Erfaring søges: indendørs eller udendørs o~
Fra : Christian Reese Aast~

Dato : 22-10-04 21:52

Hej med-campister,

Jeg er helt ny campist med en et år gammel HOBBY 495 UK på krogen.
Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal lade min vogn vinteropbevare i en
lade som bruges til opbevaring af halmballer til brug i halmfyr (ingen
”halm-trafik” før jeg har flyttet min vogn til foråret) men alligevel
en vis tvivl om hvorvidt rotter og/eller mus måske vil ”smage” på min
vogn eller om man selvom der ikke flyttes halmballer i vinterperioden,
vil samle sig støvpartikler i åbningerne på vognen som måske på sigt
vil danne råd (eller i bedste fald bare lugt) som kan være med til
efterfølgende at give problemer.
Har du erfaring hvadeneten det er, som jeg har fået at vide fra folk
med 25 års erfaring, at ”selvfølgelig lader vi vores campingvogn stå
ude om vinteren – det er den jo bygget til” eller, som vores kommende
”camping-far” sagde, ”jeg synes ikke det er smart, slet ikke med en så
ny vogn som Jeres, jeg ville hellere stille den udendørs, så den kan
ventilere sig selv afhængig af vind og vejr……

Har du en tråd til denne problematik, vil jeg meget gerne læse din
kommentar som nok er det bedste jeg kan bruge til min beslutning om
hvor jeg skal placere ”dyret” i vinter.

Tak fordi du gad læse så langt

Med venlig hilsen

Christian Aasted
(m. familie)

Fra : Kim Olsen

Dato : 22-10-04 22:47

Har du en tråd til denne problematik, vil jeg meget gerne læse din
> kommentar som nok er det bedste jeg kan bruge til min beslutning om
> hvor jeg skal placere "dyret" i vinter.

Hej

Jeg har altid haft campingvognen til at stå udenfor hele vinteren, men det
hænger nu også sammen med at vi ind i mellem bruger den til lidt
vintercamping, så den altid er køreklar.

Hvis jeg havde muligheden for at opbevare den i en fugtfri lade/hal ville
jeg nok vælge det, men jeg tror bestemt jeg ville være forsigtig med at
vælge en lade hvor der er fugtigt.
Udenfor sørger vinden for at tørre evt. fugt fra diverse hjørner mv, mens du
i en fugtig lade kan risikere at fugten vil være på vognen i flere måneder.

Vi har aldrig været ude for at have haft besøg fra mus i løbet af vinteren,
men om den risiko er større i en halmlade ved jeg ikke.

Hilsen
Kim

Fra : Christian Reese Aast~

Dato : 24-10-04 15:24

Hej Kim,

Tak for dit svar.

Tvivlen er væk, og vi har allerede besluttet os for at prøve at
vintercampere, på den plads vi også skal være på næste sæson. Så
får vi prøvet det, og finder ud af om det overhovedet er noget for
os, og samtidig set til vognen og får den gennemopvarmet, hvilket
nok heller ikke er det værste, ting har jo det bedst med at bliver
brugt.

Fra : Steen Larsen

Dato : 23-10-04 04:47

Christian Reese Aasted wrote:

> Har du en tråd til denne problematik, vil jeg meget gerne læse din
> kommentar som nok er det bedste jeg kan bruge til min beslutning om
> hvor jeg skal placere "dyret" i vinter.

Hej Christian

Vi har altid vores vogn til stå ude, blandtandet fordi at så kan vi også
bruge den om vinteren.

Har engang hørt at det værste sted at opbevare den er i en halmlade
noget med skadedyr i halmen som kan angribe indmaden i campingvognen.

Jeg tror det beste er at opbevare den udendørs og sørge for at den
bliver luftet ud en gang imellem, og gerne varmet igennem et par gange
iløbet af vinteren.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 23-10-04 08:18

"Steen Larsen" <steenlarsen(fjern)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg tror det beste er at opbevare den udendørs og sørge for at den
> bliver luftet ud en gang imellem, og gerne varmet igennem et par gange

Hej min erfaring med campingvogne, siger mig at det bedste man kan gøre ved
en campingvogn om vinteren. Er at sætte den under et halvtag ,så den ikke
kommer i kontakt med nedbør ( regn og sne).
Hvis man sætter den i en fugtfri lade eller en opvarmet lade kan træet i
vognen trække sig sammen og skabe utæt hedder ved alu lister.
Den skal stå uden at kunne komme i kontakt med nedbør , med vindue på klem
så der ikke kan dannes konsedens inde i vognen gerne et sted hvar der blæser
lidt så der kommer luft om kring den det holder den tør.

Hilsen Søren jensen

Fra : Christian Reese Aast~

Dato : 24-10-04 15:27

Hej Søren

Fra : Christian Reese Aast~

Dato : 24-10-04 15:26

Hej Steen,

Fra : phk

Dato : 24-10-04 16:42

"Christian Reese Aasted" <aasted@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Steen,

[... 3 ens svar skåret væk ...]

Se www.usenet.dk/netikette for hvordan du bruger usenet. Du kan bl.a. læse
om toppostning og om hvor nødvendigt det er at sende 3 ens svar :)

--
Per, Esbjerg

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 24-10-04 22:37

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message news:<417bcd18$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Se www.usenet.dk/netikette for hvordan du bruger usenet. Du kan bl.a. læse
> om toppostning og om hvor nødvendigt det er at sende 3 ens svar :)

DET har du da vist heller ikke selv forstået! Alle DINE svar på mine
indlæg er ENS! ))

Hilsen
verner