Hvornår kan en bil komme på gule plader?
Fra : Jesper

Dato : 28-10-04 22:04

Hej

Håber i kan hjælpe mig med at svare på føglende spørgsmål:

hvilke krav er der til en bil for at den kan komme på gule plader?

Jeg vil gerne importere en mindre bil på gule plader, og har jo set at det
sagtens kan lade sig gøre med en Golf, men jeg er i tvivl om det kan lade
sig gøre med en Seat Ibiza. er der nogen der kender reglerne??

Mvh Jesper

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 28-10-04 22:11

On 10/28/2004 23:04:00 "Jesper" <jesper@buhl.com> wrote:

> [...]

> det sagtens kan lade sig gøre med en Golf, men jeg er i tvivl om det kan
> lade sig gøre med en Seat Ibiza. er der nogen der kender reglerne??

Jeg kender ikke de nøjagtige regler (så jeg burde nok holde mig kæft),
men du skal være opmærksom på at der er 2 slags gulpladebiler >3500kg.
Dem på 90% afgift og dem på 30% afgift. Forskellen er størrelsen på
lastrummet, højden, m.v.

Seat Ibiza ville nok næsten helt sikkert være på 90% afgift, hvis det da
overhovedet er muligt. For at indreg som dette skal bagenden bygges om til
varerum med plant gul (og ingen sæder) og der skal være mindst delvis
adskillelse til kabinen.

Skal du bruge bilen udelukkende privat koster det ca. 900kr årligt i
strafafgift.

Hvad med at ringe til Seat og høre om Ibiza findes på gule plader?
--
Jacob

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-10-04 22:49

"Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev > men du skal
være opmærksom på at der er 2 slags gulpladebiler >3500kg.
> Dem på 90% afgift og dem på 30% afgift. Forskellen er størrelsen på
> lastrummet, højden, m.v.

Det går efter: over eller under to ton totalvægt. Ved delvis
erhvervsanvendelse halveres misundelsesafgifterne på hhv. 900 og 5000.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 28-10-04 22:54

On 10/28/2004 23:48:57 "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:

> "Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev > men du skal
> være opmærksom på at der er 2 slags gulpladebiler >3500kg.

> Det går efter: over eller under to ton totalvægt.

Ja, også det (glemte jeg at nævne) men man kan ikke registrere alle biler
til 30% uanset vægt. Der er nogle andre krav til størrelse. Det er
derfor MPVer kan og stadionwagons (generelt) ikke kan.
--
Jacob