Nu har jeg købt vinterdæk - hvad så?
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 30-10-04 14:55

Som subj. siger, har jeg netop bestilt mine nye vinderdæk fra daekonline.dk.
Valget faldt på 4 stk. Continental WinterContact TS 780 165/70R14 T til ialt
1.615,60 kr incl. levering. Det synes jeg er billigt, især når man tænker på
at nøjagtigt de dæk vandt i ADAC's vinterdæktest 2004.

Nu har jeg imidlertid lige et par spørgsmål:
- Hvor lang tid levering plejer de at have hos Daekonline - ikke at det
haster, men jeg er jo lidt nysgerrig.
- Hvordan leverer de dækkene? Kommer posten med dem (dag/aften?) eller skal
man afhente dem et sted i nærheden?
- Jeg skal have anskaffet mig et sæt fælge - jeg har bare tænkt mig at købe
nogle brugte alu eller stål på DBA.dk - men hvordan ved jeg hvilke der
passer?
- Når dækkene skal monteres og afbalanceret, hvor er det så billigst/bedst
at få det gjort?

/Kasper Hansen

Fra : Robert Lanther

Dato : 30-10-04 15:04

> [...]
>
> Nu har jeg imidlertid lige et par spørgsmål:
> - Hvor lang tid levering plejer de at have hos Daekonline - ikke at det

I mit tilfælde tog det næsten 14 dage før de kom

> - Hvordan leverer de dækkene? Kommer posten med dem (dag/aften?) eller
> skal
> man afhente dem et sted i nærheden?
De blev leveret DPD - det vil sige jeg var ikke hjemme så jeg skulle selv
hente dem på deres central i Taastrup

Fra : Mogens

Dato : 30-10-04 15:15

"Robert Lanther" <a@a.dk> skrev i en meddelelse

> I mit tilfælde tog det næsten 14 dage før de kom

Kan man jo følge med i på "track and trace-siden" !

> De blev leveret DPD - det vil sige jeg var ikke hjemme så jeg skulle selv
> hente dem på deres central i Taastrup

Jeg har købt mange dæk hos daekonline eller
reifendirekt, som firmaet også hedder. Hver
gang skriver jeg ifm. bestillingen, at de blot
skal smide dækkene i min garage !
Kein problem :)

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 30-10-04 15:19

> I mit tilfælde tog det næsten 14 dage før de kom

Okay - det var også ca. det jeg regnede med. Som sagt haster det ikke
ligefrem - der er mønster nok på de nuværende.

> De blev leveret DPD - det vil sige jeg var ikke hjemme så jeg skulle selv
> hente dem på deres central i Taastrup

Det er fint - frygtede at de bare ville stille dem udenfor. Jeg overvejede
faktisk at få dem leveret på arbejdspladsen.

Men tak for dit svar.

/Kasper Hansen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 30-10-04 23:57

Er faktisk også en mulighed.
Flemming Jacobsen

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 30-10-04 15:08

> - Jeg skal have anskaffet mig et sæt fælge - jeg har bare tænkt mig at
købe
> nogle brugte alu eller stål på DBA.dk - men hvordan ved jeg hvilke der
> passer?

Ps. Jeg ved godt at det er noget med 4x108 - men jeg går bare udfra at jeg
skal finde nogle fælge der passer på Peugeot x05, x06 eller Xantia, ZX, AX
eller lignende?
Det jeg har mest brug for at vide er, om hvordan man kan se om dækket kan
sidde på fælgen (udover at den skal være 14", selvfølgelig). Der er noget
med at man godt kan bruge flere forskellige fælgbredder til samme dæk ikke?

/Kasper Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-11-04 09:50

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> wrote in message
> [...]

> Nu har jeg imidlertid lige et par spørgsmål:
> - Hvor lang tid levering plejer de at have hos Daekonline - ikke at det

Mine sommerdæk tog 14 dage.

> - Hvordan leverer de dækkene? Kommer posten med dem (dag/aften?) eller
skal
> man afhente dem et sted i nærheden?

Et eller andet firma ala. DHL, UPS.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Gismo

Dato : 01-11-04 22:42

Der gik kludder i adressen da vi for nylig ændrede post adresse navnet,
jeg skrev tilbage og bekræftede adressen, var her på en uge.

DPD leverede mine dæk, de kan levere på din adresse eller der hvor de
skal monteres, Hvis du ikke er hjemme kan du lægge en skriftlig
fuldmagt til at de må aflevere dækkene uden du er der.
Man kan også selv hente dem på lageret, ring for nærmere oplysninger
om hvor det ligger, men hvorfor det når de kommer til døren gratis.

Fungere kanon.

Gismo.