Hundegård om vinteren?
Fra : Anne Marie

Dato : 11-10-04 16:27

Hej med jer.
Hvordan finder man ud af, om det er ved at være for koldt for hunden at være
ude i sin hundegård om dagen?

Vi har en labrador og hendes hundegård er ca. 7x4 meter og ligger i læ. Der
er (eller har været græsbund. Hun har et hundehus med vindfang, som
bliver isoleret om 2 uger med flamingo i sider, bund og tag. Huset er hævet
ca. 10 cm over jorden. Hun er derude fra kl. 7 - 16 ca.

Hvad er jeres erfaringer??

På forhånd tak.

Venlig hilsen Anne Marie

Se mere om Lille Udstrups Java på:
www.hoeythomsen.dk

Fra : Søren LH

Dato : 11-10-04 17:24

> [...]
> hævet
> ca. 10 cm over jorden. Hun er derude fra kl. 7 - 16 ca.

Min schæfer krøb ind i hundehuset når temperaturen kom under minus 6 grader.
Det var også en hundegård som ligger i læ, med træbund, hvor hun havde et
tæppe at ligge på.

Mvh
Søren

Fra : Christina Jensen

Dato : 11-10-04 20:46

hej...personligt synes jeg nu at det er koldt for hundene at gå uden for
hele dagen, men spørg f.eks. din dyrlæge. kan din hund ikke være indenfor?

Fra : Rikke Andersen

Dato : 12-10-04 11:59

"> Hvad er jeres erfaringer??

Bare de har læ og ligger lunt så vil de gerne være ude om vinteren (Jeg har
Border Collier) De har et TYKT lag halm og putte i indenfor. (Har indvendig
og udvendig hundegård og en lem til at gå igennem)

Rikke

Fra : Kito

Dato : 12-10-04 15:00

Du kan rolig lade dine hunde være i hundegård hele dagen uden problemer,
også selv om det er minus 15 grader.
Labradoren er den hund der har den bedste pels til formålet. Det er
selvfølgelig et krav at hunden har vænnet sig til temperaturen hver dag.
Mine hunde går der ude hver dag og er kun inde efter kl. 1600 og ude igen kl
0800.
Du skal ikke tænke på at det er koldt for dig, for hundene har ingen
problemer. de vil heller end gerne være ude.
Der skal være læ og skjul, da træk er med til at ødelægge hundene.

Poul

Fra : Anja Bjerke

Dato : 13-10-04 08:38

"Anne Marie" <yrkamht@mail.dk(fjern yrk)> skrev i melding
> Hej med jer.
> Hvordan finder man ud af, om det er ved at være for koldt for hunden at
være
> ude i sin hundegård om dagen?

Du kan uten problemer la din labrador være ute - uansett hvor kaldt det
måtte bli i DK. Bare pass på at hunden har et trekkfritt hus den kan gå inn
i, med en god madrass (eller halm e.l.) å ligge på.

Hilsen Anja fra det kolde nord (Norge)