Høje transportomkostninger på dele fra USA~
Fra : T

Dato : 01-11-04 10:47

Hej gruppe!

Er der nogen, der har kendskab til firmaer, der kan hjælpe med at
nedbringe de eksorbitante transportudgifter (mindst 300 USD) på selv
små pakker fra USA?

Firmaet jeg skal købe af, nægter at benytte andet end DHL, men andre
son FedEx og UPS er ikke billigere. USPS er rimelige, men de er altså
udelukket.

Kunne varerne købes i USA og sendes til Danmark sammen med andre ting,
ville det blive meget billigere. Så er der jo også mulighed for at
bruge USPS.

Husk at rette e-mailadresse!
--
Venlig hilsen
T.

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 01-11-04 19:41

On 11/01/2004 11:47:12 T <tlaursenFJERNES@jubiimail.dk> wrote:

> [...]

> Kunne varerne købes i USA og sendes til Danmark sammen med andre ting,
> ville det blive meget billigere. Så er der jo også mulighed for at

Den eneste løsning som er billigere end kurer, for små lette pakker, er
USPS. Hvis de ikke vil bruge dem, så find en anden leverandør.
--
Jacob

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-11-04 23:04

"Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse

Find en 'over-there' og få vedkommende til at befordre pakken videre.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : T

Dato : 02-11-04 22:06

On Mon, 1 Nov 2004 23:03:40 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
>Den eneste løsning som er billigere end kurer, for små lette pakker, er
>USPS. Hvis de ikke vil bruge dem, så find en anden leverandør.

Tak for forslagene. Det er ikke så let at finde en anden leverandør.
Jeg har også brugt meget tid på korrespondance med denne og vil nødigt
starte forfra.

Jeg ville også ønske, jeg kendte en troværdig person 'over there', som
kunne agere mellemmand. Det gør jeg desværre ikke.

Husk at rette e-mailadresse!
--
Venlig hilsen
T.

Fra : John Sahl

Dato : 02-11-04 22:09

T wrote:
> Tak for forslagene. Det er ikke så let at finde en anden leverandør.
> Jeg har også brugt meget tid på korrespondance med denne og vil nødigt
> starte forfra.

Et tip kan være at finde en der er i gang med at importere
en bil der ovre fra, måske du kunne få noget med i
vedkommendes container, men så bliver transporttiden
_lang_ *S*

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-11-04 22:33

"T" <tlaursenFJERNES@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Tænkt situation:
Du bestiller delene.
De bliver leveret til USPS af DHL.
Så er det USPS der befordrer delene til DK
Kan det lade sig gøre?
Firmaet som du bestiller ved vil sikkert have forudbetaling, men ellers?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : John Sahl

Dato : 02-11-04 22:47

Uffe Bærentsen wrote:
> Tænkt situation:
> Du bestiller delene.
> De bliver leveret til USPS af DHL.
> Så er det USPS der befordrer delene til DK
> Kan det lade sig gøre?

Eller man arrangerer selv afhentningen hos firmaet så de
bare skal udlevere varen til fragtselskabet?

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 02-11-04 23:51

On 11/02/2004 22:32:36 "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]

> Så er det USPS der befordrer delene til DK Kan det lade sig gøre?
> Firmaet som du bestiller ved vil sikkert have forudbetaling, men ellers?

Skulle DHL køre pakken på posthuset? Tja, det kan de måske godt, men
hvem skal så lægge ud for fragten? Det tvivler jeg stærkt på at DHL er
intereserede i, men det er jo bare et telefonopkald væk at finde ud af
det... Alle de store kurerfirmaer har afdelinger i Danmark, så der er
ingen ben i at spørge dem.
--
Jacob

Fra : T

Dato : 03-11-04 21:11

On Tue, 2 Nov 2004 23:50:55 +0100, Jacob Jorvang
<email@slash-dot-dash-dot-slash.com> wrote:

> [...]
>intereserede i, men det er jo bare et telefonopkald væk at finde ud af
>det... Alle de store kurerfirmaer har afdelinger i Danmark, så der er

Jeg skulle nok have oplyst om den årsag, firmaet angiver til kun at
bruge DHL: De har mistet forsendelser ved USPS og med DHL kan de følge
pakkerne, det kan de åbenbart ikke med USPS. Derfor vil ideen med at
lade DHL bringe pakken til USPS højst kunne betragtes som en
spidsfindig finte fra min side

Tanken om at lade en bilkøber putte pakken i bagagerummet eller
containeren har strejfet mig, men igen skal kontakter og gensidig
tillid være til stede. Leveringstiden er ikke afgørende, gerne en
måned eller mere.

Den så meget omtalte globalisering er vist lidt overdrevet, når jeg må
opgive at få en lille pakke fra USA, men sådan er det.

Husk at rette e-mailadresse!
--
Venlig hilsen
T.