensen

Dato : 19-10-04 13:14

"Mogens Dammand" <inactive@mailadress.cow> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kan ikke se nogen grund til at holde hånden over den slags personer, de er
> forhåbentlig blevet politianmeldt af dem der har været ude og se det.

Ja, min tante meldte dem til dyreværnet, og de er så senere blevet smidt ud
af DKK. Så en eller anden konsekvens har det i hvertfald haft

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 19-10-04 18:14

> [...]
> opdage det, hvis det er det skodsted.
> Der er vist ingen grund til at gøre navnet offentligt.

det er da, undskyld udtrykket, pjat ikke at lægge kennel-navnet ud! Jeg kan
se man ikke burde gøre det hvis man var i tvivl om hvorvidt forholdene rent
faktisk var kritiske der ude, men når man, som du, er så sikker på den er
gal der ude og er der hold i bare halvdelen af det du skriver, så er der
også grundlag for at lægge navnet ud!

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-04 19:58

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gal der ude og er der hold i bare halvdelen af det du skriver, så er der

Enig !

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på: