Lugtfri toiletkemi
Fra : Ukendt

Dato : 28-09-04 09:21

Hejsa

Er der nogle der har erfaringer med kemi/vækser med mindre grim lugt?

Mvh
Lars

Fra : Sten Bo

Dato : 28-09-04 11:08

> Hejsa
>
> Er der nogle der har erfaringer med kemi/vækser med mindre grim lugt?
>
> Mvh
> Lars

Det er der helt sikkert - Sagen har flere sider, du spørger lidt
upræcist.

Først på Thetford, grøn eller var det blå? Du kan også søge på
mellellem campister, DCU med passende søgeord, eller.......

begynde ved kilden - Er der noget med visse fødevarer ? Prøv derefter
med at spise en masse klorofyl tabletter (Matas) - Efter sigende kan
det næsten kamuflere en hund i løbetiden - eller et kompagni soldater på
14 dages manure .......

Udskyl associationerne

mvh sten bo

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-04 11:24

Jeg er bare ude efter nogle ordenlige toiletvæsker der ikke lugter af
plastiknåleskov, gummicitroner eller lignende. Jeg har hørt at der findes
'lugtfri' produkter, men jeg har ingen erfaring med dem. Det er sådanne
erfaringer jeg efterlyser.

Altså, SKAL det være Thetford grøn/blå eller findes der andre mindre kemisk
lugtende produkter.

Jeg mener selv at jeg har rimeligt styr på mine egne afføringlugte

Mvh
Lars

Fra : Verner

Dato : 28-09-04 14:30

http://www.odenseonline.dk/note/wctabs/index-35.html

Verner

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 28-09-04 14:44

Jeg tror NOVADAN i Kolding laver en væske der IKKE lugter - Sælges til
skurvogne o.sv.

Fra : Sten Bo

Dato : 28-09-04 18:32

Lars Skov-Dethlefsen wrote:

> Jeg mener selv at jeg har rimeligt styr på mine egne afføringlugte

Man kan ikke holde på det man ikke har i hænderne

Det var selvfølgelig en joke - væskerne er fast inventar i alle fora.

mvh sten bo

Fra : Bjarne

Dato : 28-09-04 15:00

In article <41593b4d$0$276$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
   "Lars Skov-Dethlefsen" <lars(a)skov-dethlefsen.dk> writes:
> [...]
> erfaringer jeg efterlyser.
>
> Altså, SKAL det være Thetford grøn/blå eller findes der andre mindre kemisk

Nej, det SKAL ikke være Thetford. Vi kan heller ikke lide lugten af Thetford.
Der findes flere alternativer. Vi bruger noget tysk der hedder "Super Rinse",
ingen lugt, fin virkning og så er det noget billigere end Thetford.
Det blev købt hos en dansk campingforhandler et eller andet sted. Jeg kan ikke
huske hvor.

Prøv at kigge ordentlig efter hos camping forhandlerne, normalt er det Thetford
der bliver sat forrest, men hvis man kigger på de nederste hylder, eller spørger
personalet, skulle det være muligt at finde alternativer.

mvh,
Bjarne

Fra : Allan Jørgen Hansen

Dato : 28-09-04 16:08

Lars Skov-Dethlefsen <larsaskov-dethlefsen.dk> skrev:
>Hejsa
>
>Er der nogle der har erfaringer med kemi/vækser med mindre grim
lugt?

>Mvh
> Lars

Ingen erfaring med andet end Tretford's produkter, men jeg har set
i den Råd og dåd har et produkt fra Borup som er mere neutralt i
lugten, det koster ca kun det halve.

mvh Allan Hansen

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 28-09-04 21:49

"Lars Skov-Dethlefsen skov-dethlefsen.dk>" <lars<a> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Er der nogle der har erfaringer med kemi/vækser med mindre grim lugt?

Vi har selv oplevet det problem, at Thetfords væske pludselig får en
kedelig ram lugt.
På Carvan Salon i Düsseldorf har jeg spurgt Thetdord, om de havde en
forklaring på den ramme lugt. Èn af deres ingeniører (ingen af de
almindelige informationsmedarbejdere kendte til problemet) sagde; "at det
kunne være fordi solens stråler på gaskassen kunne varme toiletvæsken op til
over 45 grader. Ellers havde han ingen bud på en forklaring. Derfor har vi
aldrig reserveflaskerne stående i gaskassen.

Vi har derfor, i det sidste års tid, brugt Nord Kemi's lugtfri klosetvæske
med succes.
http://www.nordkemi.dk/index.php?id=19
Det er i øvrigt samme væske som mange bådfolk anvender.
Og vi bruger stadig Thetford på i de vogne vi tester, for toilettet er gerne
klargjort med Thetford væske. Er det ikke klargjort, så tager vi "vores
egen" væske med på turen.

Hilsen
J-P. Rasmussen
sletmigførst-jpr@campingferie.dk

--------------------
I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

Man kan spytte i havet. Men lad være med at tro, at man skaber
oversvømmelser.
Kurt Tucholsky

Hvis du vil vide hvor vigtig du er som person, så stik en finger ned i et
glas vand i ½ minut, og tjek hullets størrelse efter at den er taget op
igen.
- Er hullet væk, ligne du de fleste af os andre.
- Er der stadig et hul, er vandet nok ved at fryse til is, eller tilsat et
stivelsesmiddel.
JP

Fra : famhansen

Dato : 28-09-04 22:33

hej, vi bruger ca. 1/2 dl. alm. reng. middel med salmiak - det billigste fra
diskount butikkerne . er vi kun afsted kortere tid, bruger vi slet ikke
noget, tømmer istedet ofte. de kemiske midler lugter ofte værre end det der
er i toilettet.
vi er 6 pers. i en autocamper og tømmer naturligvis ofte vores wc. i mange
af de tømmestationer vi benytter, må der ikke komme kemi i.
mvh henrik

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 28-09-04 23:18

Der kom i foråret nogle tabletter til at komme i skyllevandet, jeg har
prøvet dem med god erfaring.

Jeg kommer efter tømning en tablet i toilettet sammen med lidt vand, og 1
tablet pr. 5 l. vand i udskyldningsvandet.

Jeg syntes det er godt, drøj i brug, DET LUGTER IKKE, toilettet lugter ikke,
og så fylder det ikke noget i forhold til at have 1 L. grøn og 1 L. rød
toiletvædske stående.

Jeg tror jeg gav omkring 100 kr. for en pakke med tabletter nok til en hel
sommer, (har også foræret nogle stykker til min nabo så de kunne prøve dem).

Jeg købte dem i min campingforretning.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : jhm

Dato : 29-09-04 20:01

Jeg har også prøvet at bruge "tabletterne" og er yderst tilfreds, de virker
efter hensigten og afgiver ingen lugt og de er meget nemme at have med at
gøre, så det er rigtigt godt for mig, der aldrig har kunnet fordrage lugten
af thetfords vædsker...........