Nye pærer
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 31-10-04 21:50

Hej folkens

Min ene forlygtepære er gået, hvilket betyder, at jeg skal have købt mig et
nyt sæt. Jeg har i øjeblikket 100W´ere i, og det vil jeg gerne have igen.
Samtidig vil jeg gerne have pærer med en anden mere kølig hvid, end mine
nuværende.

Kender nogen en rigtig god 100W pære, der har den "nye hvide farve"...?

Alternativt - hvad er de bedste pærer for tiden..?

Og i øvrigt - kan man købe nye paraboler til min gamle Vectra A..?

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-04 21:53

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kender nogen en rigtig god 100W pære, der har den "nye hvide farve"...?
>
> Alternativt - hvad er de bedste pærer for tiden..?

www.ebay.de søg på "D2R" eller "D2S" de har en den kølige hvide farve du
efterlyser og så holder de 10 gange længere end alm. tunede pærer

> Og i øvrigt - kan man købe nye paraboler til min gamle Vectra A..?

Jada

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 31-10-04 22:01

> www.ebay.de søg på "D2R" eller "D2S" de har en den kølige hvide farve du
> efterlyser og så holder de 10 gange længere end alm. tunede pærer

Nå, ja - men jeg skal helst ikke til at rode med ballaster etc.

Jeg har ikke forstand på installering af ægte xenon - og når jeg holder mig
til 100W alm. pærer, skal jeg ikke til at rode med lygterne til næste syn
etc..

Xenon må vente til den næste bil, jeg køber..

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 31-10-04 22:09

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev :

>Xenon må vente til den næste bil, jeg køber..

det varer vist længe, så glad du er for den gamle kasse ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 31-10-04 22:13

> det varer vist længe, så glad du er for den gamle kasse ;)

*LOL*

Jep - og så glad jeg er for min bankbog.. )

Lige nu holder min Vectra i en opvarmet kælder under jorden - bag en
gitterport med vagt og videoovervågning 24 timer i døgnet.

Så holder en selv en Opel længe i regnen...

/Jan W Nielsen

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 31-10-04 21:31

On 10/31/2004 22:52:51 "Tom" wrote:

> www.ebay.de søg på "D2R" eller "D2S" de har en den kølige hvide farve
> du efterlyser og så holder de 10 gange længere end alm. tunede pærer

Tunede pærer? Er det med direkte lys-indsprøjtning? ;-p
--
Jacob

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 31-10-04 22:00

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev :

>Alternativt - hvad er de bedste pærer for tiden..?

Hmmmmm..... siger lampetesten dig ikke et eller andet

>Og i øvrigt - kan man købe nye paraboler til min gamle Vectra A..?

Jada - hos Opel , eller du kan få ukurante hos <smører_brun_sæbe_ud>

almindelige plagiater til en flovmand stykket, eller Carello'er til
750.-/stk

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 31-10-04 22:11

> hvad er de bedste pærer for tiden..?

> Hmmmmm..... siger lampetesten dig ikke et eller andet

Jo, men den er jo snart et år gammel - og det kunne være, der var nyere
tests..

> Jada - hos Opel , eller du kan få ukurante hos <smører_brun_sæbe_ud>

Men det er jo helt nye lygter..

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 31-10-04 22:30

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev :

>Jo, men den er jo snart et år gammel - og det kunne være, der var nyere
>tests..

Well - jeg er ved at teste nogle GE +50'ere for tiden, de ser ret
lovende ud.......

>Men det er jo helt nye lygter..

Ja - hvis du regnede med at købe selve parabolerne løse, må jeg
skuffe dig, dem har selv Opel ikke som reservedel

Og dem huggerne har, er ikke 2 potter p*s værd .. den Vectra jeg fik
gaflet mig, skulle ha' nye lygter, da synsmanden dømte dem udu

at betale ved kasse 1 !

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 10:39

> Hej folkens

Hejsa Jan

> [...]
> nuværende.
>
> Kender nogen en rigtig god 100W pære, der har den "nye hvide farve"...?

hmm jeg bruger Biltemas billige 20kr stk 100W pærer og de har et godt hvidt
lys.. har også prøvet at købe deres MEGA BLUE til nærlys.. synes ikke de er
mere hvide end de andre er bare manga gange dyrere.. hehe
Så næste gang køber jeg de alm 100W H1 igen... og til 20,- pr stk.. så går
det jo nok..

Mvh
Morten

Fra : DirectX

Dato : 01-11-04 10:47

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mere hvide end de andre er bare manga gange dyrere.. hehe
> Så næste gang køber jeg de alm 100W H1 igen... og til 20,- pr stk.. så går

Ja, så må man bare håbe du har lys relæer på pærer, ellers kan du godt snart
lede efter en ny lyskontakt

Mvh
C@ss

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 11:02

> Ja, så må man bare håbe du har lys relæer på pærer, ellers kan du godt
snart
> lede efter en ny lyskontakt

Det er en bmw, den kan holde til det...
der er også 100W i fjern og tåge.. hehe det er 600W når det hele køre.. hehe

mvh
Morten

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-11-04 11:14

> Det er en bmw, den kan holde til det...
> der er også 100W i fjern og tåge.. hehe det er 600W når det hele køre..
> hehe

Så er der noget galt.
Hvis jeg husker rigtigt så må tåbelys og fjernlys ikke være tændt samtidig.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 11:16

> Så er der noget galt.
> Hvis jeg husker rigtigt så må tåbelys og fjernlys ikke være tændt
samtidig.

hvad er der galt ?? man må heller ikke køre for stærkt...

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 12:48

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message
> samtidig.
>
> hvad er der galt ?? man må heller ikke køre for stærkt...
>
> Mvh
> Morten

Hvis du ikke selv kan se det, så er din pære ikke for stærk
--
Møller

Fra : Brian

Dato : 01-11-04 19:15

Hejsa

Møller skrev:

> Hvis du ikke selv kan se det, så er din pære ikke for stærk

*Lol* Det kan ikke siges bedre

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-04 08:28

> Hvis du ikke selv kan se det, så er din pære ikke for stærk

Suk hvorfor er folk så fucking hellige når der bliver skrevet på ng's.. de
fleste bliver til "jeg har aldrig kørt for stærkt nogen sinde, jeg er
verdens mest lovlydige borger".. suk..

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-11-04 08:45

> [...]

>Suk hvorfor er folk så fucking hellige når der bliver skrevet på ng's.. de
>fleste bliver til "jeg har aldrig kørt for stærkt nogen sinde, jeg er

Hellige ? Der er vist ikke nogen der spiller hellige ...

Overså¨du smiley'en ?
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-04 10:34

> Suk hvorfor er folk så fucking hellige når der bliver skrevet på ng's.. de
> fleste bliver til "jeg har aldrig kørt for stærkt nogen sinde, jeg er
> verdens mest lovlydige borger".. suk..

Hov hov kan vi holde et sobert sprog her i gruppen. men når argumenter
holder op, så er der jo kun uforskammetheder og personlige angreb tilbage.

Beklager at jeg ikke kan udtrykke det så du kan forstå det:
Vi har vel alle kørt for hurtigt på steder, hvor det har været forsvarligt
efter forholdene, f.eks. motorvej mellem Kolding og Esbjerg, der er der
mange strækninger hvor hastigheder over 130 kan foretages fuldt forsvarlig
med den rigtige bil . Og hvis situationen byder det, kan man om nødvendigt
holde helt stille med katastrofeblink tændt

Men din ulovlig lygteføring kan du ikke gøre lovlig under kørsel, thats the
difference.
Og så er du for din egen skyld vel lige opmærksom på, om de 100 W pærer er
forsynet med UV filter, samt at dine paraboler og måske plast kan klare den
ekstra påvirkning.

Hellig, nej, jeg har da selv både fjernlygter og tågelygter med 4 x 100W,
men de sidder på et stativ, som jeg lige kunne sætte på bilen når jeg skulle
ud og køre løb.
De var slukkede under normal kørsel, og de blev endvidere brugt i Sverige og
Norge, Bosch Rally med Philips H3 100W, og lygterelæ, altså kvalitetsvarer,
hvor der var styr på lystspredningen m.v.

Så det var ikke et indlæg for at fortælle at du var en nar, du skulle
opfatte det som en venlig vejledning, så tænk dig om før du bevæger dig ud
på landevejen med hele snuesmeltningsanlægget foran.

Du har vel i stylingens hellige navn samtidig tonet dine baglygter med sort
lygtelak
De tager lyset samt refleksernes virkning, og hvis du har set TV de sidste
14 dage, har du måske set et lille stunt, hvor en lastbil kører bag op i
fire holdende biler, og han var klar over hvad han gjorde, så han bremsede
tidligere end i det virkelige liv.

jeg håber, ikke at dette indlæg var for langt
Men det kan samtidig være nødvendigt, da ikke alle fatter en antydninger og
ironi,

Starchild i din mail er det dit udviklingsstadie )
Den var grov
--
Møller

Fra : ///JJ

Dato : 03-11-04 08:41

Møller wrote:
> Men din ulovlig lygteføring kan du ikke gøre lovlig under kørsel,
> thats the difference.

Han har da heller aldrig skrevet/sagt at han kører med det. Kun at at det
hele trak 600W når det "kørte", og det kunne da fint være hjemme i garagen
eller på privat vej/område...

///JJ

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-04 09:30

> Han har da heller aldrig skrevet/sagt at han kører med det. Kun at at det
> hele trak 600W når det "kørte", og det kunne da fint være hjemme i garagen
> eller på privat vej/område...

Husk på at Færdselsloven også gælder på private veje.. )

--
/ Jan W Nielsen - der synes, at tåbe-lys-entusiaster skulle have knækket en
visker-arm. (overdrivelse fremmer forståelsen)

Fra : ///JJ

Dato : 03-11-04 09:38

Jan W Nielsen wrote:

> Husk på at Færdselsloven også gælder på private veje.. )

Okay, jeg troede den var undtaget der... noteret! :)

///JJ

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-11-04 12:54

> Ja, så må man bare håbe du har lys relæer på pærer, ellers kan du godt
> snart
> lede efter en ny lyskontakt

Min Vectra kører uden probs med 100W´ere - helt standard.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 18:13

> Min Vectra kører uden probs med 100W´ere - helt standard.

Er det i nærlys eller fjernlys?

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-04 09:39

> Er det i nærlys eller fjernlys?

Det er een 90/100W, der sidder i den - som både tager sig af nært og fjernt.

Der er kun 90W på nærlyset - men til gengæld 190W på det periodiske lange
lys, der ikke deaktiverer nærlys. Begge dele kan aktiveres i lang uden
skader.

--
/ Jan W Nielsen