Eget design
Fra : Kim Dahl

Dato : 24-10-04 18:26

Ville det ikke være sejt hvis det var muligt at designe sin helt egen
CV? F.eks. kunne der være forskellige størrelser at vælge imellem
(længde/bredde), hvorefter man så selv kunne bestemme indretningen.
Indretningen kunne bestå af diverse senge, sofa'er, køkkener, toiletter
osv. som så kunne sættes ind i grundplanen.

Fra : phk

Dato : 24-10-04 19:43

"Kim Dahl" <dahlschuh@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Ville det ikke være sejt hvis det var muligt at designe sin helt egen
> CV? F.eks. kunne der være forskellige størrelser at vælge imellem
> (længde/bredde), hvorefter man så selv kunne bestemme indretningen.

Jo - og dyrt.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 24-10-04 20:17

> "Kim Dahl" <dahlschuh@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jo - og dyrt.
>

> --
> Per, Esbjerg

- Og faktisk slet ikke umuligt mere. Så et-eller-andet-sted forleden at
flere af de store fabrikker faktisk lige er begyndt på det - til dels.
Svjh sku' du ud fra et af deres standard-karrosserier og standard-møbler
faktisk selv bestemme hvor skabet skal stå
Og naturligvis kan jeg ikke lige huske hvor jeg så det - måske
www.campingferie.dk ?

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Kim Dahl

Dato : 24-10-04 20:38

Fandt dette på campingferie.dk:
"Nu kan det lade sig gøre at indrette sin helt egen campingvogn og være
med til at bestemme detaljer i indretning, træsorter, stof og betræk -
man skal blot være i god tid."

Dette er en udtale ang. Hobby vogne, men der er ikke noget om det på
Hobbys hjemmeside.
Kim

Fra : Kim Dahl

Dato : 24-10-04 20:21

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> "Kim Dahl" <dahlschuh@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jo - og dyrt.

I flg. campingferie.dk, så behøver det ikke at være dyrere at få special
bygget
en auto-camper, så burde det vel heller ikke være meget dyrere at
special bygge en CV.
Den kunne jo bestå af mere eller mindre standart moduler, som man så kan
vælge.
Kim

Fra : Harry

Dato : 26-10-04 17:28

"Kim Dahl" <dahlschuh@get2net.dk> wrote in message news:<161802611da093364c5b253003d02161.29776@mygate.mailgate.org>...
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

Det er faktisk ikke noget særligt nyt i det. Allerede i 1995 bestilte
jeg hos Østsjællands Campingcenter en LMC, hvor jeg kunne fremsætte
særønsker m.h.t. indretning af det indvendige. Dog således at der ikke
kunne pilles ved møblernes placering. Det er jo et spørgsmål om
vægtfordeling/typegodkendelser, som man ikke kan overlade til os
amatører. Men jeg kom faksik temmelig langt til en ganske beskeden
merpris og fik en unik vogn.
Men det skule da ikke undre mig, at man i dag kan komme meget
længere...

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 26-10-04 18:47

> "Kim Dahl" <dahlschuh@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jo - og dyrt.

Der er faktisk mange mærker der giver muligheder for "individuelle
tilpasninger". Men det kræver at man bestiller i så god tid, at vognen
endnu ikke er produceret på fabrikken.

Nogen mærker benytter sig af "et pakkesystem", hvor man kan vælge
udstyrsniveau efter indholdet på forskellige pakker. Ofte står vognene
allerede hos forhandleren, og så er det ikke så nemt (muligt) at få den
bygget om. F.eks. er det svært at få forhandleren til at pille to køjer ud
og erstatte dem med 3 med mindre man betaler for f.eks. materialer og
arbejdsløn. Man kan næsten altid få ekstramonteret ekstra lamper, spots,
stabilisator, mover, måske en HEKI II, hvis man betaler for stumper og
arbejdsløn.

Problemet bliver større ved reelle konstruktionsændringer. Det skal i stedet
for gerne ske ved bestillingen vognen. Og så er der større mulighed for en
individuelt "designet" vogn. F.eks. er LMC ofte individuelt tilpasset. Men
de fleste mærker kan designes hvis man vil betale. F.eks. har de 4 nordiske
(Cabby, Kabe, Polar og Solifer) en stor tradition for at tilpasse vognene
til kundernes ønsker. Den nye store Kabe Hacienda er et godt eksempel på en
kundespecifik vogn. Kabe har jo op til 9 forskellige indretninger af "
sove-enden", Polar op til 6, Solifer ligeså.

Cabby har mellem 3 og 5. Når vognen bestilles er det også muligt at justere
den valgte indretning. Hvis man vil have fransk seng i den en side af
soveværelse og dinette i den anden side. Så følger der gerne en skabskøje
med. Den skabskøje kan man evt. (mod betaling) få byttet ud med almindelige
overskabe. De almindelige overskabe er lidt dybere end skabskøjen. Sådan kan
man få tilpasset sin egen vogn. Men som nævnt skal det være i dog tid, og
man skal gerne betale forud. Især hvis ombygningen er "meget speciel".

Jeg har set en del personligt ombygget vogne, bl.a. ved nedenstående mærker:
Polar, Kabe, Cabby, Solifer, Hymer, TEC, LMC, Weippert, Hobby og Knaus. Men
der helt sikkert flere muligheder.

Jeg har også set en del ombyggede "gamle vogne", hvoraf nogle af dem kun var
få år gamle. Den seneste var en Knaus Eurostar, der blev gjort
handicapvenligt, med ny bred dør, ændret dobbeltseng, sidedinette,
toiletrumsdør og rundsiddegruppe. De fleste af materialerne (bortset fra
døren) kom fra de møbler man pillede ned. Så mulighederne er mange.

På sigt kommer der vel også den mulighed, at der næsten er frit slag i
indsætning af moduler i ens eget vogn. Men helt frit bliver det aldrig, for
der er jo også fysiske forhold såsom størrelse og vægt og ikke mindst
myndighedsgodkendelse der skal overholdes.

--
Mvh.

J-P. Rasmussen
sletmigførst-jpr@campingferie.dk

I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

"Hvis vand er så godt for det menneskelige legeme, hvorfor bærer vi så
gummistøvler, regnfrakker og paraplyer for at undgå det?"
W.C. Fields