hvalp - hvor lange gåture
Fra : Trix

Dato : 17-10-04 16:06

Hej

For 14 dage siden fik vi vores dejlige Cocker Spaniel hvalp.

Hold fast hvor er den dejlig og vi nyder det i fulde drag.

Men vi er meget i tvivl om, hvor lange gåture hun kan tåle i starten.
Vi tager en daglig skovtur på ca. 25 min ( ca. 1,5-2 km) i alm. gåtempo. + 1
kort tissetur i kvarteret et par gange (ca. 5-10 min)

Hunden ser ud til at nyde det, men i går og i dag har hun standset op flere
gange og klynket lidt.
Vi er i tvivl om, om det er pga. af regnen eller om vi går for meget med
hende.

Erfaringer i den retning ?

Hilsen Torben

Fra : Slumfret

Dato : 17-10-04 16:33

*klip*

> [...]
> Vi tager en daglig skovtur på ca. 25 min ( ca. 1,5-2 km) i alm. gåtempo. + 1
> kort tissetur i kvarteret et par gange (ca. 5-10 min)

Hej,
Først må jeg lige melde ud at jeg næsten intet ved om cockere
Jeg har dog en veninde der for ca 2 mdr. siden fik en cockerhvalp
- også en lille bedårende en
Deres dyrlæge har anbefalet max ½ km. gåtur af gangen så længe
hvalpen vokser.

Da min hund (lab/box) var hvalp gik vi mange korte ture(10-15 min),
som så gradvist blev længere og færre i takt med at han voksede
..... og blev bedre til at holde tæt indenfor

Noget helt fantastisk svar er det nok ikke... - men måske til
lidt hjælp?

Go' søndag
Slumfret & Hund

Fra : Christina Jensen

Dato : 17-10-04 17:27

Hej Torben...når hunden standser op og piber kan det være tegn på at i
presser hende, men skær gåturen lidt ned og flere gange.