DCU
Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 07-10-04 09:26

Jamen problemet er, at du gætter lige så meget som alle andre, sålænge
du ikke har nogen beviser, så tag dog og glem det, brug DCU til det de
er gode til (Færgerabatter og andre rabatter, forholdsvis gode pladser
med forholdsvis rimelige priser især hvis du har børn) og glem resten,
det er trods alt kun ca 350,- om året du investerer i foretagendet og
de er hjemme hvis du f.eks. bare tager til Sverige med HH-line én

Hvad kan jeg bruge DCU til, færgerabatter, jeg bruger ikke færgene, deres
campingpladser er nogen af de dyreste i landet, og de støtter mere
campingbranchen end de støtter medlemmer.

Jeg var på en campingplads på fyn, med to overnatninger, dissse to
overnatninger kostede mindre end en overnatning på DCU campingplads i
Odense, så hvor i ligger besparelsen, selv strømmen var dyrere hos DCU end
på den anden campingplads, der for i øvrigt har en dejlig natur.

Fra : LS

Dato : 07-10-04 12:47

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Odense, så hvor i ligger besparelsen, selv strømmen var dyrere hos DCU end
> på den anden campingplads, der for i øvrigt har en dejlig natur.

Jamen det er jo lige nøjagtig det der er det centrale i problemet. Nogen
tror at DCU skal være for alle campister men det skal de da ikke være.
DCU er for dem der ser en fordel i det og er medlemmer. Alle andre hverken
kan eller skal de være en forening for.
Det er da kun fint at du kan finde billigere campingpladser end DCu. Det gør
jeg da også men det gør da hverken DCU til en bedre eller en dårligere
forening. Den henvender sig bare til en anden gruppe mennesker.
Jeg håber da sandelig ikke at jeg skal holde af en bestemt forening bare
fordi jeg er campist.. Der er foreningsfrihed i Danmark hvilket betyder at
der er frihed til at vælge det der passer en selv og ikke nødvendigvis alle
andre.
Hurra for DCU og hurra for alle andre campistforeninger. Jo flere jo bedre
for jo større er muligheden for at vi kan finde lige nøjagtig den forening
der passer os.
Og sidst Hurra for at der er mulighed for at vælge mellem DCU pladser, Top
camp pladser, skilpaddepladser, naturpladser, DK-camp pladser og hvad ved
jeg. Bare der var nogle flere.
mvh
Lennart

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 07-10-04 20:57

"LS" <ar_gonospam.ls@get2net.dk> wrote in message news:<01a9d.2351$Eb4.123@news.get2net.dk>...
> "Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen det er jo lige nøjagtig det der er det centrale i problemet. Nogen
> tror at DCU skal være for alle campister men det skal de da ikke være.

Næe det tror jeg ikke at nogen tror ! og det er heller ikke det det
drejer sig om. Det drejer sig om at DCUs bestyrelse IKKE varetager
deres medlemmers interesser, samt at DCUs bestyrelse anvender metoder
der ikke hører hjemme i et demokratisk land som Danmark.
-CENSUR
-Knægtelse af ytringsfriheden i foreningen.
-Ingen dialog med medlemmerne.
-Hemmeligholdelse af hvad foreningens penge anvendes til?
-Hemmeligholdelse af beslutninger i foreningen.

OG MEGET MEGET MERE.

LS her har du DCUs formålsparagraf:

§2
DCU`s formål er at samle landets campinginteresserede og ANDRE til
FREMME af camping- og friluftslivets UDVIKLING OG til varetagelse af
medlemmernes FÆLLES interesser.

> DCU er for dem der ser en fordel i det og er medlemmer.

Ja og for ALLE ANDRE som har campinglivet som interesse. DU LS tænker
kun i kroner og øre og DET er kun en lille del.Der er andre værdier
end kroner og ører ))

Alle andre hverken
> kan eller skal de være en forening for.

Enig, men bestyrelsen bør også arbejde for at få NYE medlemmer så
formålsparagraffen kan opfyldes!

> Det er da kun fint at du kan finde billigere campingpladser end DCu. Det gør
> jeg da også men det gør da hverken DCU til en bedre eller en dårligere
> forening.

Forkert, hvis DCUs pladser bliver så dyre at ingen kommer der bliver
DCU en dårligere forening. Det økonomiske grundlag for
campingpladserne balancerer på en knivsæg. En dårlig sommer kan mærkes
økonomisk hårdt.

Den henvender sig bare til en anden gruppe mennesker.
> Jeg håber da sandelig ikke at jeg skal holde af en bestemt forening bare
> fordi jeg er campist..

Det bestemmer du da selv vi bor i et demokratisk land ))

Der er foreningsfrihed i Danmark hvilket betyder at
> der er frihed til at vælge det der passer en selv og ikke nødvendigvis alle
> andre.

Det ligner logik.

> Hurra for DCU og hurra for alle andre campistforeninger. Jo flere jo bedre
> for jo større er muligheden for at vi kan finde lige nøjagtig den forening
> der passer os.

Det har du til dels ret i. Men mange små foreninger har ikke så stor
indflydelse som een stor. En stor forening som DCU burde kunne rumme
næsten alle ønsker indenfor camping. Men DCU halser desværre bare
efter toppladserne og forsøger at lave ALLE DCU pladser ENS med gøgl
og tivoli som prioritet til ugunst for medlemmerne der får færre
valgmuligheder, som DU efterspørger.

> Og sidst Hurra for at der er mulighed for at vælge mellem DCU pladser, Top
> camp pladser, skilpaddepladser, naturpladser, DK-camp pladser og hvad ved
> jeg. Bare der var nogle flere.

Enig en sund konkurrence er ikke af vejen.

> mvh
> Lennart

Venlig hilsen
verner

Fra : LS

Dato : 07-10-04 21:53

<ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> "LS" <ar_gonospam.ls@get2net.dk> wrote in message

Jeg har sgu svært ved at høre hvad du siger med alt det råberi

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 07-10-04 16:49

Hm...........interessant og anderledes debat mellem jer to Karl-Heintz'er.

Spændt på at se, om "I" bliver enige :)

/Flemming

PS: Hvad mangler i denne debat, for at den giver os andre mening ?