Påhængsvogn
Fra : "

Dato : 31-10-04 10:26

Hej NG

Jeg er i en forening der har noget udstyr som foreningens medlemmer kan
låne, men jeg har set/hørt at der er forskellige vægtgrænser for de
forskellige biler.

Jeg ved at der tidligere har været link her i forumet til en side, hvor det
var muligt i en tabel at hvilken vægt en påhængsvogn må have i forhold til
en privatbil.

Jeg ville blive meget glad hvis der er en der har linket

Bent Hansen

Fra : S.B.

Dato : 31-10-04 10:46

"<<--HANSEN-->>" <bfh@ikkerigtig2bb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en privatbil.
>
> Jeg ville blive meget glad hvis der er en der har linket

Hvilken vægt den må have, det står på din registreringsattest.
mere om dit kørekort gør du nu også må køre med den,
Reglen er ret simpel, vejer det du spænder bagefter din bil, mere end 50 kg.
over bilens egenvægt (ikke totalvægten)
så skal du minimum have BE kørekort

Søren

Fra : Carsten Stage

Dato : 31-10-04 10:55

S.B. wrote:

> Reglen er ret simpel, vejer det du spænder bagefter din bil, mere end
> 50 kg. over bilens egenvægt (ikke totalvægten)
> så skal du minimum have BE kørekort

Forkert og måske forkert...

Reglerne er ikke simple - og det er ikke givet, at du skal have BE
førerbevis...

Se meget mere om det her:

http://www.campingstuff.dk/home/html/ - hvor der er en beregner nederst på
siden

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=35

http://www.faerdselssikkerhed.dk/object.php?obj=164e3e80&SearchLogID=66293

http://www.faerdselssikkerhed.dk/object.php?obj=164c3e80&SearchLogID=66294

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Carsten Stage

Dato : 31-10-04 10:57

Carsten Stage wrote:

> Reglerne er ikke simple - og det er ikke givet, at du skal have BE
> førerbevis...
>
> Se meget mere om det her:

Glemte lige denne:

http://www.sikkertrafik.dk/1c8000c

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : "

Dato : 31-10-04 11:14

Hej Carsten

Jeg har for ca. 4 mdr. siden set et link her i gruppen til en (campingside)
hvor der var en tabel med [biltype, vægt, påhængsvogns vægt uden bremse, med
bremse] opstillet i en tabel, de der er mange af vore medlemmer der ikke ved
hvor meget bilen må trække, så var min ide at jeg har en tabel, får
bilnavn/type, slår den op og vejleder

Bent Hansen

Fra : LS

Dato : 31-10-04 11:26

> Hej Carsten

så var min ide at jeg har en tabel, får
> bilnavn/type, slår den op og vejleder
>
> Bent Hansen

Undskyld jeg bryder ind.
Tabeller er en god ting og kan være en vejledning for mange men når alt
kommer til alt så er der kun 1 sted du med sikkerhed kan se hvad din bil må
trække og det er på registreringsattesten.
Selv inden for hver enkelt model kan der være op til store variationer så
skal du være sikker så fat registreringsattesten. Det står klart og tydeligt
og med mindre jeres medlemmer har smidt den væk vil det nok være det
letteste og mest sikre

Fra : Steen Larsen

Dato : 31-10-04 11:49

<<--HANSEN-->> wrote:
> [...]
> af vore medlemmer der ikke ved hvor meget bilen må trække, så var min
> ide at jeg har en tabel, får bilnavn/type, slår den op og vejleder

Hej HANSEN

Jeg tror at du forveksler liste over påhængsvægt og liste over
bilbredder.

Listen over bilbredder finder du her
http://www.hanses-campingsider.dk/tekniko/bilbredde.htm

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : S.B.

Dato : 01-11-04 00:29

"Steen Larsen" <steenlarsen(fjern)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hej HANSEN
>
> Jeg tror at du forveksler liste over påhængsvægt og liste over
> [...]

Ikke helt
min peugoet 406 måtte som standard trække 1200 kg, men er nu vejet op til at
måtte trække 1500 kg.
Det fremgår kun af registreringsattesten, og kan man ikke læse på nogen
hjemmeside

Søren

Fra : "

Dato : 31-10-04 11:02

Hej Søren

tak for dit svar, men det er ikke lige det der søges, jeg har helt styr på
hvor meget min egen må trække, og det er i øvrigt ikke i henhold til den
beregning du oplyser.

På min registreringsattest stør der egenvægt på bil = 975,- kg
Største totalvægt på påhængsvogn u/bremse = 475,- kg
Største totalvægt på påhængsvogn m/bremse = 1100,- kg.

Er den regel du har skrevet ikke den til beregning om du skal have BE
kørekort?

Bent

Fra : Steen ?bel?e

Dato : 31-10-04 21:16

"<<--HANSEN-->>" <bfh@ikkerigtig2bb.dk> wrote in message news:<4184b780$0$217$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> kørekort?
>
> Bent
>
>Med de vægte du oplyser, betyder det at hvis du spænder en
påhængsvogn med en TILLADT TOTALVÆGT på mere end 1025 kg, så skal du
have BE-kørekort.

Jeg tror ikke der findes en liste over hvad de forskellige bilmærker /
modeller må trække, da de bliver indregistreret til mange forskellige
vægte.
f.eks kan en Peugot 406 indregistreres til en trækvægt fra 1200 -1500
kg.
Mange får den indregistreret til f.eks egenvægt +50 kg for ikke at få
problemer med kørekortsreglen.

Så hvis du skal rådgive jeres medlemmer korrekt, er du nød til at se
deres registreringsattest. Den SKAL medbringes i bilen, hvis man har
noget bagefter, så det er reelt ikke nogen ulejlighed for medlemmet at
kigge på den

mvh
Steen
www.kloster-trailerudlejning.dk