Blæser problemer i Mondeo fra 96
Fra : Andersen [3650]

Dato : 28-10-04 17:32

Svigers kærste har en Mondeo fra 96, og den er nu gal
med blæseren. Den kan kun blæse på trin 4 (højeste).
Jeg vil umiddelbart mene at det enten er kontakten eller
en af spolerne i blæsermotoren, men han er blevet
fortalt at det er noget computerhalløj der er smuttet.
Så er det lige jeg spørger: Hvormeget computer kan
der sidde i en 8 år gammel Ford og styre den slags???

Forslag til løsning/fejlfinding modtages gerne

--
/Andersen [3650]

andersen snabela nospam dot dk

Fra : lars

Dato : 28-10-04 19:23

"Andersen [3650]" <virkerikke@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så er det lige jeg spørger: Hvormeget computer kan
> der sidde i en 8 år gammel Ford og styre den slags???

Det er sikkert blæsermodstanden, som er brændt af.

Der sidder en blæsermodstand lige ved siden af blæseren med et firbenet
stik på. Du skal nok skifte både modstand og stik da de har det med at
brænde af. Stikket kan fås med ledninger på så det bare skal loddes på.

Lars

Fra : Andersen [3650]

Dato : 28-10-04 20:06

"lars" <lhb<fjerndette@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stik på. Du skal nok skifte både modstand og stik da de har det med at
> brænde af. Stikket kan fås med ledninger på så det bare skal loddes på.

Takker for "forslaget".
Nu bliver det spændende at høre værkstedets diagnose i morgen

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-04 20:20

> "lars" <lhb<fjerndette@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Takker for "forslaget".
> Nu bliver det spændende at høre værkstedets diagnose i morgen

Det samme + 170 kr i materialer + ½ times arbejdsløn

--
Tom

Fra : Kim Eichen

Dato : 28-10-04 21:04

| "Andersen [3650]" <virkerikke@nospam.dk> skrev i en meddelelse

| Det samme + 170 kr i materialer + ½ times arbejdsløn

Jeg husker tydeligt at jeg for den nævnte reparation i alt betalte 862,5 kr. hos
Scaniadam