Skærme
Fijala 3554
SONY 17sf II på gravens rand?
Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 15-05-01 13:03

Hej,

På mit arbejde har vi to halv gamle, 3 år+, SONY 17sf II skærme som er
begyndt at vise svaghedstegn. Symptomerne er som følger:

1. Ca. 5 cm fra den højre kant er der en lodret lys stribe på 2-3 mm
tykkelse. Skærmbilledet er simpelthen lidt lysere der hvor striben er så
effekten svarer til en form for highlight.

2. Ca. 2/5 dele fra den højre kant er der et cirkeludsnit, ca. 20 grader
af en cirkel med en diameter på ca. 2 meter. Dette cirkeludsnit viser en
mørk stribe med en effekt som er lig modsat den beskrevet under pkt. 1

Fælles for symptomerne er at kun ses i høje opløsninger over 800*600 og
den diameteren af cirkel, beskrevet under pkt. 2, synes mindre ved fx.
1024*768 end 1280*1024. Opdatereingsfrekvensen har ingen inflydelse på
problemet.

Gode råd modtages gerne.

Mvh

Bruno

PS. Vi har en del 17sf skærme, som er ældre end de to 17sf II, og de
udviser ingen symptomer

Fra : Madsen

Dato : 16-05-01 01:40

<iddqd@worldonline.dk> skrev:

> 2. Ca. 2/5 dele fra den højre kant er der et cirkeludsnit, ca. 20 grader
> af en cirkel med en diameter på ca. 2 meter. Dette cirkeludsnit viser en
> mørk stribe med en effekt som er lig modsat den beskrevet under pkt. 1

Den der halvbue du snakker om er nøjagtig magen til den bue min
gamle 17sf II fik til sidst. Den kører dog stadig ude ved en som er
bedøvende ligeglad med hvordan hans skærmbillede ser ud, så
han er godt tilfreds. :)

Samtidig med halvbuen havde min også noget med at den stod og
"klappede sammen" i billedet eller hoppede lidt i venstre og højre
side, men jeg kan ikke sige dig hvad den fejler. Blot nævne at jeg
har set noget af det samme på min gamle trofaste tjener. Ære
være dens minde.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)