min hund bider i ting når han er alene.
Fra : tanja jensen

Dato : 10-10-04 19:06

hejsa.

jeg er den heldige ejer af en dejlig labradorhan på 6 mdr. han er alle
tiders hund og der er faktisk ikke nogen problemer med ham, bortset fra en
ting. når han er alene hjemme kan han komme i tanke om at bide i ting, selv
om han har alt hans legetøj ved ham. er der nogen der har et råd til hvordan
jeg får ham vendt af med dette biden?? jeg kan jo ikke skælde ham ud, når
jeg ikke tager ham på fersk gerning og der er aldrig noget når jeg er
hjemme.

tulle

Fra : Pwh

Dato : 10-10-04 20:11

tanja jensen wrote:
> [...]
> har et råd til hvordan jeg får ham vendt af med dette biden?? jeg kan
> jo ikke skælde ham ud, når jeg ikke tager ham på fersk gerning og der

Jeg havde samme problem med min Lab/Schæfer han da han var i den alder,
hvis det kan trøste dig voksede han stille og roligt fra det.
Jeg fik på et tidspunkt et råd der faktisk virkede rimeligt effektivt, men som
kan virke lidt brutalt. Det var simpelthen at binde et grydelåg eller lign til den
genstand som hunden snupper, ideen er at det giver et skrald når den så hiver
genstanden+låget ned på gulvet. Tyson havde forelsket sig i mine bøger, så jeg
bandt simpelthen en snor rundt om hylden og lagde et låg op på en af de høje hylder.
Og rigtigt nok, da jeg kom hjem kom han luskende ind i stuen og gloede fra grydelåget
og op på mig. Han rørte ikke bøgerne siden den dag
Angel som nu er 6 mdr har det også med at snuppe ting og gnaske i dem, men da det
denne gang også vil gå ud over Tyson med fælder har jeg valgt bare at fjerne hvad hun
forelsker sig i og ikke lade noget ligge fremme jeg ikke kan tåle og miste.
Jeg går så ud fra at hun vokser fra det som Tyson gjorde, og det bliver da også sjældnere
og sjældnere at hun snupper noget. Det kan også værer en fidus at lade noget ligge fremme
som de godt må stjæle, gamle blade og aviser sviner bare lidt, men det har begge mine
hunde
kastet sig over. Man bliver nok nødt til at betragte det som en uundgåelig udgift ved at
opfostre
en hund, vær tålmodig og fjern hvad du ikke vil miste

/Jens

Fra : Jens Larsen

Dato : 13-10-04 13:50

Træner du med hunden ? Det kunne være at den er understimoleret.
Jeg fik det råd, man ruller en avis sammen og BANKER løs på genstanden og
skæller det ud også sætter du tingen på plads.

PS. Jeg skreg af grin da jeg hørte det, men det virkede.

Hilsen Baloo , Tjalfe og Jens

Fra : Pwh

Dato : 13-10-04 16:47

Jens Larsen wrote:
> Jeg fik det råd, man ruller en avis sammen og BANKER løs på
> genstanden og skæller det ud også sætter du tingen på plads.

LOL

> PS. Jeg skreg af grin da jeg hørte det, men det virkede.

Det må prøves næste gang Angel snupper noget )

/Jens