Erfaring søges: campingvogn til 2 voksne o~
Fra : Charlotte Jensen

Dato : 12-10-04 15:02

Vi er en ung familie, der består af 2 voksne og 3 børn hhv. nyfødt, 4 år og
7 år, som er på udkig efter en campingvogn...
Er der nogle der har erfaringer med vogne med min 5 sovepladser???
Har set på både køjevogne og alm... men det er mega svært....
Hvad har i andre af erfaringer? Samt fordele og ulemper ved jeres vogn...

Fra : Steen ?bel?e

Dato : 12-10-04 20:04

"Charlotte Jensen" <charlotte78@mail.dk> wrote in message news:<416be3f0$0$258$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> Har set på både køjevogne og alm... men det er mega svært....
> Hvad har i andre af erfaringer? Samt fordele og ulemper ved jeres vogn...

Hej Charlotte
Vi har to vogne der måske kunne være noget for jer.

1. Sterckeman 486CE med 3 køjer, 1 dinette der kan reddes op til
enkelt seng og 1 rundsiddegruppe der kan ændres til dobbeltseng

2. LMC 510DG der har 2 faste køjer, 1 dinette der i forbindelse med
nederste køje kan udgøre en dobbeltseng og en stor rundsiddegruppe der
kan ændres til en dobbeltseng

Sterckeman'en har været udlejet i to sæsonner nu, og selvom det er en
rimelig billig vogn, holder den godt til det.

LMC-en er fra i år. Den er noget dyrere i indkøb, men giver
forhåbentlig også en højere gensalgspris

Jeg kan anbefale at I evt prøver at leje vogne med forskellig
indretning, før I lægger jer fast på en bestemt vogn.

Hvis jeg kan være til mere hjælp, så mail eller ring en eftermiddag /
aften.
Se mere på min hjemmeside
www.kloster-trailerudlejning.dk

mvh
Steen

Fra : Kim Olsen

Dato : 12-10-04 20:41

Hvad har i andre af erfaringer? Samt fordele og ulemper ved jeres vogn...

Hej Charlotte

En køjevogn er at foretrække, da sengene kan stå opredte, samtidig med at
der stadig er plads til at lege på gulvet.
Vores unger (nu 8 og 12 år) har i mange år haft stor glæde af at have "eget"
værelse, da børneafdelingen på vores Knaus 510, ligger bag i vognen, og kan
lukkes helt af, når der er kammerater på besøg.
Ulemper: tja kun når vognen holder hjemme i haven, og den skal bruges som
gæsteværelse. - så er det faktisk lidt svært at få afsat køjerne til voksne
mennesker - selvom der er masser af plads

Kim OLsen

Fra : Jens

Dato : 12-10-04 20:54

"Charlotte Jensen" <charlotte78@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har set på både køjevogne og alm... men det er mega svært....
> Hvad har i andre af erfaringer? Samt fordele og ulemper ved jeres vogn...

Der findes en del køjevogne med med 2 køjer plus et enkelt dinette der kan
laves til en seng (ofte kun 190 cm) samt et dobbelt dinette eller
rundsiddegruppe der kan bruges som voksen dobbeltseng. (et dinette er et
arrangement hvor der enten kan siddes ved et bord eller det kan laves om til
en seng).

Denne indretning findes f.eks. i en Bürstner Fun 480 TK fra sidst i 90'erne
og i en Detleff Family 465 fra midt i 90'erne (har selv haft begge vogne).

Ud til forhandlerne og find dig en vogn der passer til pengene - der er
masser af gode brugte vogne til salg og fra midt i 90'erne er der mange
køjevogne der nu er til at betale.

Mvh

Jens

Fra : BHF

Dato : 12-10-04 23:00

> [...]
> Har set på både køjevogne og alm... men det er mega svært....
> Hvad har i andre af erfaringer? Samt fordele og ulemper ved jeres vogn...

Vi er også 2+3 (dog lidt ældre børn), og har efter min mening en ret
genial vogn til formålet.

Vores er en LMC 495K men mærket er nok ikke så vigtigt. Det smarte er
at den er med langsliggende køjer og siddedinette i bagenden. Dinetten
er permanent slået ned, og der er lagt en plade i så den når helt over
til den nederste køje. Så har de to største unger en køje hver, og vi
gamle og den mindste har en god 140cm. madras, så der er ikke behov
for op og ned redning af rundsiddegruppen foran. På længere ture har
den ældste dog af og til redt op foran til sig selv.

På den måde mister vi ganske vist dinetten i bagenden, men opnår til
gengæld et hyggeligt soveværelse som også kan bruges til læsning,
fjernsynskiggeri el.lign.
Det giver også noget ekstra gemmeplads under sengen.

Vores vogn er fra '98, og vi er meget glade for den. Vi købte den i
foråret, og har nu været nødt til af få en vinterplads, for ikke at
skulle undvære den.
Skal jeg pege på en ulempe, kunne vi godt bruge lidt mere bordplads i
køkkenet, men det går nu fint.

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 13-10-04 06:40

Hvad er en dinette?

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 13:23

> Hvad er en dinette?

En siddegruppe med bord der kan slås ned til seng.

MVH
Jens

Fra : BHF

Dato : 13-10-04 13:27

"Charlotte Jensen" <charlotte78@mail.dk> wrote in message news:<416cbfc4$0$263$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Hvad er en dinette?

Siddegruppe med bord og sofaer

Fra : Steen ?bel?e

Dato : 13-10-04 14:29

> [...]
> Hvad er en dinette?Det kalder man den lille to personers spiseplads. Altså et lille bord med to bænke ved

mvh
Steen

Fra : MetroHenrik

Dato : 14-10-04 11:31

> [...]
> Har set på både køjevogne og alm... men det er mega svært....
> Hvad har i andre af erfaringer? Samt fordele og ulemper ved jeres vogn...

Hej Charlotte.

Først havde vi en LMC, og nu har vi en Bürstner Ventura 495 TK. Begge var
indrettet med to køjer i den ene ende, i samme ende var en "dinette" (lille
siddegruppe) som kan laves om til seng. Det hele er placeret i en afdeling
som kan lukkes af med skydedør. Derfor kalder vi det børneafdelingen. I den
anden ende er en rundsiddegruppe, som kan laves til sovepladser. Vores
"unger" er hhv 4, 12 og 15. I år har vi investeret i en ny bil med
sovepladser på taget, den har de to ældste brugt i sommer, men ellers er vi
alle i vognen.
Det er, for mig, intet problem at sove i køjerne. Jeg er mere end 185 cm, og
sover fint.

Som jeg ser det er dene eneste ulempe, at vognen af naturlige årsager bliver
stor og tung.

Henrik Værum Høgh

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 19-10-04 09:32

Jeg har hørt nogle sige, at det er meget upraktisk med køjer, da børnene så
ikke kan sidde op i sengen og lege

Fra : phk

Dato : 19-10-04 11:27

> Jeg har hørt nogle sige, at det er meget upraktisk med køjer, da børnene

> ikke kan sidde op i sengen og lege

Køjerne er til at sove i - det er derfor de er der. Når køjerne er der er
der masser af plads i resten af campingvognen til at børnene kan leje. Det
kan knibe når der ingen køjer er.

--
Per, Esbjerg
der har haft køjevogn i 6 år og gerne ville have en igen.

Fra : Tournesol

Dato : 19-10-04 15:25

Hejsa

> Jeg har hørt nogle sige, at det er meget upraktisk med køjer, da børnene
> så
> ikke kan sidde op i sengen og lege

Vi har en vogn uden køjer og to børn og det er vild upraktisk vi vil helt
sikker når vi får råd ,og en større bil, anskaffe os en køjevogn.
Vi er faktisk helt ved at opgive camping pga de manglende køjer for vores to
børn har meget svært ved at ligge ved siden af hianden da den ene ligger
MEGET uroligt om natten og forstyre dermed den andens natte søvn det er ikke
smart.

vores børn leger sjællent i sengen alligevel de leger enten i fortelte eller
mest på pladsen

MVH
Henriette.

Fra : Arne Keller

Dato : 19-10-04 18:30

Charlotte Jensen wrote:
> Jeg har hørt nogle sige, at det er meget upraktisk med køjer, da børnene så
> ikke kan sidde op i sengen og lege

Vores unger på 7 og 11 kan godt sidde i køjerne og lege, den store på 11
har ikke så meget plads men hun ligger også ofte og læser i stedet.

Vi har også en lille sidddegruppe overfor køkkenet hvor de også sidder
hvis de skal tegne eller lignende.

Vi ville helt klart købe en køjevogn igen.

--
Arne Keller
Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Jens

Dato : 19-10-04 21:33

"Charlotte Jensen" <charlotte78@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt nogle sige, at det er meget upraktisk med køjer, da børnene
> så
> ikke kan sidde op i sengen og lege

Den eneste ulempe jeg kan komme i tanke om ved en køjevogn er at når børnene
bliver så store at de hellere vil sove i telt uden for, for til sidst at
blive så store at de slet ikke vil med "de gamle" på ferie, tvinges man
næsten til at skifte vognen ud med en egoist-agtig vogn, da køjerne ellers
bare stå ubenyttet hen. Og det koster jo altid at skifte vognen da
forhandleren gerne skal leve godt af den handel.

Mvh

Jens

Fra : Søren

Dato : 20-10-04 13:45

> [...]
> bare stå ubenyttet hen. Og det koster jo altid at skifte vognen da
> forhandleren gerne skal leve godt af den handel.

der mangler siddepladser i en køjevogn hvis man har mange gæster. Men det jo
sker jo nok kun sjældent

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 23-10-04 07:17

Hej Charlotte
Du skriver at i gerne vil have nogle kommentarer , så har er lige en lille
vigtig en :
Hvilken bil har i til at trække Campingvognen med ?
Det er jo ikke uvæsentlig i forholdet til hvilke campingvogne i vælger , med
eller uden køje !
Hvis i forventer at skulle bruge vognen meget til at køre med , vil jeg
foretrække faste senge til alle og ikke senge der skal redes op hver dag.
Men skal i for det meste holde samme sted er det udemærket at vælge en med
sidegrupper der kan opredes !

Har selv en Detleffs 500 TK med 3 køjer i , som har tjent os i snart 3 år
med god liggekomfort til alle.
Vær opmærksom på at måske 75 % af tiden i er i campingvognen er den tid i
sover i den !

Kim

Fra : LS

Dato : 23-10-04 10:42

"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Vær opmærksom på at måske 75 % af tiden i er i campingvognen er den tid i
> sover i den !

Halløj

Det er fuldstændigt rigtigt at det er tiden man tilbringer i vognen der et
langt stykke hen ad vejen bør bestemme indretningen. De 75% sovning er meget
relativt med mindre i er meget trætte i jeres familie .

Vi bruger hovedsageligt vognen uden for den egentlige sommersæsson og sover
måske kun i 50% af den tid vi tilbringer i vognen. Derfor har vi fravalgt
køjer idet vi prioriterer at børnene har ordentlig plads at lege, tegne,
spille spil og andet på og det vurderer i at de ikke i samme omfang er i
stand til i nogle køjer.

Men som sagt det er i første omgang meget vigtigt at gøre op sine krav og
hvordan man vil bruge vognen. Samtidig betyder størrelsen på vognen også en
del for valget.

mvh Lennart

Fra : Henrik Tange

Dato : 21-10-04 17:23

> [...]
> Har set på både køjevogne og alm... men det er mega svært....
> Hvad har i andre af erfaringer? Samt fordele og ulemper ved jeres vogn...

Vi er tilsvarende 2 v og 3 b (6, 8 og 11 år). Vi har gode erfaringer
med køje-vogne. Vi har valgt lidt større vogne, for også at have noget
plads, vi vil bl.a. gerne have 2 siddegrupper.

Vi havde tidligere en Knaus 590 TK, med køjer bagi, mindre siddegruppe
i siden og stor rundsidegruppe i fronten. De 2 "små" sov sammen (med
hovederne i hver sin ende)i den nederste køje og vi redte op i
rundsidegruppen. Der var ingen problemmer med de "små" når de skulle
sove sammen. Den ekstra siddegruppe medførte at der altid er en
siddemulighed, hvis/når en af ungerne vågner tidligt, til morgenmad,
leg eller andet. Fungerede rigtigt fint.

Er nu blevet lidt mere magelige og har fået en 650TK, med dobbeltseng,
køjer samt 2 siddegrupper. Dette er bare vognen for os pga. den gode
plads og 5 gode sengepladser. Den bagerste sidegruppe kan opdannes til
en stor seng, hvor der kan sove op til 3 - 4 børn, hvilket er
praktisk, da vi ofte har en kammerat.

Vi prioriterer 2 siddegrupper, fordi det rart, når hele familien er
inde i vognen eller der er gæster - voksne ved den ene gruppe og børn
ved den anden.

Jeg syntes egentligt ikke at der nogle ulemper ved indretningen/cv-en,
men vægten og størrelsen gør, at der også stilles krav til bil samt
evt. kørekort.