FTP server
Fra : Johnni Rindom

Dato : 15-05-01 12:35

Jeg har et eller andet sted hørt noget om at novell 5.0 har sin egen FTP
server som blot skal installeres, men er dette korrekt og i det tilfælde,
hvor ligger den så henne. ?

Fra : Kasper M. Ibsen

Dato : 15-05-01 19:23

Hejsa
Du skal installere "UNIX print services"
det gøres simpelt ved at at loade nwconfig | product options | Choose an
item or product listed above, vælg Install UNIX Print Services.
ftp serveren startes med unistart.ncf samt unistop.ncf og administreres vha.
unicon

/Kasper

Fra : Finn Svendsen

Dato : 15-05-01 22:54

Hej, jeg har benyttet en FTP-server på en NW5.0 server og navnet på filen
var "ftpd.nlm". Programmet var pakket i en fil sammen med andre nødvendige
filer i ftpd.exe. Programmet virkede udmærket. Grunden til at jeg ikke
benytter det længere er at vi har opgraderet til NW5.1 (nwftpd.nlm).
Fordelen ved disse FTP-servere er at man kommer hen til ens HOME-directory
når går ind via FTP.
Jeg har stadig ftps.exe liggende, og jeg kan maile den hvis jeg får din
email-adresse.
Finn Svendsen