700 hk og 1300 nm
Fra : Frederik

Dato : 30-10-04 22:29

er, hvad Kleemann hiver ud af en SL65'er.

Er jeg den eneste, der synes, det efterhånden er ved at blive for meget...

År 2006 sagt på Nørrebro:

"Hej, jeg har en enzo"
"Hej, jeg har en frikørt taxa, der er pillet lidt ved, hej hej..."

Mvh.

FrederikEffekt :
60 HK

Drejningsmoment :
100 NM

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-10-04 22:49

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev :

>Er jeg den eneste, der synes, det efterhånden er ved at blive for meget...

Det kommer søreme da an på hvad man interesserer sig for ;)

>År 2006 sagt på Nørrebro:

>"Hej, jeg har en enzo"
>"Hej, jeg har en frikørt taxa, der er pillet lidt ved, hej hej..."

År 1870 - sagt på adelgade i Roskilde

Et automobil ? Hvad er det for noget ?

<grin>

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 31-10-04 08:21

jan@fedtegreven.dk wrote:

> År 1870 - sagt på adelgade i Roskilde
>
> Et automobil ? Hvad er det for noget ?

Adelgade i Roskilde, er det den gade der brændte ned og blev
slettet fra kortet efter de Frørup'ske banditter i 1882 havde kørt
dørtræk i deres trykladede oksekærer??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter Weis

Dato : 01-11-04 18:00

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote:

> Adelgade i Roskilde, er det den gade der brændte ned og blev
> slettet fra kortet efter de Frørup'ske banditter i 1882 havde kørt
> dørtræk i deres trykladede oksekærer??

Udstødningen fra sådan en er ikke at spøge med. Det var vist gnister fra
hjulenes jern da der kørtes over chaussée-stenene der antændte dem.

mvh
Peter

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-11-04 22:51

Peter Weis wrote:

> Udstødningen fra sådan en er ikke at spøge med. Det var vist gnister fra
> hjulenes jern da der kørtes over chaussée-stenene der antændte dem.

Ja, det var dengang med skulle have tilladelse til at køre med
jern på, gnæk..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter Weis

Dato : 02-11-04 18:31

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote:

> Ja, det var dengang med skulle have tilladelse til at køre med
> jern på, gnæk..

Det er man jo ikke altid selv herre over ... særligt ikke hvis man kører
med sild.

mvh
Peter

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-11-04 16:17

Peter Weis wrote:

> Det er man jo ikke altid selv herre over ... særligt ikke hvis man kører
> med sild.

...eller nødder.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 31-10-04 08:24

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

meget...

Jeg skrev noget tilsavrende for noget tid,
idet jeg er af samme opfattelse. Jeg blev
hylet ud af gruppen

> Det kommer søreme da an på hvad man interesserer sig for ;)

"Nope" - jeg interesserer mig voldsomt for
biler og synes tilsvarende, at det "for meget"

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 31-10-04 08:52

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :

>Jeg skrev noget tilsavrende for noget tid,
>idet jeg er af samme opfattelse. Jeg blev
>hylet ud af gruppen

Måske fordi nogen fandt det absurd, at du ville synes noget er "for
meget" når talen går på at få mest muligt ud af tingene ?

>"Nope" - jeg interesserer mig voldsomt for
>biler og synes tilsvarende, at det "for meget"

Selv "nope" du ;) - definer lige "for meget"

Her i hytten er det da noget der læses med stor iver - altså - hvad
man kan vride ud af tingene, og de "ting" så stadig kan bruges.

I gamle dage, gik det jo ikke ret tit godt, at tune en motor op til
det vilde - bevares - den ku' blive rigtig hidsig, men også nærmest
kropumulig at bruge til hverdagsbrug

Jo mere hidsig knast, og jo mere komprehansen, og større gasværk :
Goodbye tomgang, og velkommen til nervøs motor

Jeg kan sgu stadig grine over en af fruens ture i en temmeligt preppet
Rekord, hun troede den var ved at gå ud, og kapoww, hun forlod en
bensintank med hjulspind, og voldsom dækrøg ;)

(Godt hun ikke læser med herinde ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mogens

Dato : 31-10-04 08:55

> Måske fordi nogen fandt det absurd, at du ville synes noget er "for
> meget" når talen går på at få mest muligt ud af tingene ?

Husker ikke, hvor "vi kom fra" dengang -

> Selv "nope" du ;) - definer lige "for meget"

Læs mit indlæg om udviklingen af M5 - om hvor
lidt forskel der i princippet (!) er på een fra '86
og een fra '05.

Jeg er klar over, at den sikkerhedsmæssige udvikling (kg)
betyder, at den ville være langsom med 286 hk, men
alligevel....

> Her i hytten er det da noget der læses med stor iver - altså - hvad
> man kan vride ud af tingene, og de "ting" så stadig kan bruges.

Tja'

> I gamle dage, gik det jo ikke ret tit godt, at tune en motor op til
> det vilde - bevares - den ku' blive rigtig hidsig, men også nærmest
> kropumulig at bruge til hverdagsbrug

Jow, jow - og dét har de moderne tunere jo også måttet
sande. En '05 M5 har eksempelvis launch control.
Helt ærligt, mand

> Jo mere hidsig knast, og jo mere komprehansen, og større gasværk :
> Goodbye tomgang, og velkommen til nervøs motor

Enig - kender det fra mine biler :)

> Jeg kan sgu stadig grine over en af fruens ture i en temmeligt preppet
> Rekord, hun troede den var ved at gå ud, og kapoww, hun forlod en
> bensintank med hjulspind, og voldsom dækrøg ;)

Har prøvet det samme på Kgs. Nytorv i en tunet Volvo.
Et sandkorn havde "udkoblet" waste gate, så trykket
var højere end normalt

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 31-10-04 09:11

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :

>Husker ikke, hvor "vi kom fra" dengang -

det har jeg også ;)

>Læs mit indlæg om udviklingen af M5 - om hvor
>lidt forskel der i princippet (!) er på een fra '86
>og een fra '05.

Det gør jeg så - der var da lige et skriv om de biler i et af
magasinerne. Skal jeg være ærlig, tror jeg at ur_M5'eren var en
sjovere bil, en de elektronik_befængte ting vi ser i dag

>Jeg er klar over, at den sikkerhedsmæssige udvikling (kg)
>betyder, at den ville være langsom med 286 hk, men
>alligevel....

Netop ;)

de nye aftapninger af bilerne er vist ved at blive kedeligt ufarlige

En Golf GTI var satme en sjov bil - i dag, er den ............ øehhhh

>Jow, jow - og dét har de moderne tunere jo også måttet
>sande. En '05 M5 har eksempelvis launch control.
>Helt ærligt, mand

Netop ;) (igen!)

>Har prøvet det samme på Kgs. Nytorv i en tunet Volvo.
>Et sandkorn havde "udkoblet" waste gate, så trykket
>var højere end normalt

Man bliver *så* populær blandt omgivelserne

Gu' ved om ikke man sku' gå ud og fyre op under Spirilen - det er jo
sidste dag, inden vinteren indtræder

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas

Dato : 31-10-04 09:37

<jan@fedtegreven.dk> wrote in message

> Gu' ved om ikke man sku' gå ud og fyre op under Spirilen - det er jo
> sidste dag, inden vinteren indtræder

Der er vel en hel måned til? Du skulle sætte dit ur en time tilbage og ikke
en måned frem ;)

Mvh

Thomas

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 31-10-04 09:49

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev :

>Der er vel en hel måned til? Du skulle sætte dit ur en time tilbage og ikke
>en måned frem ;)

Narjjjj... vinteren starter i min bog 1/11

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Leonard

Dato : 31-10-04 10:03

jan@fedtegreven.dk wrote:

>Narjjjj... vinteren starter i min bog 1/11

Så må jeg hellere stille plænetraktoren ind for vinteren og køre
fejemaskinen i klarposition, for så begynder det vel at sne i morgen
tidlig ...

--
Leonard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-04-05 08:50

> Det gør jeg så - der var da lige et skriv om de biler i et af
> magasinerne. Skal jeg være ærlig, tror jeg at ur_M5'eren var en
> sjovere bil, en de elektronik_befængte ting vi ser i dag

Det tror jeg så ikke - der har aldrig været så meget sportsvogn over M5, som
der er i dag.

Ur-M5 var jo ret beset en skodkasse.

I øvrigt en sjov sammenligning mellem Guillia og den nye GT fra Alfa i
Bilmagasinet (?) forleden. Journalisten konklusion: Man turde jo næsten ikke
begive sig ud på offentlig vej i den gamle, når man først havde prøvet
forskellen. .-)

/Jan W Nielsen

Fra : Frederik

Dato : 20-04-05 12:39

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> begive sig ud på offentlig vej i den gamle, når man først havde prøvet

Det man typisk bemærker, når man kommer fra en ny bil til en klassiker, er
at bremsen ikke rigtigt lever op til sit navn...

Mvh.

Frederik

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-04-05 13:25

> Det man typisk bemærker, når man kommer fra en ny bil til en klassiker, er
> at bremsen ikke rigtigt lever op til sit navn...

Det er efter min mening næsten det hele, der halter på gamle biler.

Målet for producenterne er som regel at få en bil, der på een gang er
hamrende komfortabel og sportslig på samme tid. Hamrende motorkraftif og
sparsommelig på samme tid. Og hamrende let og hamrende kollisionsikker på
samme tid.

Man kan stille et "søjlediagram" op, hvori man angiver bilen score på alle
disse modstridende men målbare egenskaber.

En gammel bil falder igennem på stort set alt - og når det går dårligst for
de
nye biler, bliver de 10 procent dårligere på een egenskab - men så til
gengæld stadig langt bedre på alle de andre.

Gamle biler er her i gruppen vildt overvurderede... )

Dér, hvor den måske ikke falder igennem, er på drømme, nostalgi og måske
charme. (Forelskelse er som bekendt svær at gøre rationel).

Et godt eksmepel er den nye Golf GTi (V) kontra ur-GTi fra 80´erne. Den
gamle er jo en spand på alle punkter.

/Jan W Nielsen

Fra : Frederik

Dato : 20-04-05 21:41

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote in message

> [...]
> charme. (Forelskelse er som bekendt svær at gøre rationel).
>
> Et godt eksmepel er den nye Golf GTi (V) kontra ur-GTi fra 80´erne. Den

Gamle biler har for deres berettigelse såfremt de 1. Har særlig nostalgisk
værdi 2. Er hamrende sjove eller 3. hamrende billige.

Mvh.

Frederik

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-04-05 21:49

> Gamle biler har for deres berettigelse såfremt de 1. Har særlig nostalgisk
> værdi 2. Er hamrende sjove eller 3. hamrende billige.

Enig - man skal sjældent søge en sammenligning med nye biler - det kommer
der ikke noget godt ud af.

....lidt på samme måde, som man ikke skal spørge Kim Larsen om politik. Det
kommer der nemlig heller ikke noget godt ud af.. )

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 31-10-04 09:20

Frederik wrote:

> Er jeg den eneste, der synes, det efterhånden er ved at blive for meget...

Det der undrer mig er, at bilfabrikkerne læsser flere og flere
heste ned under motorhjelmen i biler de samtidigt bygger mindre og
mindre "involverende" at køre i.

For at illustere hvad jeg mener:

I min gamle Volvo fra 1971 er man på ingen måde i tvivl om at man
kører hurtigt når nålen står på 130 km/t. Ved 160 km/t sidder man
med et smørret grin på, motoren buldrer og brager, der lugter af
varmt jern og olie, rattet fortæller alt om hvad hjulene har fat
i, og man er fuldstændigt overbevist om at man må være den i hele
verden der kører allerhurtigst, også selv om man lige er blevet
overhalet.

I en Golf fra slutningen af 90'erne, er 130 lige så kedeligt som
at se et æg koge. Ingen feedback fra rattet. Ingen motorlyd. Ingen
hjulstøj. En smule vindstøj, men heller ikke meget. Alt i alt
føler man ikke rigtigt at der "sker noget". 160 km/t er næsten
lige så kedeligt, først når man kører omkring 190-200 km/t mærker
man de første tegn på at det går stærkt..

I sådan en 700 hk mercer vil jeg skyde på at det er endnu mere
udtalt, mon ikke man skal over 250 km/t i sådan en før man
"begynder at leve"??

Nu betyder ovenstående selvfølgelig ikke at man skal gå tilbage
til at bygge biler med forældede køreegenskaber, men man kunne
sagtens sætte bilerne mere "køredynamisk" op - vælge en lidt mere
kontant affjedring, lade føreren mærke mere til underlaget, slippe
en anelse mere motorlyd ind i kabinen - småting der ikke behøver
betyde at bilen bliver ukomfortabel, mens som blot giver en bedre
fornemmelse af bilens fart.

Mennesket har alle dage kunnet lide at udforske grænser.
Bilfabrikanterne har alle dage forsøgt at flytte disse grænser
længere væk. Hvorfor ikke bygge en bil hvor grænserne ligger meget
langt væk, men hvor mennesket der kører bilen bliver "snydt" til
at tro at grænserne ligger langt tidligere. Det vil give mennesket
muligheden for at føle sig som verdensmester uden at bilen på
noget tidspunkt har været presset ud til grænsen..

En gammel "tre-tyrker-i" er et glimrende eksempel på sådan en
opsætning. Ejerne af disse biler jubler og frydes over hvor
herlige de er at køre i, hvor nemt bagenden kan styres med gassen
og hvor stor en grad af kontrol og kontakt føreren har med bilen.
Bilen roses for at være nem at "køre på grænsen". Det de fleste
bare aldrig prøver, er hvad der sker hvis de rent faktisk kører
bilen til den virkelige grænse. Væk er den godmodige bagende der
kan styres med speederen, afløst af en understyring der skifter
til en brutal overstyring uden varsel. Hverken ejere eller
journalisterne opdager normalt dette, de trækker selv grænsen mens
bilen endnu er godmodig og venlig og det er jo herligt, for det
betyder at de ikke slår sig selv ihjel, men i stedet nyder en bil
der er let at lege med og får dem til at føle sig som
verdensmestre. Presser de bilen udover det punkt hvor de ikke selv
tror det kan gøres hurtigere, vil de opdage at det kan det godt,
men også at køreegenskaberne bliver temmeligt giftige.. Der er
altså tale om en bil der kan mere end ejeren tror/tør, og derfor
bruger ejeren kun 90-95% af bilens potentiale og efterlader de
sidste 5-10% som en sikkerhedsmargin. Det er jo helt ideelt..

Fabrikanterne skal altså undgå at bygge biler der føles ufarlige
og harmløse. De skal bygge biler der ER ufarlige og harmløse, men
som FØLES voldsomme og skræmmende - det giver førerne mulighed for
at opnå et adrenalinkick uden at det behøver være ved afsindinge
hastigheder og forrykte manøvrer..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 31-10-04 09:49

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Det der undrer mig er, at bilfabrikkerne læsser flere og flere
> heste ned under motorhjelmen i biler de samtidigt bygger mindre og
> mindre "involverende" at køre i.

Enig!

> [...]
> hjulstøj. En smule vindstøj, men heller ikke meget. Alt i alt
> føler man ikke rigtigt at der "sker noget".

Alfa 156 2.0 - jeg har samme mening om den ift. ovenstående.

> I sådan en 700 hk mercer vil jeg skyde på at det er endnu mere
> udtalt, mon ikke man skal over 250 km/t i sådan en før man
> "begynder at leve"??

Jep.

> [...]
> muligheden for at føle sig som verdensmester uden at bilen på
> noget tidspunkt har været presset ud til grænsen..

I virkeliigheden handler det nok om, at disse nutidens
muskelbiler anvendes til at cruise i samt høj tempo-
kørsel mellem hjem og kontor (Köln - Frankfurt).

> En gammel "tre-tyrker-i" er et glimrende eksempel på sådan en
> opsætning. Ejerne af disse biler jubler og frydes over hvor
> herlige de er at køre i,

Dét må jeg så give dig ret i - efter at have fået
en BMW 323i på matriklen :)

Hvad siger markedet?

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-11-04 23:01

Mogens wrote:

> I virkeliigheden handler det nok om, at disse nutidens
> muskelbiler anvendes til at cruise i samt høj tempo-
> kørsel mellem hjem og kontor (Köln - Frankfurt).

Jeg kan godt følge, at har man et abnormt transportbehov, så er
det rart at man kan klare transporten i en fart.

Jeg er muligvis selv ret "omvendt". I en kedelig bil, opfatter jeg
transporten til og fra arbejde som netop transport. Min arbejdsdag
begynder når jeg sætter mig i bilen for at køre på arbejde, og
slutter når jeg parkerer bilen hjemme igen om aftenen. I en
underholdende bil, bliver turene frem og tilbage sjove og føles
derfor ikke som arbejde. Min arbejdsdag starter altså når jeg
træder ind af døren i firmaet og min fritid begynder når jeg
starter bilen efter fyraften. Det er ikke unormalt at tage en
omvej hjem, blot fordi turen egentlig var for kort.Sat lidt på
spidsen, så er det sjovere at holde i kø i en spændende bil end i
en eller anden øko-boks..

> Dét må jeg så give dig ret i - efter at have fået
> en BMW 323i på matriklen :)

Det er Danny der skal have legetøj? Hils og sig tillykke..

> Hvad siger markedet?

Det kommer an på hvordan du læser det. På den ene side er der
enormt salg i øko-boksene, hvilket indikerer at folk bare vil have
billig transport. På den anden side så er der enormt gang i
chiptuningerne og folk kører generelt "hurtigt og grænsesøgende",
hvilket jeg synes peger på at de savner adrenalinkicket fra en
spændende bil..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 01-11-04 23:10

> [...]
> omvej hjem, blot fordi turen egentlig var for kort.Sat lidt på
> spidsen, så er det sjovere at holde i kø i en spændende bil end i

Jow, jow...

> Det er Danny der skal have legetøj?

He, he - jep det er hans eget valg.

> Hils og sig tillykke..

Jeg takker :)

--

/Mogens

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-11-04 23:49

Thomas Strandtoft skrev:

> [...]
> arbejdsdag starter altså når jeg træder ind af døren i firmaet og min
> fritid begynder når jeg starter bilen efter fyraften. Det er ikke

Ej hvor sjovt. Jeg har det på nøjagtig samme måde Troede egentlig
jeg var eneste mand på jord med denne holdning til "arbejdstiden" men
åbenbart ikke.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-11-04 21:24

"Martin Johansen [6000]" wrote:

> Ej hvor sjovt. Jeg har det på nøjagtig samme måde Troede egentlig
> jeg var eneste mand på jord med denne holdning til "arbejdstiden" men
> åbenbart ikke.

Der er nok flere end man umiddelbart tror..

Jeg har i årevis snakket med min lige så bilnørdede lillebror, og
har spekuleret på om vi mon var de eneste to i verden. Så meldte
jeg mig ind i Alfa Romeo Klub DK og mødte en 30-40 stykker der var
mindst lige så gale..

--
Hygge..
Thomas

Fra : John Sahl

Dato : 02-11-04 21:33

Thomas Strandtoft wrote:
> Der er nok flere end man umiddelbart tror..

Både jeg og min kæreste har det sådan.. Vi kan begge trille rundt
i timevis bare for at køre og nyde det.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-11-04 22:49

Thomas Strandtoft skrev:

> Der er nok flere end man umiddelbart tror..

Vi må være skabs-bilister

> [...]
> spekuleret på om vi mon var de eneste to i verden. Så meldte jeg mig ind
> i Alfa Romeo Klub DK og mødte en 30-40 stykker der var mindst lige så

Hehe

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-11-04 16:25

"Martin Johansen [6000]" wrote:

> Vi må være skabs-bilister

Jeg er sgutte skabsbilist, jeg er det ganske åbenlyst..

Med den nuværende politiske kurs er det dog ikke utænkeligt om det
skulle blive lige så tabu-agtigt at være bilist som det er/var at
være homoseksuel..

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-11-04 23:00

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>og mødte en 30-40 stykker der var
>mindst lige så gale..

Hillemænd ...... 2 burde da være så rigeligt ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-11-04 16:25

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Hillemænd ...... 2 burde da være så rigeligt ;)

Så du..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter Weis

Dato : 03-11-04 09:22

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote:

> Jeg er muligvis selv ret "omvendt". I en kedelig bil, opfatter jeg
> transporten til og fra arbejde som netop transport. Min arbejdsdag

Undskyld jeg spørger dumt, men hvilken forskel gør bilens spændstighed når
man sidder i en kø på motorvejen?

mvh
Peter

Fra : John Sahl

Dato : 03-11-04 10:16

Peter Weis wrote:
> Undskyld jeg spørger dumt, men hvilken forskel gør bilens
> spændstighed når man sidder i en kø på motorvejen?

Det er absolut lige så vigtigt som fjedrene i ens seng

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-11-04 16:29

Peter Weis wrote:

> Undskyld jeg spørger dumt, men hvilken forskel gør bilens spændstighed når
> man sidder i en kø på motorvejen?

Ingen som helst, men alligevel smiler jeg mere når jeg holder
stille i en sjov bil end i en kedelig.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter Weis

Dato : 04-11-04 18:47

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote:

> Ingen som helst, men alligevel smiler jeg mere når jeg holder
> stille i en sjov bil end i en kedelig.

Pas på ingen ser det ... en smilende person i en morgenkø vil da bevirke at
der straks ringes efter den blå vogn-

mvh
Peter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-10-04 11:14

Thomas Strandtoft skrev:

> [...]
> at køre i, hvor nemt bagenden kan styres med gassen og hvor stor en grad
> af kontrol og kontakt føreren har med bilen. Bilen roses for at være nem

Jeg er ikke helt enig.

Jeg har prøvet en E30 320i .. jeg tror aldrig jeg fik den til at smide
med røven for jeg turde simpelthen ikke.. den virkede tung og ustyrlig..
som om den prøvede at sige til mig at hvis jeg tvang den til at smide med
røven så ville den gøre livet surt for mig..

Få dage forinden havde jeg prøvet en Corolla GT Coupe og den lå jeg og
lavde 8-taller i som ingenting, cirkler og generelt legede vildt. Ingen
problemer.

GT'en var nem.. meget nem. BMW'en derimod... nej.

Fra : Mogens

Dato : 31-10-04 11:49

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> GT'en var nem.. meget nem. BMW'en derimod...

Sidstnævnte var sikkert en sænket udgave med
meget brede dæk og ingen servostyring!

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-04 13:03

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Sidstnævnte var sikkert en sænket udgave med
> meget brede dæk og ingen servostyring!

Altså en grønthandler- eller kiosk-bil

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-10-04 16:59

Mogens skrev:

> Sidstnævnte var sikkert en sænket udgave med meget brede dæk og ingen
> servostyring!

Nej og ja. Begge var sænket men ingen brede dæk dvs. 15" så vidt jeg
husker.

Begge var uden servo.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 01-11-04 18:29

> [...]

> problemer.
>
> GT'en var nem.. meget nem. BMW'en derimod... nej.

AE86'eren er nærmest også bygget til drift. Den understyrer lidt, men med
den rigtige provokation kan man nærmest alt med den. den perfekte begynder
drift-bil. Også ifølge DriftBible :)
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-11-04 23:46

Claus Fabritius skrev:

> AE86'eren er nærmest også bygget til drift. Den understyrer lidt, men
> med den rigtige provokation kan man nærmest alt med den. den perfekte
> begynder drift-bil. Også ifølge DriftBible :)

Jeg hyggede mig ihvertfald gevaligt.

Dælme en sjov bil men godt nok ikke en jeg ville eje.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-11-04 23:07

"Martin Johansen [6000]" wrote:

> Jeg er ikke helt enig.

Okay, men du er dog enig i at det er fedt med en bil hvor man
føler at man kan køre til grænsen og lege med dem, det tolker jeg
ihvertfald udfra din kommentar om Corolla GT'en..

> Få dage forinden havde jeg prøvet en Corolla GT Coupe og den lå jeg og
> lavde 8-taller i som ingenting, cirkler og generelt legede vildt. Ingen
> problemer.

Hvor hurtigt kørte du i den Corolla? Havde du den oppe på
topfarten, eller kunne du sagtens more dig og få sommerfugle i
maven ved langt lavere hastigheder? Min påstand er at man sagtens
kan få et kick ud af sådan en bil ved udramatiske hastigheder, i
kontrast til en moderne komfortbil som stortset kræver at blive
kørt helt ud før den leverer noget der minder om underholdning..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-11-04 23:48

Thomas Strandtoft skrev:

> Okay, men du er dog enig i at det er fedt med en bil hvor man føler at
> man kan køre til grænsen og lege med dem, det tolker jeg ihvertfald
> udfra din kommentar om Corolla GT'en..

Jep

> Hvor hurtigt kørte du i den Corolla? Havde du den oppe på topfarten,

Ja - fik den op på 195 efter speedo... sikken larm

> eller kunne du sagtens more dig og få sommerfugle i maven ved langt
> lavere hastigheder?

Sagtens - det meste foregik sidelæns i alle retninger og mønstre

Helt enig.

Fra : Thomas

Dato : 31-10-04 09:43

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote in message
> [...]
>
> År 2006 sagt på Nørrebro:
>
> "Hej, jeg har en enzo"
> "Hej, jeg har en frikørt taxa, der er pillet lidt ved, hej hej..."

Jeg synes ikke at man kan sammenligne standardvogne mod tunede vogne. Hvis
en Enzo fik samme behandlig, ville den Mercedes sikkert blive kørt agter ud.
König lavede en trykladdet Testarossa med 1000 hk i slutfirserne.

Mvh

Thomas
67 hk
101 NM

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 31-10-04 10:05

Frederik wrote:
> er, hvad Kleemann hiver ud af en SL65'er.
>
> Er jeg den eneste, der synes, det efterhånden er ved at blive for
> meget...

Nope

> År 2006 sagt på Nørrebro:
>
> "Hej, jeg har en enzo"
> "Hej, jeg har en frikørt taxa, der er pillet lidt ved, hej hej..."

Jeg tvivler nu på at der er nogen der kan få lov at bruge en SL65'er til
Taxa
Men maskineriet passer jo nok også i en af sedan'erne (E eller S klasse).

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Frederik

Dato : 31-10-04 10:22

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message

> [...]
> Taxa
> Men maskineriet passer jo nok også i en af sedan'erne (E eller S klasse).

Præcis...:)

> --
> Mvh
> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport

Mvh.

Frederik