Dæk igen igen!
Fra : PSG

Dato : 31-10-04 10:18

Hej

Jeg skal bestille nye dæk på daekonline.dk og skal lige høre jer eksperter
om en ting: de gamle helårsdæk der sidder på mine fælge har målene
165-65-R14. Kan jeg uden videre smide et par 165-70-R14 på (de 5 % forskel i
højden burde vel ikke komme i vejen)???

PFT
Patrick

Fra : John Sahl

Dato : 31-10-04 10:36

PSG wrote:
> [...]
> målene 165-65-R14. Kan jeg uden videre smide et par 165-70-R14 på (de
> 5 % forskel i højden burde vel ikke komme i vejen)???

Hvis 165/65-14 er din originalmontering er det intet problem.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : phk

Dato : 31-10-04 11:00

> Hvis 165/65-14 er din originalmontering er det intet problem.

Kan godt være ... når man kører f.eks. en Mondeo meget hårdt (f.eks. på Ring
Djursland rundt i svinget nede i skoven) går dækkene på med original dæk og
fælge..

5% er grænsen ifølge loven, men i praksis ...

Du kan bare lade være med at køre så hårdt ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : John Sahl

Dato : 31-10-04 11:08

phk wrote:
> 5% er grænsen ifølge loven, men i praksis ...

Det drejer sig nu kun om knap 3% forøget rullediameter
i det her tilfælde, det er ikke noget problem.

Fra : phk

Dato : 31-10-04 12:34

> Det drejer sig nu kun om knap 3% forøget rullediameter
> i det her tilfælde, det er ikke noget problem.

Når standarddæk og fælge kan give problemer så kan 3% forøgelse vel også? ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 31-10-04 17:38

phk wrote:
> 5% er grænsen ifølge loven, men i praksis ...

Ja, men det er hvis bilen _ikke_har ABS, har den ABS er det max. 3%
afvigelse !

--
Hilsen
Dennis Pedersen