Volvo termostat trick
Fra : Ukendt

Dato : 31-10-04 14:07

Kære bileksperter

Jeg har ladet mig fortæle, at der skulle findes et eller andet
benzinbesparende trick på de gamle volvoer. Jeg har en st.car 240.
årgang 87. Det er et eller andet med at indsætte/udskifte en termostat
ved køleren. Er der nogen der kender den præcise metode, og ved hvor
meget det giver i kilometer.

VH JJ Jensen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 31-10-04 14:28

JJJ <jjj(snabela)tdcadsl.dk> skrev :

> [...]
>benzinbesparende trick på de gamle volvoer. Jeg har en st.car 240.
>årgang 87. Det er et eller andet med at indsætte/udskifte en termostat

Huh ?

Hvis man skal til at snakke om bensinbesparende trick på gale biler,
handler det mest om at holde bilen i topform, og måske ligefrem lægge
kørestilen om

Ingen gizmo'er virker !

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-04 14:36

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis man skal til at snakke om bensinbesparende trick på gale biler,
> handler det mest om at holde bilen i topform, og måske ligefrem lægge

Nå, det er da ellers så rigelig dokumenteret at denne magnetiske fuelsaver
virker
http://www.tinet.org/~sje/mag_fuel.htm

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 31-10-04 15:11

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Nå, det er da ellers så rigelig dokumenteret at denne magnetiske fuelsaver
>virker
>http://www.tinet.org/~sje/mag_fuel.htm

Jeg har, sådan rent tilfældigt - et Eiffeltårn til salg ,
interesseret?

(Om jeg fatter folk gladeligt hopper på sådan noget pjat)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 31-10-04 15:15

<jan@fedtegreven.dk> skrev

> Hvis man skal til at snakke om bensinbesparende trick på gale biler,

Gale biler? Er det dem med et sindsygt benzinforbrug?

Mvh.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 31-10-04 16:51

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Gale biler? Er det dem med et sindsygt benzinforbrug?

;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Klaus A

Dato : 31-10-04 19:28

"JJJ" <jjj(snabela)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> årgang 87. Det er et eller andet med at indsætte/udskifte en termostat
> ved køleren. Er der nogen der kender den præcise metode, og ved hvor

Det er såmen ikke nogen gadget eller evighedsmaskine som "nogen" i denne
tråd tror

Du piller simpelt hen den store blæser af, og erstatter den med en elektrisk
med termostat.
Den løsning har været fremme tidligere på bl.a. www.volvo240.dk
http://www.volvo240.dk/main.asp?f=100

Men det er vist ikke en god ide at gennemføre.

Klaus A
240 '87 B230K