Mage til "#¤&// kvalitet
Fra : Ukendt

Dato : 31-10-04 21:27

Købte i denne uge 2 nye paraboler til mondeo'en på ebay.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7929682578&ssPageName=STRK:MEWA:IT

For f. hvor de smører tykt på i deres annonce.
* Spitzenkvalitãt
* Forberedt til automatisk nivellering.....min bare

Det har taget mig hele dagen at ombygge de nye paraboler til automatisk
nivellering. Jeg måtte afmontere ledningsnettet fra de gamle paraboler da de
nye slet ikke indeholder stikket til niv.motorene.
Og de er godt nok ikke lette at få ud af lygterne. Desuden har de glemt at
bore huller til niv.motoren.
Begge gummilister var revnede så der måtte jeg også bruge de gamle

Men for søren en forskel på de 7 år - 282.000 Km gamle paraboler og så de
nye. Det er nu et rigtig skarpt lys der kommer ud.
Så mangler jeg bare at justere højden

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 31-10-04 21:56

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>For f. hvor de smører tykt på i deres annonce.

Klart - ellers køber du jo ikke ;)

>Og de er godt nok ikke lette at få ud af lygterne. Desuden har de glemt at
>bore huller til niv.motoren.

Huh - er det ikke et krav dernede, at der skal være
nivelleringsautomatik i sådanne gasfætre ?

>Men for søren en forskel på de 7 år - 282.000 Km gamle paraboler og så de
>nye. Det er nu et rigtig skarpt lys der kommer ud.
>Så mangler jeg bare at justere højden

Herligt ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-04 21:54

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Klart - ellers køber du jo ikke ;)

> Huh - er det ikke et krav dernede, at der skal være
> nivelleringsautomatik i sådanne gasfætre ?

Åbenbart ikke

--
Tom

Fra : alexbo

Dato : 31-10-04 23:11

"Tom" skrev

> Åbenbart ikke

Det er da ikke gasfætre, i dit link står de bruger H7.
Jeg går ud fra at prisen 80 euro er pr. sæt, er det korrekt?

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 00:02

> "Tom" skrev

> Det er da ikke gasfætre, i dit link står de bruger H7.
> Jeg går ud fra at prisen 80 euro er pr. sæt, er det korrekt?

pr stk

--
Tom

Fra : Mikael L

Dato : 31-10-04 23:25

> Købte i denne uge 2 nye paraboler til mondeo'en på ebay.

> Men for søren en forskel på de 7 år - 282.000 Km gamle paraboler og så de
> nye. Det er nu et rigtig skarpt lys der kommer ud.
> Så mangler jeg bare at justere højden

Var det vores lille snak i teknik.bil der fik dig til det, eller havde du
planlagt udskiftningen?

Men tillykke med dem Du bliver glad for det i den mørke tid.

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 00:02

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Var det vores lille snak i teknik.bil der fik dig til det, eller havde du
> planlagt udskiftningen?

jep

--
Tom

Fra : Mikael L

Dato : 01-11-04 00:09

> "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> jep

Jubii. Så har jeg da opnået noget ved at bruge lidt tid herinde
Det glæder mig at du også har opdaget den store forskel, selvom du sikkert
ikke mente der var noget galt med lyset på din bil i forvejen.

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 18:26

> [...]
> Det glæder mig at du også har opdaget den store forskel, selvom du sikkert
> ikke mente der var noget galt med lyset på din bil i forvejen.

Ja da man kunne se den nye sammen med den gamle i hver sin side, så er der
godt nok stor forskel. Jeg tror bare at ALLE biler langsomt får samme
fænomen men kan åbenbart stadig godkendes ved SB

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-11-04 18:34

> Jeg tror bare at ALLE biler langsomt får samme fænomen men kan åbenbart
> stadig godkendes ved SB

Bare husk, at når du stiller ved SB, så er det med nærlys og ikke med
kørelys.
Ja, jeg ved det godt, det var en t-shirt mere til samlingen

Nå- nej, du har jo xenon

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 18:38

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bare husk, at når du stiller ved SB, så er det med nærlys og ikke med
> kørelys.
> Ja, jeg ved det godt, det var en t-shirt mere til samlingen
>

> Nå- nej, du har jo xenon

Xenon har de fleste da )

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-11-04 23:02

> Xenon har de fleste da )

også på det punkt hører jeg til mindretallet
(godt der ikke er flere mig'er!!)

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-11-04 23:29

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Xenon har de fleste da )

Mjoehhhh - eller også har folk ordentlige lygter, istedet for
pygmælamper, der skal have kunstigt åndedræt ;)

(En designer, der tror han kan få noget anstændigt lys ud af et
nøglehul har da fis i bøtten)

men som nævnt andetsteds, måske skulle folk tage et kig på deres
lygteglas, inde de høvler 100w lamper i ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 23:32

> Mjoehhhh - eller også har folk ordentlige lygter, istedet for
> pygmælamper, der skal have kunstigt åndedræt ;)
>
> (En designer, der tror han kan få noget anstændigt lys ud af et
> nøglehul har da fis i bøtten)

Åh, du tænker på de små runder lygter som bl.a. nye Fjatter kører med

> men som nævnt andetsteds, måske skulle folk tage et kig på deres
> lygteglas, inde de høvler 100w lamper i ?

Ja det er som at fjerne et stykke madpapir fra lygterne nrå der kommer nye
paraboler på

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-11-04 23:58

>Åh, du tænker på de små runder lygter som bl.a. nye Fjatter kører med

Ja, for eksempel - omend andre jo også tyr til det design pjat

Nogle (BOSCH) har lavet de såkaldte DE lygter, som giver fint lys, men
en ret lille lysåbning, men hovedparten af bilfabrikanterne har ladet
designerne få overtaget, og hvad blev resultatet - paplamper

Tag bare Vectra'en - her planter man en pygmæparabol i lygtehuset,
selv om lygtehuset sagtens kunne rumme en større parabol, fedter man
med stadset - resultatet kender vi jo, folk putter 100w pærer i, bare
for at blive set ;)

Ford Mondeo version 1 - Gyys ! Og så sætter man kraftæ****
plasticlinser i

Hvilken klaphat fik den ide ?

Citroen Xantia - Peugeot 405 - Jammerlamper

Og vor alles yndlingsprügelknabe : Scorpio_den_grimme :

Jamen - venner - det lort kan sgu' lyse ;)

Sierra version 2/3 De kan lyse - Sierra1 skal have lidt hjælp, men
bevares med vision50 lamper er det nu ikke helt ueffent, hvis man
adskiller og højglanser parabolen

(Det så Mogens jo på vejen hjem fra Vejle, i den brune kasse)

I dag laver man så Xenonlygter - javel ja - de lyser sgisme flot, men
jeg er ikke stolt over at have en så skarp lysgrænse

problemer er for mig, at med alt det flotte lys fra de modkørende, får
man sgu da endnu sværere ved at se sin egen vejbane ;(

Og så snakker vi jo ikke om fjolserne med tåbelyset tændt.

Hov - glemte lige et fif - kører gutten bag dig med tåbelys tændt, så
tænder man bare sit eget tåbebaglys, og når hovedet blinker arrigt,
standser man da bare op og spørger gutten hva' det skal gøre godt for

Når han så brokker sig over ens tåbebaglys, kigger man bare undrende
på ham og siger, jamen jeg troede det var tåget siden du kører med
tågelys.

Svært spas, hvis det er en politi'er ;)

Hmmmmm----- jeg vrøvler : g'nat i hytterne

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-11-04 00:09

On Mon, 01 Nov 2004 23:58:13 +0100, jan@fedtegreven.dk wrote:

> [...]
>
>problemer er for mig, at med alt det flotte lys fra de modkørende, får
>man sgu da endnu sværere ved at se sin egen vejbane ;(

Eing, Jeg "plejer" så at sige tak for hjælpen med at smadre mit nattesyn
med at kvitterer med det lange lys til torsken der kører med Xenonlys og
blænder de andre.
Flemming Jacobsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-11-04 08:15

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev :

>Eing, Jeg "plejer" så at sige tak for hjælpen med at smadre mit nattesyn
>med at kvitterer med det lange lys til torsken der kører med Xenonlys og
>blænder de andre.

*det* behøver man da ikke gøre .... Xenon lys blænder ikke specielt -
det lyser bare kraftigere, og ok - mere lys ned på en våd vejbane ~
mere lys op i maskinen på de modkørende ;(

Jeg kender sgu'tte nogen løsning der tilgodeser alle.
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-11-04 18:59

On Tue, 02 Nov 2004 08:15:14 +0100, jan@fedtegreven.dk wrote:

>*det* behøver man da ikke gøre .... Xenon lys blænder ikke specielt -
>det lyser bare kraftigere, og ok - mere lys ned på en våd vejbane ~
>mere lys op i maskinen på de modkørende ;(

Synes bare altid at Xenon lygter altid blænder.
Flemming Jacobsen

Fra : John Sahl

Dato : 02-11-04 19:12

Thunderbird [7100] wrote:
> Synes bare altid at Xenon lygter altid blænder.

Sig efter mig: "Jeg skal ikke kigge ind i de modkørendes
lygter, jeg skal ikke kigge ind i de modkørendes lygter,
jeg skal ikke kigge ind i de modkørendes lygter, jeg skal
ikke kigge ind i de modkørendes lygter"

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-11-04 19:32

"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev :

>Sig efter mig: "Jeg skal ikke kigge ind i de modkørendes
>lygter, jeg skal ikke kigge ind i de modkørendes lygter,
>jeg skal ikke kigge ind i de modkørendes lygter, jeg skal
>ikke kigge ind i de modkørendes lygter"

Åehh gud, skal vi nu til det igen ? <grin>

I disse tider kan man jo også blive blændet af lavtstående sol, selv
om man ikke kigger i retningen, kan man ikke se en hujende

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-04 19:39

> Åehh gud, skal vi nu til det igen ? <grin>

Det har ikke noget med HID at gøre, men at nogle "tåber" ikke vil slukke for
fjernlyset på motorvejen selv om det blænder de andre og de signalerer dette
ved at blinke tilbage )

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-11-04 20:02

> [...]

>fjernlyset på motorvejen selv om det blænder de andre og de signalerer dette

Here we go again !

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : John Sahl

Dato : 02-11-04 20:03

jan@fedtegreven.dk wrote:
> Åehh gud, skal vi nu til det igen ? <grin>

hehe

> I disse tider kan man jo også blive blændet af lavtstående sol, selv
> om man ikke kigger i retningen, kan man ikke se en hujende

Prøv med en helt ny forrude uden ridser eller bare med
en 100% ren rude både inde og ude Dem som ikke
tror på det har noget at sige burde prøve forskellen alene
på det med den rene rude.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-11-04 20:11

> [...]

>en 100% ren rude både inde og ude Dem som ikke
>tror på det har noget at sige burde prøve forskellen alene

Subscribe !

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mikael L

Dato : 02-11-04 22:57

> Subscribe !

Ditto!

Mikael

Fra : Mikael L

Dato : 02-11-04 22:56

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Eing, Jeg "plejer" så at sige tak for hjælpen med at smadre mit nattesyn
> med at kvitterer med det lange lys til torsken der kører med Xenonlys og
> blænder de andre.

Undskyld mig! Men hvad fanden havde du tænkt dig at manden med xenonlygterne
skal gøre? Slukke sit lys, blive hjemme eller afmontere lygterne fordi du
tilfældigvis mener at alt det der nymodens teknik er noget frygteligt noget
og du vil tilbage til før halogen lyset?

Jeg har selv xenon på bilen når jeg arbejder, men hvad har I tænkt jer at
jeg skal gøre når i tænder det langelys? Jeg plejer at tænde mit det lange
og da der er xenon på fjernlyset også, så plejer der ret hurtigt at blive
blændet ned igen.
Men jeg kan ikke rigtigt se hvad jeg har af muligheder.

Mikael

Mikael

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 02-11-04 01:06

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Citroen Xantia - Peugeot 405 - Jammerlamper

Hov hov. Xantia'ens lygter er "anderledes", ikke jammerlige. Nå!

http://www.citroen.mb.ca/citroenet/html/x/xm9.html

:P

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-11-04 08:14

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev :

>Hov hov. Xantia'ens lygter er "anderledes", ikke jammerlige. Nå!

Hvorfor henviser du til en side om XM'en lygter ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Peter

Dato : 02-11-04 10:22

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Citroen Xantia - Peugeot 405 - Jammerlamper

Hvis man skal tro Aftonbladet.se så har du ikke ret. Xantia'n har angiveligt
et fremragende lys henset til dens alder. Bare jeg kunne finde artiklen
igen.

> Hmmmmm----- jeg vrøvler : g'nat i hytterne

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter

Dato : 02-11-04 10:55

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvis man skal tro Aftonbladet.se så har du ikke ret.

Vupti:

http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/1996/9612/961206a.html

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Mikael L

Dato : 01-11-04 23:36

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> men som nævnt andetsteds, måske skulle folk tage et kig på deres
> lygteglas, inde de høvler 100w lamper i ?

Det bliver nok desværre svært så længe at 100watterne er billigere end et
sæt nye lygter.

Mikael

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-11-04 00:00

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev :

>Det bliver nok desværre svært så længe at 100watterne er billigere end et
>sæt nye lygter.

Jep - desværre ....

Folk skulle bare vide hvor diffust deres lys er fordi glasset er
sandblæst

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-11-04 16:44

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> (En designer, der tror han kan få noget anstændigt lys ud af et
> nøglehul har da fis i bøtten)

Hvor mange % dækker en flue (eller 10), som er klasket ud på lygten.
Tag dette tal, for både almindelige lygter og så for de nye mini'er.

Så kan det ses hvad tilsmudsning/'kød i luften' en sommeraften/nat betyder.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-11-04 20:04

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Hvor mange % dækker en flue (eller 10), som er klasket ud på lygten.
>Tag dette tal, for både almindelige lygter og så for de nye mini'er.

Underligt noget at tænke på ;)

Men ok - bare for sammenligningens skyld - vi skiftede lygteglas på
fruens Scorpio

Forskellen i lysstyrke var over 30% - go figure !

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mikael L

Dato : 01-11-04 22:34

> Ja da man kunne se den nye sammen med den gamle i hver sin side, så er der
> godt nok stor forskel. Jeg tror bare at ALLE biler langsomt får samme
> fænomen men kan åbenbart stadig godkendes ved SB

Det har du ret i. Jeg har dog lagt mærke til at Mercedes er slemme til at
blive sorte inden i, men de kan adskilles og renses har jeg ladet mig
fortælle.
Jeg tror også der desværre skal meget til før SB kasserer dem.

Mikael

Fra : Martin Kiefer

Dato : 01-11-04 20:49

> [...]
>
> For f. hvor de smører tykt på i deres annonce.
> * Spitzenkvalitãt
> * Forberedt til automatisk nivellering.....min bare

Giv ham en negativ for at pynte på salgsannoncen. Det er som regel noget
tyskerne forstår. Der er ikke meget ved at have 40K+ positive hvis personen
har op til flere negative...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 21:16

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

> Giv ham en negativ for at pynte på salgsannoncen. Det er som regel noget
> tyskerne forstår. Der er ikke meget ved at have 40K+ positive hvis
> personen har op til flere negative...

Jeg nåede desværre at give ham en positiv inden jeg opdagede forskellene

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 01-11-04 21:39

Tom wrote:
> Jeg nåede desværre at give ham en positiv inden jeg opdagede
> forskellene

Jeg mener godt du kan ændre det.

Fra : phk

Dato : 05-11-04 08:33

> Så mangler jeg bare at justere højden

Men det gør de jo automatisk ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : John Sahl

Dato : 05-11-04 08:38

phk wrote:
> Men det gør de jo automatisk ;)

De skal jo nok kende grundindstillingen for at kunne justere
korrekt