Autocamper, Børnevenligt, Sverige.
Fra : Tidemand

Dato : 17-10-04 10:16

Hej

2 voksne og en lille pige på 5. har tænkt os at køre med en autocamper rundt
i sverige. Udgangs punkt pippi langstrømpes hus, i det område og så køre som
det passer os, 2-3 dage på en plads eller mere hvis der er hyggeligt også
videre til noget nyt at se.

Spørgesmål:

Kan det betale sig at leje i sverige ?
Har alm. kørekort, hviken camper.?
Leje camper privat ?
Skal kunne have en schæfer med.
Camping pas. ?
Rabater ?

Gode råd.
Vi har kigget på div sider om camping, og der står virkelig mange ting.

MVH / Michael Tidemand

Fra : Carsten Stage

Dato : 17-10-04 10:34

"Tidemand" <Michael.tidemand.nielsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det betale sig at leje i sverige ?

Bestemt!

> Har alm. kørekort, hviken camper.?

Set er der mange ting der har indflydelse på. Vant til at køre med stort
køretøj, årstid, pladsbehov osv...

> Leje camper privat ?

Jeg ville ikke.

> Skal kunne have en schæfer med.

Kan være et problem. I mange lejekøretøjer accepteres hunde ikke. Er hundens
vaccinationer og papirer OK i forbindelse med at den skal indføres i
Sverige? http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=Feriepapirer

> Camping pas. ?

Enten Camping Card Scandinavia (
http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=51 )
eller http://www.campingraadet.dk/content.64.31.0open=6

Flere muligheder gennem FDM eller campingforeninger som http://dck.dk/ eller
http://www.dcu.dk/start.asp

> Vi har kigget på div sider om camping, og der står virkelig mange ting.

Det meste er at finde på nettet - bare søg videre...

God tur...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Roy Øyan

Dato : 17-10-04 11:43

Se på url:www.camping.se her kan du finne det meste om campingplasser
i Sverige. Gode søkemuligheter.

--
Roy Øyan

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 17-10-04 22:35

Hej Michael.

Her er hvad jeg har hentet af erfaringer på området.

> Kan det betale sig at leje i sverige ?

Ja, bestemt. Neergård i Hedehusende lejer autocampere ud fra Sverige
Landskrona, prøv at se dette link

http://www.neergaard.com/ og gå til udlejning,
eller dette
http://www.neergaard.com/indhold/rent.asp?lanid=1&unitcity=Landskrona&articleguid=1683&submenuid=2898&menuid=2716&typeguid=3

> Har alm. kørekort, hviken camper.?

Under 3500 kg, og der er mange at vælge mellem. Du kan se de forskellige
modeller rundt på nettet.

> Leje camper privat ?
????
Det er sikkert billigere, men så skal du have fundet en der vil leje sin
camper ud.

> Skal kunne have en schæfer med.

Hvis nok et problem at have dyr med til Sverige, men ikke helt sikker efter
de nye regler. Vi var på Bornholm i sommer og undgik Sverige af samme grund,
tog København - Rønne, som kan anbefales da det med campingvogn var en del
billigere end over Sverige

> Camping pas. ?
Hvis du vil bruge campingplads ja, men i en autocamper er du ret uafhængig
af at skulle bruge en sådan, dog skal du af med spildevand, toilet affald og
have tanket friskvand, men det kan gøres på mange tankstationer.

> Rabater

DCU giver rabatter på færger til Sverige, og du får et Campingpas du kan
bruge der ovre, men så skal du være medlem og det er et spørgsmål om det ene
ikke opvejer det andet økonomisk.

Vedrørende Neergård har jeg været i deres butik en gang, men kikker ofte på
nettet hos dem, jeg har set at de ved udlejning af autocamper giver en
instruktions video med, og det vil være en stor fordel at vide lidt om en
autocamper inden man starter med at holde ferie i en sådan, der er en del
teknik det er en stor fordel at have en forhåndsviden om inden starten.

Rigtig god fornøjelse, en autocamper er bare skøn at "drøne" rundt i.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen