206er 110 hk - langsomere end andre??
Fra : Jesper G

Dato : 01-11-04 11:44

Davs, jeg har en 206'er med 110 hk (1.6 l) og så har jeg lige idag
prøvet en 206 SW 1.6 110 hk, og det mærkelige er at den føles
hurtigere - kan der være forskel på motorer? Eller kan det være en
fejl på min - min er helt ny (2000 km) kan det også ha noget at sige
at den skal køres til eller hvad ved jeg?

mvh J

Fra : Jesper G

Dato : 01-11-04 11:48

Skal lige nævne at der er tale om en Peugeot 206!

Fra : HKN

Dato : 01-11-04 12:51

"Jesper G" <takuma@jgb.dk> wrote in message
> Skal lige nævne at der er tale om en Peugeot 206!

Hvis det er en Peugeot 206 du mener, så kan der være noget om snakken,
ellers ved jeg ikke hvad det skulle være?

-HKN

Fra : Snusken

Dato : 01-11-04 13:27

Gearingen er muligvis lavere på en SW ..

mvh eric

Fra : Jan Pedersen

Dato : 01-11-04 13:52

> [...]
> fejl på min - min er helt ny (2000 km) kan det også ha noget at sige
> at den skal køres til eller hvad ved jeg?

Samme fælge og dæk ?

--
Jan Pedersen
cuk@cuk.dk

Fra : Jesper G

Dato : 01-11-04 14:32

On Mon, 1 Nov 2004 13:51:49 +0100, "Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> wrote:

>Samme fælge og dæk ?

Nej, min er vist 1" mindre end på sw'eren... Har det betydning.

Det med gearingen lyder meget rigtigt...

Fra : Mogens

Dato : 01-11-04 16:19

"Jesper G" <bone@no_spam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fejl på min - min er helt ny (2000 km) kan det også ha noget at sige
> at den skal køres til eller hvad ved jeg?

Medmindre du har monteret nogle brede/store
dæk/fælge, som bilen har svært ved at trække,
bør din være hurtigere end en SW.

Bilbasen - data:
S16 - 0-100 km/t på 10.6 og topfart på 196 km/t
SW 1.6 - 0-100 km/t på 11.8 og topfart på 194 km/t

Check evt. www.peugeot.dk

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 01-11-04 16:47

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message

> Bilbasen - data:
> S16 - 0-100 km/t på 10.6 og topfart på 196 km/t
> SW 1.6 - 0-100 km/t på 11.8 og topfart på 194 km/t

Jeg tror ikke det er S16'eren han har.

Mon ikke der er en XS'er?

Br,
Morten

Fra : Mogens

Dato : 01-11-04 16:57

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke det er S16'eren han har.
> Mon ikke der er en XS'er?

En XS havde også 110 hk lige inden, det blev en S16.
Iøvrigt nævner han, at det er med 110 hk...

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 01-11-04 19:13

> En XS havde også 110 hk lige inden, det blev en S16.
> Iøvrigt nævner han, at det er med 110 hk...

S16 er den ikke lavere gearet og 1 sekund hurtigere end XS?

Dvs. at XS og SW er næsten lige hurtige hvis det er sandt.

Br,
Morten

Fra : Jesper

Dato : 01-11-04 19:45

Jeg har en 206 1.6 Edition

Den jeg låner er 206 SW 1.6 XS

Ifølge data er s16 og edition samme acceleration.

Men der hvor jeg primært kan mærke forskel er i optræk fra 0-50 km/t -
der virker den hurtigere - men jeg tror lige jeg taler med mekanikerne
når jeg henter bilen.

tak for de go'e svar

Fra : phk

Dato : 02-11-04 08:31

"Jesper" <jesper_spamtag@bone.dk> skrev i en meddelelse

> Men der hvor jeg primært kan mærke forskel er i optræk fra 0-50 km/t -
> der virker den hurtigere - men jeg tror lige jeg taler med mekanikerne
> når jeg henter bilen.

Har du lånt bilen på et værksted?

Måske har du chip´et den, så folk hellere end gerne vil købe en sådan bil
når de har prøvet den...

Jeg husker da jeg prøvekørte en Knallert45 for mange år siden. Den var
ulovlig selv om den var spritny, så den gik jo vældig godt :)

--
Per, Esbjerg

Fra : phk

Dato : 02-11-04 09:42

> Måske har du chip´et den, så folk hellere end gerne vil købe en sådan bil
> når de har prøvet den...

Måske har _de_ chip´et den ....

--
Per, Esbjerg