totalskadet, eller rep?
Fra : Per H

Dato : 29-10-04 15:35

Jeg fik en skade på min gamle wilk 500 i siden, som også ødelagde
indersiden, skaden er på ca ½ meter lang og ca 15 cm høj.

Jeg kørte til fredensborg caravancenter i helsingør, og har fået en
pris på ca kr. 40.000,00 . Det syndtes jeg lyder af meget, da jeg
fra andre steder har hørt om priser omkring 25.30.000.00 kr for en
hel side.

Er der meget forskel på hvilken forhandler der vuderer
reperationsprisen?

Det er årgang 1988, så med den pris bliver den sikkert ikke lavet,.

øvøv så skal jeg ud at finde noget andet.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : LS

Dato : 29-10-04 16:45

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Er der meget forskel på hvilken forhandler der vuderer
> reperationsprisen?

Jeps der er forskel men det kan skyldes mange ting. Selve kostprisen for
reservedele er nok den samme.

Jeg havde for et par år siden en lignende skade på min daværende Solifer
450. 10 cm lang og ca 5 mm dyb uden at pladen gik i stykker.
Startprisen for rep var dengang, 7 år siden, ca 18000 kr men hvis han kunne
have vognen stående hele vinteren og arbejde på den når han havde tid og
lyst faldt prisen 5 - 10000 kr. Så der er nok ikke så meget forskel i selve
vurderinger men nok mere i hvor sulten forhandleren er og hvordan i kan
tilrettelægge det.

Så gå i kødet på ham. og få forhandlet en ordentlig pris hjem.

mvh
Lennart

PS. Jeg gik iøvrigt ud og tegnede kaskoforsikring på vognen bagefter

Fra : Per H

Dato : 30-10-04 08:44

On Fri, 29 Oct 2004 17:45:15 +0200, "LS" <ar_gonospam.ls@get2net.dk>
skrev:

>Så gå i kødet på ham. og få forhandlet en ordentlig pris hjem.
>
>mvh
>Lennart
>
>PS. Jeg gik iøvrigt ud og tegnede kaskoforsikring på vognen bagefter

jeg har kasko med 0 kr i selvrisiko.

men jeg ville jo helst beholde min gode wilk 500, for jeg tror ikke at
jeg kan få samme indvendige kvalitet til samme pris igen.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : phk

Dato : 30-10-04 09:39

> [...]

> men jeg ville jo helst beholde min gode wilk 500, for jeg tror ikke at
> jeg kan få samme indvendige kvalitet til samme pris igen.

Hinshøj - eller Hingshøj - i Ålum har en Wilk 501 91´er til salg til 57.000,
den er med varm vand og ALU-fælge.

Jeg har iøvrigt selv en af samme slags.

--
Per, Esbjerg

Fra : Per H

Dato : 30-10-04 19:48

On Sat, 30 Oct 2004 10:38:51 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

>Hinshøj - eller Hingshøj - i Ålum har en Wilk 501 91´er til salg til 57.000,
>den er med varm vand og ALU-fælge.

http://www.campingvogne.dk/presentation.asp?entityGuid=157565&siteGuid=369

den?

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : phk

Dato : 30-10-04 20:32

> http://www.campingvogne.dk/presentation.asp?entityGuid=157565&siteGuid=369
>
> den?

Skal nok passe - jeg var forbi for en 3 dage siden - mener prisen er sat
ned.

--
Per, Esbjerg

Fra : LS

Dato : 30-10-04 11:51

> [...]
>
> men jeg ville jo helst beholde min gode wilk 500, for jeg tror ikke at
> jeg kan få samme indvendige kvalitet til samme pris igen.

Ja! det er jo et synspunkt.
Det med kvaliteten det tror jeg nok du kan finde igen i en anden vogn. Om
det så bliver til samme pris ved jeg ikke men vær opmærksom på at såfremt
den totalskades vil erstatningsprisen være den som du skal give ved en
forhandler og ikke det du kan få for den i en handel så regnestykket kan nok
godt komme til at se ganske fornuftigt ud. Men du slipper nok ikke for at
spytte lidt i bøssen selv.
Nå! dit valg, ikke mit men held og lykke.
mvh
Lennart

Fra : Carsten Holck

Dato : 29-10-04 19:27

Per H wrote:

> [...]
> reperationsprisen?
>

> Det er årgang 1988, så med den pris bliver den sikkert ikke lavet,.
>
> øvøv så skal jeg ud at finde noget andet.

Da jeg købte min Adria ver der en forsikringsskade i begge sider,
nok til at begge sider skulle skiftes.
Det blev aftalt at det skulle laves efter sæsonen, af hensyn til evt salg
fik jeg en kopi af afregningen til forsikringen.
Den lød på 38500.- ! så det er dyrt at rep på CVer.
(havde jeg vidst det havde jeg nok handlet om skaden...)

/carsten

Fra : phk

Dato : 30-10-04 08:03

"Carsten Holck" <cholck@malling.com.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den lød på 38500.- ! så det er dyrt at rep på CVer.
> (havde jeg vidst det havde jeg nok handlet om skaden...)

Jeg havde en kammerat der fik skiftet forrude i sin bil ved en forhandler.
Det var billigere at få lavet end hvis forsikringen var blandet ind i det!!

Ingen grund til ikke at antage at forhandlerne tager ved når der er en
forsikring bag!!

--
Per, Esbjerg

Fra : S.B.

Dato : 30-10-04 08:45

> [...]
> reperationsprisen?
>

> Det er årgang 1988, så med den pris bliver den sikkert ikke lavet,.
>
> øvøv så skal jeg ud at finde noget andet.

Har du hørt ham i Kruså efter om han kan lave det, fik lavet en skade på min
CV, godtnok knap så stor, men prisen var også kun 8K så vidt jeg husker
og man kan ikke se i dag hvor det er den er repareret

Søren

Fra : Jørgen L.

Dato : 01-11-04 00:08

> [...]
> pris på ca kr. 40.000,00 . Det syndtes jeg lyder af meget, da jeg
> fra andre steder har hørt om priser omkring 25.30.000.00 kr for en

Hej nu skriver du at skaden også er indenfor, der er meget snedker arbejde i
at lave disse ting, man kan ikke bare købe nye stumper til en så gammel
vogn.

normalt har de stumper på fabrikken i op til 10 år, derefter skal tingene
laves i hånden

det kommer jo også an på hvor på vognen skaden er sket, hvor meget der skal
skilles ad og skiftes.

Min erfaring med Fredensborg er at de er meget realistiske i deres priser

Hilsen Jørgen