Lidt sprød Toyota Avensis D4-D
Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 29-10-04 22:04

En lidt sprød Avensis D4-D med 180 Hk / 400 Nm........hemm den ville jeg
godt eje

http://www.km77.com/marcas/toyota/proto/avensis_d4d_180cv/texto.asp

http://www.km77.com/marcas/toyota/proto/avensis_d4d_180cv/galeria.asp

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Martin P.

Dato : 30-10-04 09:01

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
> En lidt sprød Avensis D4-D med 180 Hk / 400 Nm........hemm den ville jeg
> [...]

Ser lækker ud, men som sædvanligt bliver prisen nok urealistisk høj her i
DK.

- Martin

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 30-10-04 09:51

On Fri, 29 Oct 2004 23:04:14 +0200, "Dennis Hellan Pedersen"
<dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote:

>En lidt sprød Avensis D4-D med 180 Hk / 400 Nm........hemm den ville jeg
> [...]

Findes Avensis D4-D ikke i Danmark i forvejen?
Flemming Jacobsen

Fra : Martin P.

Dato : 30-10-04 12:04

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Findes Avensis D4-D ikke i Danmark i forvejen?

Jo, men ikke en 180HK version så vidt jeg ved?

- Martin

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-10-04 19:08

> Jo, men ikke en 180HK version så vidt jeg ved?

Nej, så må du gå op til en Skoda Octavia TDi 2.0 - med boks.

)

/Jan W Nielsen

Fra : Frederik

Dato : 30-10-04 19:47

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> wrote in message

> Nej, så må du gå op til en Skoda Octavia TDi 2.0 - med boks.
>
> )
>
> /Jan W Nielsen

Ja kunne også være fed.

Synes som altid at diesel ser bedre og bedre ud... 2 liter =180 hk og
400nm... Har bemærket turboen.

Man taler jo så meget om at benzinerne i højere grad vil blive turboladet
fremover. Gad vide hvilken udvikling det vil medføre? Som overgangen fra
alm. diesel til common-rail og pumpedüse?

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 31-10-04 08:44

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> Ja kunne også være fed.

Nej

> Synes som altid at diesel ser bedre og bedre ud... 2 liter =180 hk og
> 400nm... Har bemærket turboen.

Men køredynamikken er jo elendig.

> Gad vide hvilken udvikling det vil medføre?

Svaret kender du allerede"idag" - se artiklen i dagens
JP eller endnu bedre (JP er skod) læs artiklen i nyeste
nummer af Bilmagasinet.

I sidstnævnte er alle BMW M5-udgaverne opstillede
således, at man kan se udvikling mht. hk, ydelse mm..
Den første var jo '86 M5 med BMW M1'erens motor
i en tunet udgave på 286 hk (M1 havde 277).

Sådan een har jeg prøvet - og DET både rykker og lyder
vanvittigt godt. Tak til Mark S

Fra : Frederik

Dato : 31-10-04 09:57

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message

> [...]
> Den første var jo '86 M5 med BMW M1'erens motor
> i en tunet udgave på 286 hk (M1 havde 277).
>
> Sådan een har jeg prøvet - og DET både rykker og lyder

Tjaa, jeg går også ind for to biler.

En diesel til den daglige pendling og en Ghibli til lørdag-søndag...

Angående udvikling i effekt, tænkte jeg mere på, om turboen vil betyde mere
fokus på moment og brændstoføkonomi, eller det blot vil forsætte mod højere
spidseffekt?

Mvh.

Frederik

Fra : Henrik B.

Dato : 31-10-04 20:55

> [...]
> mere
> fokus på moment og brændstoføkonomi, eller det blot vil forsætte mod

For Saab, som må siges at være førende på området, har det hidtil været
moment og brændstoføkonomi.

--
M.v.h.
-----------------------------
Det handler om at ha' TRYK

Fra : Mogens

Dato : 31-10-04 21:00

> For Saab, som må siges at være førende på området

Hvad begrunder du dét med?

Selvom Saab har brugt turbolader gennem mange år,
er det ikkenødvendigvis ensbetydende med at de er
førende.

Saab er erfarne - men ikke nødvendigvis førende...

Fra : Henrik B.

Dato : 31-10-04 21:22

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad begrunder du dét med?
>
> Selvom Saab har brugt turbolader gennem mange år,
> er det ikkenødvendigvis ensbetydende med at de er
> førende.

27 helt nøjagtigt. De har adgang til Garretts nyeste teknologier, eftersom
Garrett benytter Saab som "testbænk". Derudover gør Saab's Trionic
motorstyring - som er verdens mest avancerede - at de har helt andre
muligheder for optimering af turbo og motor.

--
M.v.h.