Rat brækket af...!
Fra : Jesper Kristensen

Dato : 30-10-04 16:39

Hej,

En eller anden idiot har brudt ind i min Ford Transit ('87) - og brækket
rattet af! Spørgsmålet er nu, hvor stor en operation er det at få den
kørende (styrende) igen? Metalstangen (ratstammen?) er simpelthen blevet
vredet over et par cm. nede i konsollen.

Mvh.
Jesper

Fra : alexbo

Dato : 30-10-04 17:00

"Jesper Kristensen" skrev

> [...]
> kørende (styrende) igen? Metalstangen (ratstammen?) er simpelthen blevet
> vredet over et par cm. nede i konsollen.

Hvis du kan finde en anden ratstamme hos en ophugger, er det ikke særlig
svært at skifte den.
I den modsatte ende af rattet, sidder der et kardanled, og så er hele
konsollet skruet fast under instrumentbordet.
De forskellige ledninger sidder på stik.

En times tid, hvis man har prøvet det før.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 30-10-04 17:46

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote
> [...]
> konsollet skruet fast under instrumentbordet.
> De forskellige ledninger sidder på stik.

Dvs. der skal ikke pilles ved noget ude i motorrummet eller hvad?
Er det sandsynligt at kardanleddet har taget skade af den hårdhændende
behandling?

> En times tid, hvis man har prøvet det før.

Det har jeg (som du nok har gættet) ikke. Hvor lang tid tager det for en
automekaniker?

Mvh.
Jesper

Fra : alexbo

Dato : 31-10-04 02:11

"Jesper Kristensen" skrev

> Dvs. der skal ikke pilles ved noget ude i motorrummet eller hvad?
> Er det sandsynligt at kardanleddet har taget skade af den hårdhændende
> behandling?
Nej til begge

> Det har jeg (som du nok har gættet) ikke. Hvor lang tid tager det for en
> automekaniker?

1 time, her forudsat at han skifter hele molevitten på en gang, ratstamme,
stilkkontakter, konsol, ratlås, tændingskontakt, det hele i samlet pakke.
men sådan vil det også være hvis det bliver købt brugt.
Det er en af de få ting der er nemmere end den ser ud til.

mvh
alex christensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-10-04 17:10

Jesper Kristensen skrev:

> [...]
> kørende (styrende) igen? Metalstangen (ratstammen?) er simpelthen blevet
> vredet over et par cm. nede i konsollen.

Unskyld mig men det var da noget mærkeligt noget at stjæle!

Havde du et fedt rat i eller hvorfor?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 30-10-04 17:37

> Unskyld mig men det var da noget mærkeligt noget at stjæle!
>
> Havde du et fedt rat i eller hvorfor?

Rattet var skam ikke stjålet. Det lå på gulvet ved siden af. Aner ikke hvad
den/de personer har haft gang i - de har vel prøvet at knække ratlåsen.
Derudover er der lavet et kæmpe hul i den ene dør for at smadre den eneste
lås der faktisk virkede. De andre kan åbnes med hvadsomhelst der ligner en
nøgle.

Og for at det ikke skal være løgn sker det samme dag som jeg har solgt min
bil, så nu kan jeg heller ikke køre nogen steder.

Møgdag!

/Jesper

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-10-04 18:05

Jesper Kristensen skrev:

> [...]
> ratlåsen. Derudover er der lavet et kæmpe hul i den ene dør for at
> smadre den eneste lås der faktisk virkede. De andre kan åbnes med

Fuck nogle spader mand.

> Og for at det ikke skal være løgn sker det samme dag som jeg har solgt
> min bil, så nu kan jeg heller ikke køre nogen steder.

Trælst.

> Møgdag!

Det forståes!

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-10-04 18:10

"Jesper Kristensen" <jbk@NOSPAMsnaps.dk> skrev i en meddelelse

> Derudover er der lavet et kæmpe hul i den ene dør for at smadre den eneste
> lås der faktisk virkede. De andre kan åbnes med hvadsomhelst der ligner en
> nøgle.

Om så samtlige døre havde stået piv-åbne, havde de ødelagt noget . Men de
har helt sikkert ikke været de klareste lyd i kagen ;).

> Møgdag!

Bad luck .