Campingpas/DCU
Fra : Ukendt

Dato : 14-10-04 11:57

Hej
Er der andre end mig der har fået det nye blad med opkrævning af kontigent
for 2005 som heller ikke kan gennemskue om der er incl FICC pas i
medlemskabet i 2005.
Som jeg læser bladet så er der ikke, men på ww.dcu.dk under medlemsskab står
der at gratis internationalt campingpas er incl men om dette gælder for 2005
vides ikke.
Det er ret væsentligt for om mit medlemskab skal fortsætte. og det er det
sikkert også for mange andre.
MVH
Jens

Fra : Kim Olsen

Dato : 14-10-04 12:48

> [...]
> vides ikke.
> Det er ret væsentligt for om mit medlemskab skal fortsætte. og det er det

Hej Jens

Faktisk kan jeg ikke se hverken eller. Men der står at man kun modtager et
nyt årsmærke til at klæbe på campingpasset.
Det vil jeg da klæbe på mit internationale pas, og derefter ringe og bede om
yderligere et mærke til den svenske som jo af en eller anden grund skal
anvendes for at få rabat i danmark.

vi camperer mest i Tjekkiet / Slovakiet, og der vil de altså ikke alle
steder have det nye kort, og de steder hvor vi kan bruge det, får vi ikke
rabatten
Så også for os er det vigtigt at kunne få det internationale pas.
Men mon ikke også det kan lade sig gøre.

Kim Olsen
Knaus Azur 510 - Kia Clarus 2,0 st.car.

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 14-10-04 19:13

På bagsiden af den opkrævning som jeg har modtaget sammen med det
sidste blad står der tydeligt - i kolonnen under billedet af
campingbladet - at man som medlem får en række fordele.

Og her står det klart, at man også får et gratis campingpas.

/Flemming

Fra : Hans Kurt Larsen

Dato : 14-10-04 19:55

Får man også det internationale campingpas som vi fik sidst
Venlig hilsen
Hans Kurt

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 14-10-04 20:57

"jens" <jenswj snabela hotmail.com> wrote in message news:<416e5b88$0$13733$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...

> Det er ret væsentligt for om mit medlemskab skal fortsætte. og det er det
> sikkert også for mange andre.
> MVH
> Jens

Du får ingen orientering fra DCUs side der er lukkethed devisen, de
er KUN interesseret i dine penge.

Det svenske campingpas blev indført sidste år UDEN at
tillidsrepræsentanterne ude i Kredsene anede noget som helst ! DE
bliver kun orienteret om hvad det ER besluttet een gang hvert andet år
på Repræsentantskabsmødet, DCUs "højeste" myndighed ifølge Lovene.

Sidste år sagde nogen fra DCU-huset, at i år får medlemmerne KUN det
svenske campingpas, så det er vel det du har fået årsmærket til!
Men INGEN kan regne med hvad der sker i DCU-huset så måske går man
tilbage til det Internationale campingpas igen ?

PS! Er der nogen som ved om det er lykkedes DCU at slippe af med
Informationschefen UDEN det gyldne håndtryk?

Hilsen
verner

Fra : Carsten Stage

Dato : 14-10-04 22:14

<ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> ... Det svenske campingpas blev indført sidste år

Du bør få fakta på plads, før du udtaler dig om tingene!

Der er ikke tale om et svensk kort - og det blev heller ikke indført sidste
år. De som måtte være interesserede i hvad det er for et kort, kan følge
disse links og læse mere:

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=51

> Sidste år sagde nogen fra DCU-huset, at i år får medlemmerne KUN det
> svenske campingpas, så det er vel det du har fået årsmærket til!

I bedste fald er det kun gætteri, som ingen kan bruge til noget - og så er
det iøvrigt irrelevant i denne tråd.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 15-10-04 11:26

"Carsten Stage" <stagenospam@fabel..dk> wrote in message news:<ckmq2v$2us$1@news.net.uni-c.dk>...
> <ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Du bør få fakta på plads, før du udtaler dig om tingene!

Emnet her er i DCU.regi ! De første medlemmer fik det svenske
campingpas i år 2003, hovedparsten fik det i 2004 ! så kortet blev
indført i DCU i år 2003, altså sidste år.

> Der er ikke tale om et svensk kort

Joe rent praktisk er her tale om et RENT svensk campingpas.

HELE Europa accepterede DCUs tidligere internationale FICC campingpas
UNDTAGEN Sverige ! Forstod du det?
Svenskerne accepterer KUN EN DANSKER med det Scandinaviske pas
(Svenske)!
Forstod du det?
Så kan man vel godt kalde det et svensk campingpas!

Det mest TÅBELIGE DCUs bestyrelse SÅ gør er at opfordre sine
medlemmer til at boycotte Sverige som campingland ! Forstod du det?
FOR EFTERFØLGENDE AT INDFØRE DETTE SVENSKE CAMPINGPAS som IKKE
accepteres i HELE Europa! på bekostning af det Internationale FICC
campingpas som ACCEPTERES i HELE Europa??
Hvor dum kan man være? At skifte fra et godt campingpas til et mindre
godt campingpas er sgu da dumt ! det er ligeså dumt at arbejde for
denne løsning.

DCU meldte så ud (efter megen kritik for medlemmerne) at man i 2004
kunne få det Internationale FICC campingpas tilsendt gratis hvis man
SELV bestilte det i DCU-huset ! Så i 2004 udleverer DCU TO
Internationale campingpas!! det er sgu da toppen af dumhed og
økonomisk spild af medlemmernes penge.

Jeg har været en tur på biblioteket. DCUs Landsformand skriver i det
sidste medlemsblad i 2003,10/12 jeg citerer ordret :" I stedet for
FICC-passet, som udstedes nede i Bruxelles, har vi (her mener han
DCU-huset) valgt at gå sammen om et skandinavisk pas (i praksis det
svenske som KUN svenskerne anerkender som internationalt, de fleste
norske og danske campister anerkender det bedste kort, det som gælder
i HELE Europa som et internationalt campingpas)".

Jeg læser "I stedet for " som ERSTATTER ! men i dit sprog betyder det
nok noget andet.

- og det blev heller ikke indført sidste
> år. De som måtte være interesserede i hvad det er for et kort, kan følge
> [...]

Dette link er så farvet at det næsten er selvlysende. SAGLIGT er det
ikke for her anbefaler man det NÆSTBEDSTE ! det svenske.

> I bedste fald er det kun gætteri,

Næe jeg gætter aldrig. Men Landsformanden skifter mening og udsagn
ligesom vinden blæser så det kan da godt være at DCU bliver ved med at
udlevere TO INTERNATIONALE campingpas ? Hvor dum kan man være?

som ingen kan bruge til noget - og så er
> det iøvrigt irrelevant i denne tråd.

Sludder og vrøvl manden efterlyser et svar på hvilket campingpas han
kan forvente at få fra DCU i år. ET er vel kun sikkert i denne sag at
han KUN får det NÆSTBEDSTE ....det svenske, måske men du er måske
synsk )

Venlig hilsen
verner

Fra : Harry

Dato : 15-10-04 16:34

> Joe rent praktisk er her tale om et RENT svensk campingpas.

Verner, nu må du holde op med at løbe med halve vinde, hvis du vil
bevare din troværdighed. Bare fordi du har noget imod DCU, skal du
ikke så mere forvirring ud blandt folk end nødvendigt er. Det er
Campingrådet, der udsteder CCS-passet i Danmark. Det er Campingrådet,
som er medlem af det interskandinaviske samarbejde. Og det er danske
campistorganisationer der er medlem af Campingrådet. Så simpelt er
det. Efterhånden er det derfor kun FDM og DCK, der holder fast ved et
internationalt FICC-pas. Selv DK-Camp Klub, som ellers går meget ind
for FICC, sælger det det skandinaviske CCS-pas. Både i klubregi og
over disken på DK-camp´s pladser - helt på linie med alle andre
campingpladser.

Men det var dumt af DCU ikke fra starten at tilslutte sig det
skandinaviske campingpas samarbejde, så langt kunne jeg give dig ret,
hvis du havde meddelt denne rigtige besked. Det var først, da et stort
antal danske campister - tilskyndet af hanses-campingsider og andre
fribyttere - fandt ud af at det skandinaviske campingpas gjaldt over
det meste af Europa og kunne fås via en svensk hjemmeside, og det i
øvrigt blev købt af folk uden om et DCU-medlemsskab, at piben fik en
anden lyd.

Så, Verner, stik piben ind og hold op med at sprede det dumme budskab
om at CCS-passet er svensk og at det ikke er internationalt. At det
officielt ikke gælder i Tjekkiet og Slovakiet, skyldes udelukkende det
faktum at de 2 landes campingpladsorganisationer endnu ikke er fast
etableret og dermed medlem af EFCO. Men det har meget lidt at gøre med
at CCS-passet ikke godtages i de 2 lande, hvis campistklubber, for så
vidt som de findes, jo heller ikke er medlem af FICC. Men begge dele
er undervejs, hvis ikke det allerede er sket. Kig på det link hos
hanses-campingsider eller campingstuff´s dito, medmindre du er
hunderæd for at blive revet ud af dine egne vildfarelser - igen. Her
lykkedes dig igen at ramme RENT ved siden af !!!

Det kan da godt være at du synes, at DCU har truffet beslutning om det
skandinaviske campingpas på udemokratisk vis. Men hvis det ligger
indenfor forretningsudvalgets kompetence, skal hverken
kredsbestyrelser eller repræsentantskab spørges ad. Især da jeg må
formode at der ligger forretningsmæssige overvejelser bag. At de så i
denne forbindelse ikke kommer medlemmerne til gode, er en helt anden
sag. Men de har intet med dine påstande at gøre!

Fra : Carsten Stage

Dato : 14-10-04 21:21

"jens" <jenswj snabela hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er ret væsentligt for om mit medlemskab skal fortsætte. og det er det
> sikkert også for mange andre.

Det har du givet ret i... Andre foreninger udsteder det internationale kort,
for eksempel http://dck.dk

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Harry

Dato : 15-10-04 08:54

> Det er ret væsentligt for om mit medlemskab skal fortsætte. og det er det
> sikkert også for mange andre.

DCU´s campingpas, som er det som nogle kalder "det svenske" er
internationalt. Og det er ikke spor svensk, idet Danmark er gået ind
for det skandinaviske campingpas siden 1998. Problemet er bare at
danske organisationer har været for længe om at virkeliggøre
ordningen, som man selv havde tiltrådt og det har skabt en del
forvirring. Tjekkiet og Slovakiet er de eneste lande i Europa, som
ikke officielt anerkender der skandinaviske campingpas, men det
godtages dog de allerfleste steder for så vidt man overhovedet er
interesseret i et campingpas.
INGEN behøver at være medlem af DCU for at få et årsmærke til
CCS-passet, det kan fås på den første campingplads, som man besøger i
2005 eller på det nærmeste turistkontor. Prisen er uforandret 85 kr.
Se evt. mere her: http://www.hanses-campingsider.dk/campinglivet/campingpas.htm

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 15-10-04 18:24

hansduggen@direkte.org (Harry) wrote in message news:<b1c280f2.0410142354.66de7d6a@posting.google.com>...

> DCU´s campingpas, som er det som nogle kalder "det svenske" er
> internationalt.

Enig, men IKKE så internationalt som FICC campingpasset. Så hvorfor
vælge det næstbedste når man kan vælge det bedste?

Og det er ikke spor svensk, idet Danmark er gået ind
> for det skandinaviske campingpas siden 1998.

Ja , men DCU er altså ikke lig med Danamrk, DCU er en organisation der
selvstændigt kan vælge hvilket campingpas man vil give sine medlemmer.
DCU er ikke forpligtiges på Danmarks vegne til at købe det svenske
pas.

Problemet er bare at
> danske organisationer har været for længe om at virkeliggøre
> ordningen,

Hvorfor skulle de dog det når de HAR et campingpas som er bedre?

som man selv havde tiltrådt og det har skabt en del
> forvirring.

Man kan da godt godkende et Scandinavisk pas UDEN selv at bruge det
hvis der findes noget som er bedre! Eller taler vi om bondefangeri
her? Det tror jeg ikke.

> [...]
> ikke officielt anerkender der skandinaviske campingpas, men det
> godtages dog de allerfleste steder for så vidt man overhovedet er

DET er dit gæt.

> INGEN behøver at være medlem af DCU for at få et årsmærke til
> CCS-passet,

Næe til hvilket som helst mærke.

det kan fås på den første campingplads, som man besøger i
> 2005 eller på det nærmeste turistkontor. Prisen er uforandret 85 kr.

Ja men gratis hos DCU.

Fra : Carsten Stage

Dato : 15-10-04 18:47

> det kan fås på den første campingplads, som man besøger i

> Ja men gratis hos DCU.

Gratis? Det er en del af medlemsprisen, så man kan vist nok sige, at det er
betalt...

Uanset hvordan du vender og drejer det, så er CCS kortet adgangsgivende til
så mange landes organiserede campingpladser, at man med rette kan sige, at
det er internationalt. Det dækker fra om få måneder de lande, som flertallet
af danske campister besøger.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 16-10-04 00:00

"Carsten Stage" <stagenospam@fabel..dk> wrote in message news:<ckp2d0$mo7$1@news.net.uni-c.dk>...
> <ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Gratis? Det er en del af medlemsprisen, så man kan vist nok sige, at det er
> betalt...

Jae måske , det kommer an på hvad du sætter prisen for de andre ting
du får for medlemsskabet!

> Uanset hvordan du vender og drejer det, så er CCS kortet adgangsgivende til
> så mange landes organiserede campingpladser, at man med rette kan sige, at
> det er internationalt.

Jeg har aldrig påstået at det ikke er internationalt, jeg siger blot,
at FICC passer er MERE internationalt og dermed et bedre campingpas.

Det dækker fra om få måneder de lande, som flertallet
> af danske campister besøger.

FICC campingpasset har dækket og dækker stadigvæk ALLE lande i Europa
! Så at påstå at det svenske er lige så godt er at vildlede folk og
fordreje sandheden.

Fra : Carsten Stage

Dato : 16-10-04 00:43

> Jae måske , det kommer an på hvad du sætter prisen for de andre ting
> du får for medlemsskabet!

Hvis medlemskabet skal værdisættes, så må det blive et lavt beløb - hvilket
gør kortet dyrt...

> Jeg har aldrig påstået at det ikke er internationalt, jeg siger blot,
> at FICC passer er MERE internationalt og dermed et bedre campingpas.

hvis kortene begge opfylder medlemmernes behov, så er det ene ikke bedre end
det andet. SCC kortet har så den fordel, at det sparer indehaveren for penge
på flere svenske pladser.

> FICC campingpasset har dækket og dækker stadigvæk ALLE lande i Europa
> ! Så at påstå at det svenske er lige så godt er at vildlede folk og
> fordreje sandheden.

Nix - det er derimod helt galt, at du bliver ved med at påstå at SCC er et
svensk pas - og set i lyset af alle de oplysninger du har fået, er det en
bevidst løgn fra din side.

I filteret med "Verner" igen...

EOD

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 16-10-04 12:15

"Carsten Stage" <stagenospam@fabel..dk> wrote in message news:<ckpn6q$ubs$1@news.net.uni-c.dk>...
> <ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis medlemskabet skal værdisættes, så må det blive et lavt beløb - hvilket
> gør kortet dyrt...

Det er DIN vurdering.

> hvis kortene begge opfylder medlemmernes behov, så er det ene ikke bedre end
> det andet.

Det er jo netop problemet, de fleste danskere/ og de fleste
DCU-medlemmer camperer sydpå, derfor er FICC passet klart det bedste.

SCC kortet har så den fordel, at det sparer indehaveren for penge
> på flere svenske pladser.

Ja hvis man vil ligge under for svenskernes svinske pres på os
danskere så har du ret. Alle andre Europæerer end danskere opkræves
der IKKE ekstra gebyrer for! Svenskerne accepterer altså FICC
campingpasset BARE DET IKKE ER I HÅNDEN PÅ EN DANSKER og det støtter i
tre !

> Nix

Jo, det er et svenskerpas som svenskerne vil pådutte os danskere! men
IKKE øvrige europæer ? og DET støtter du.

- det er derimod helt galt, at du bliver ved med at påstå at SCC er et
> svensk pas - og set i lyset af alle de oplysninger du har fået, er det en
> bevidst løgn fra din side.

Hverken nordmænd eller danskere vil frivilligt have dette svenske pas
! ALLE Europæiske lande godkender FICC passet men IKKE Sverige som vil
tjene penge på deres eget pas ? hvorfor forlænger de ellers
EKSTRAGEBYRER af os danskere?

> I filteret med "Verner" igen...

Du må se at få dig en ny PC ! den du har hopper konstant ud af IGNORE
! heheheheheheheheh.

AV MIN MAVE ))))))))))

Fra : Harry

Dato : 16-10-04 18:48

> Jeg har aldrig påstået at det ikke er internationalt, jeg siger blot,
> at FICC passer er MERE internationalt og dermed et bedre campingpas.

Hvis vi ser bort fra de endnu "små" rejselande Tjekkiet og Slovakiet
adskiller sig det skandinaviske campingpas sig fra FICC-passet fra at
sidste nævnte gælder i nogle få oversøiske (USA, Brasilien, Thailand)
og afrikanske lande, hvor campingbevægelsen ikke ikke står særlig
stærkt.

> [...]
>
> FICC campingpasset har dækket og dækker stadigvæk ALLE lande i Europa
> ! Så at påstå at det svenske er lige så godt er at vildlede folk og

Hvorfor bliver du ved med at tale om "det svenske" når jeg i en anden
opfølgning dokumenter at det ikke er tilfældet. Du tromler løs med en
masse løgne og tror vist selv på at de til sidste bliver til sandhed
derved.

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 17-10-04 00:10

hansduggen@direkte.org (Harry) wrote in message news:<b1c280f2.0410160948.7c50ca42@posting.google.com>...

> Hvis vi ser bort fra de endnu "små" rejselande Tjekkiet og Slovakiet

Der er faktisk mange som tager NETop til disse lande bl.a. p.g.a. at
der er meget billigt!

> [...]
> sidste nævnte gælder i nogle få oversøiske (USA, Brasilien, Thailand)
> og afrikanske lande, hvor campingbevægelsen ikke ikke står særlig

Jo ok, men næppe relevant for ret mange.

"Flertallet" er ikke godt nok når man kan få et FICC campingpas som
dækker ALLE.

> Hvorfor bliver du ved med at tale om "det svenske" når jeg i en anden
> opfølgning dokumenter at det ikke er tilfældet.

Fordi det i PRAKSIS er svenskerne som har fået trumfet passet igennem
i Norge og i Danmark p.t.a. at vi havde et pas der var bedre! Kan du
se logikken?

Du tromler løs med en
> masse løgne og tror vist selv på at de til sidste bliver til sandhed
> derved.

Det er ikke vrøvl . Svenskerne har presset DETTE campingpas igennem i
Danmark ved AT LÆGGE EKSTRA GEBYRER på KUN OS DANSKERE! Modbevis dette
Hans!

Fra : Harry

Dato : 16-10-04 18:39

> Ja men gratis hos DCU.

Nej, det er ikke gratis nogen steder. 80,- kr. alle andre steder, i
DCU vil de have dit medlemsskab til ca. 300 kr.
I øvrigt undrer det mig hvor glad du pludselig er blevet for DCU.

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 17-10-04 00:18

hansduggen@direkte.org (Harry) wrote in message news:<b1c280f2.0410160939.243fc763@posting.google.com>...

> Nej, det er ikke gratis nogen steder. 80,- kr. alle andre steder, i
> DCU vil de have dit medlemsskab til ca. 300 kr.

Enig, men man kan vel diskutere hvad kontigentet på 300 kr dækker på
et år!

> I øvrigt undrer det mig hvor glad du pludselig er blevet for DCU.

Heheheh Hans, du har vist misforstået mig, jeg har altid været glad
for DCU. Jeg mener faktisk at DCU burde være meget bedre og kapre
flere medlemmer til gavn for alle medlemmer. Grundideen med DCU er da
god.
Problemet er en uduelig Bestyrelse med en uduelig Landsformand i
spidsen! en CENSUR af medlemmerne! lukkethed !misinformatin og IKKE
med medlemmerne i centrum og som du ved MEGET mere.
Den dag vi får en NY demokratisk Bestyrelse/Landsformand vil DCU
blomstre igen, også med mig som medlem igen )

Fra : Harry

Dato : 18-10-04 12:49

ven_hj@yahoo.dk (ven_hj@yahoo.dk) wrote in message news:<6fbbedd3.0410161517.23f06238@posting.google.com>...

> [...]
> Den dag vi får en NY demokratisk Bestyrelse/Landsformand vil DCU
> blomstre igen, også med mig som medlem igen )

Du ved jo jeg er enig med dig i alt dette - jeg gider bare ikke skrive
om det år efter år, men bruger mine kræfter på at få en anden
campingklub til at fungere på en fuld demokratisk måde og hvor alt
bli´r lagt frem i fuld åbenhed. Men det ved du jo også.
mvh. H.

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 18-10-04 18:46

hansduggen@direkte.org (Harry) wrote in message news:<b1c280f2.0410180348.269b86d2@posting.google.com>...

> [...]
> campingklub til at fungere på en fuld demokratisk måde og hvor alt
> bli´r lagt frem i fuld åbenhed. Men det ved du jo også.

Hej Hans

Ja og jeg forstår også din holdning som er fuld forståelig. Ja jeg har
bemærket dit flotte arbejde i BTN, men glem nu ikke din kanon
hjemmeside, for den er noget af det bedste på nettet for campister,
nye såvel som gamle.
God arbejdslyst.

Venlig hilsen
verner

Fra : Hans Tyrrell

Dato : 15-10-04 11:23

> [...]
> vides ikke.
> Det er ret væsentligt for om mit medlemskab skal fortsætte. og det er det

Jeg har dd telefonisk talt med en sød dame hos DCU og spurgt hende om
omtalte campingpas.
Hun fortæller at hvis man vil have det internationale pas så skal man selv
bede om dette. Dvs det internationale pas fås ikke pr. automatik, men kun
hvis man specifikt beder om dette. Det koster ikke ekstra, dvs det er
"gratis".
Det skandinaviske pas får man automatisk når de har modtaget kontingentet.

Venlig Hilsen Hans Tyrrell

Fra : Kim Olsen

Dato : 17-10-04 13:48

> [...]
> "gratis".
> Det skandinaviske pas får man automatisk når de har modtaget kontingentet.

Hej

Da jeg har været på camping - har jeg ikke kunne følge debatten, men
konstaterer bare, at hvis man som sidste år kan få det internationale pas
uden extra pris - så holder jeg bestemt fast i DCU, som giver mig mange
rabatter på overnatninger (gratis børn!!) og færger som langt langt
overstiger kontingentet - og så rager DCU's politik mig i øvrigt en s...

Hilsen
Kim Olsen

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 17-10-04 19:31

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> wrote in message news:<417268a7$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> rabatter på overnatninger (gratis børn!!) og færger som langt langt
> overstiger kontingentet - og så rager DCU's politik mig i øvrigt en s...

DET kan ikke undre nogen.

Hilsen
verner

Fra : Kim Olsen

Dato : 17-10-04 21:30

> DET kan ikke undre nogen.
>
> Hilsen
> verner

Næ - - og din kommentar vel egentlig heller ikke

Kim

Fra : Ewan Pedersen

Dato : 15-10-04 22:31

Hej Jens

Var års mærket med på de løse sider der fulgte med det nye blad.
For så har jeg smidt det ud.

Fra : Peter Hansenfeb04

Dato : 16-10-04 18:06

nej, årsmærket kommen engang, efter at vi har betalt for år 2005, står i
bladet,

Peter Esbjerg