Golf V TDI DSG - ny bil ?
Fra : Michael Schrøder

Dato : 28-10-04 16:59

VW's karavane var forbi den anden dag, og jeg fik en prøvetur i Golfen...

Golf V TDI 2,0 140 Hk - 6 gears DSG gearkasse.

En dejlig bil, men...

DSG er jo "bare" et automatgear - selvfølgelig skifter det hurtigt og uden
hul i accelerationen, men hvor tit er det lige nødvendigt

140 Hk trækker ganske godt - med kick-down laver den hjulspin i 1. og 2.
gear så ESP træder til, hvilket så gør at det smarte gear ikke helt virker
så smart...

Så alt i alt virker det som om bilen skal køres som "gammelfar" kører sin
automatgears bil...

- og så kostede den 400.000 ! (altså det er jo bare en Golf)

Indvendigt må jeg nok holde med flere anmeldere, der er ikke rigtigt sket en
forbedring siden Golf IV...

Jeg har en '98 Golf IV TDI 110 Hk, som skal have en afløser men jeg kan bare
ikke finde en.

De krav jeg efterhånden er kommet frem til er at en bil der svarer ca. til
det jeg har er påkrævet:
Dvs:

- ca. 110Hk og 235 Nm
- 0 - 100 km/t på ca. 10 sek
- ca. 20 km/l
- ordentlige sæder - til en på 193 cm
- ca. 300.000 incl. aircondition, sædevarme, fartpilot, el-vinduer,
el-spejle m.m. og så en jydekrog

Jeg er ikke til Franske biler - dårlige erfaringer med en Peugeot 405...
- og heller ikke til Italienske

Jeg har selvfølgelig kigget mig omkring bla. på Mazda 3 DE - men har I nogle
bud på hvad jeg skal kigge på ?

mvh Michael

Fra : Kim

Dato : 28-10-04 17:16

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - og heller ikke til Italienske
>
> Jeg har selvfølgelig kigget mig omkring bla. på Mazda 3 DE - men har I

VW Polo 9n 1,9 TDI den er faktisk ret stor indeni eller hvad med en
Skoda Octavia

Mvh. Kim

Fra : Michael Schrøder

Dato : 28-10-04 20:49

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> VW Polo 9n 1,9 TDI den er faktisk ret stor indeni eller hvad med en
> Skoda Octavia

Polo synes jer er for småt - og den der plastik midterdims der ligner en
aflægningshylde for damer er ikke lige min smag

Jeg har overvejet Octavia - men det er jo en Skoda....
- men jeg må nok forbi og se og prøve en - i det nyeste Bilmagasinet får den
ros - og Golf bliver sorteper...

Det eneste der efterhånden er galt med Skoda er vel navnet som får en til at
tænke på røvskubbere og rustbunker

mvh Michael

Fra : Brian

Dato : 28-10-04 20:53

Hejsa

> Det eneste der efterhånden er galt med Skoda er vel navnet som får en
> til at tænke på røvskubbere og rustbunker

Så er det ikke Skoda det er galt med, men din indstilling
Skoda har jo _intet_ at køre med de gamle, hvilket priserne, brugt
som nye, desværre også afspejler.

/Brian

Fra : Michael Schrøder

Dato : 28-10-04 21:11

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Så er det ikke Skoda det er galt med, men din indstilling

Jeg ved det...

> Skoda har jo _intet_ at køre med de gamle, hvilket priserne, brugt
> som nye, desværre også afspejler.

Ja men alligevel kvier jeg mig ved at indrømme det

mvh Michael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-10-04 20:55

Michael Schrøder skrev:

> Det eneste der efterhånden er galt med Skoda er vel navnet som får en
> til at tænke på røvskubbere og rustbunker

Det kan jeg ikke genkende. Det er faktisk flere år siden jeg har tænkt i
de gamle Skoda-baner/tanker..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 28-10-04 21:02

> Det eneste der efterhånden er galt med Skoda er vel navnet som får en
> til at tænke på røvskubbere og rustbunker

Jeg lånte en Skoda Favorit af min mekaniker sidst min Jumper var til
service. Shit mand, en bunke lort. Så hellere bussen...

Men Octavia kan slet ikke sammenlignes med de gamle. Min bror havde én og
den kørte /langt/ bedre end min tidl. direktørs Audi. Havde jeg
pengene, havde jeg en Octavia.
--
Jacob

Fra : Mogens

Dato : 28-10-04 21:05

"Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse

> Men Octavia kan slet ikke sammenlignes med de gamle. Min bror havde én og
> den kørte /langt/ bedre end min tidl. direktørs Audi.

Det nægter jeg simpelthen at tro på!
Hvad definerer du som "langt bedre"?
Var det en Audi 1.8?

> Havde jeg pengene, havde jeg en Octavia.

Nu har jeg ikke prøvet andet end en Octavia RS m/180 hk.
Så tager jeg hellere bussen...

Fra : Michael Schrøder

Dato : 28-10-04 21:10

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse

> Det nægter jeg simpelthen at tro på!
> Hvad definerer du som "langt bedre"?
> Var det en Audi 1.8?

Tja, i det nyeste nummer af bilmagasinet tester de Octavia, Altea og Golf
med samme motor mod hinanden.
Octavia har bedre samlekvalitet og bedre interiør end golfen som bliver nr.
3 i testen...

mvh Michael

Fra : Mogens

Dato : 28-10-04 21:12

> [...]
> med samme motor mod hinanden.
> Octavia har bedre samlekvalitet og bedre interiør end golfen som bliver

Du svarede ikke på mit spørgsmål?

Fra : Michael Schrøder

Dato : 28-10-04 21:21

> "Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse

> Audi.

> nr.
>
> Du svarede ikke på mit spørgsmål?

Det var ikke min bror eller min chef

mvh Michael

Fra : Mogens

Dato : 28-10-04 21:24

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse

> Det var ikke min bror eller min chef

LOL - ser jeg først nu

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 28-10-04 21:58

On 10/28/2004 22:12:29 "Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

> "Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse

Hehe, jeg tænkte nok nogen ville reagere

En dag hvor begge Zafiraer var ude og trille skulle jeg i byen efter noget
halløj. Jeg lånte derfor allernådigst direktørens Audi A6, og hold
kæft jeg så frem til at fyre sådan en luksusbil af! Indtil jeg kørte i
den - så ønskede jeg mig tilbage i en Zafira. Jeg syntes
køreegenskaberne var dårlige og komforten ligeså. Det hjalp
selvfølgelig heller ikke at det var en bette skodmotor, men det var nu
ikke så meget det jeg bed mærke i.

Ved det ikke, men jeg vil gætte på det var en 1.6 benzin. Den var i
hvert fald lige så død som én.

> Du svarede ikke på mit spørgsmål?

Nu var det jo heller ikke ham du stillede spørgsmålet...
--
Jacob

Fra : Henrik B.

Dato : 28-10-04 22:07

> Ved det ikke, men jeg vil gætte på det var en 1.6 benzin. Den var i
> hvert fald lige så død som én.

Det vil jeg så gætte på det ikke var, da den mindste motor i en A6 er en 150
Hk 1,8T.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 28-10-04 22:13

On 10/28/2004 23:07:06 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> "Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse

> Det vil jeg så gætte på det ikke var, da den mindste motor i en A6 er
> en 150 Hk 1,8T.

Ok, det lyder bare mærkeligt da man skulle trykke pedalen gennem gulvet
for at flytte sig.
--
Jacob

Fra : Henrik B.

Dato : 28-10-04 22:20

> Ok, det lyder bare mærkeligt da man skulle trykke pedalen gennem gulvet
> for at flytte sig.

Det er også en tung bil - vejer vel omkring de 1700 kg med fører o.s.v. Jeg
har prøvet en Golf med den samme motor, og dén var også totalt skuffende. Og
den har endda mindre at slæbe på.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-04 22:19

> [...]
>
> Det vil jeg så gætte på det ikke var, da den mindste motor i en A6 er en

Det er så ikke korrekt, mindste benzinmotor var faktisk 1,8 med 125 Hk.,
senere blev det til en 2.0 med 130 Hk.
Jeg går ud fra at vi taler om 4B modellen (den der lige er blevet skiftet
ud).

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 28-10-04 22:25

On 10/28/2004 23:18:30 "Claus Petersen" wrote:

> [...]

> senere blev det til en 2.0 med 130 Hk. Jeg går ud fra at vi taler om 4B
> modellen (den der lige er blevet skiftet ud).

Skal nok passe. Den ville vel være min 4 år i dag.
--
Jacob

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-10-04 22:33

> Det vil jeg så gætte på det ikke var, da den mindste motor i en A6 er en
150
> Hk 1,8T.

Mmnjahh.....

Den er nok den mindste motor - men ikke den svageste.

Den er er også blevet solgt med den almindelige suge-2,0, der er svagere
hele vejen på gennem omdrejningsregisteret.

Efter min mening for "lille" en motor til A6´eren.

/Jan W Nielsen

Fra : N/A

Dato : 28-10-04 22:02

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 28-10-04 22:02

On 10/28/2004 22:57:44 Jacob Jorvang wrote:

> [...]

Ja, og så skal Skodaen selvfølgelig lige med også... Den syntes jeg til
gengæld var en fornøjelse at køre. Det er vel en smagssag, men jeg har
et helt klart indtryk af om jeg elsker eller hader en bil efter at have
kørt den i 10m. Og Skodaen elskede jeg altså.
--
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-04 21:48

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse
> "Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

Audi 50 kunne vist ikke fåes i 1,8. :)

> [...]
> med samme motor mod hinanden.
> Octavia har bedre samlekvalitet og bedre interiør end golfen som bliver

Jeg læste også godt testen, og tog straks ud for at kigge på vidunderet
(altså Skoda'en).
Jeg kunne ikke nikke genkendende til at den skulle have bedre samlekvalitet
eller finish. Tværtimod var der lige et par enkelte punkter som jeg synes
var "smuttet" mht. plastkvalitet på de synlige dele. Men ellers er den
absolut pengene værd.
Det eneste jeg umiddelbart kunne se var at interiøret var sort istedet for
Golfens Antrazit (mørk grå), hvilket umiddelbart giver et bedre
førstehåndsindtryk af kabinen.
Der synes jeg så til gengæld at VW har begået en brøler, jeg tror at
flertallet fortrækker et sort instrumentbord og rat.

Efterfølgende var jeg ude at kigge på Altea'en, og det må jo siges at være
en smagssag, og det er ikke svært for mig at vælge den fra :(
Design og ndretning er lidt for futuristisk for mig. Og hvis mans som jeg
gerne vil have sædet helt i bund er udsigten til instrumenterne og
klimaanlægget altså noget anstrengt.

Jeg er lidt i samme dilemma som dig (Michael), jeg kan ikke helt finde ud af
om jeg skal slippe kassen for en Golf V.
Den bliver altså lige en tak federe i sportsline med læder og tre-eget
sportsrat.
Afventer dog lige at se prisen på en GTI.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 28-10-04 22:25

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>Der synes jeg så til gengæld at VW har begået en brøler, jeg tror at
>flertallet fortrækker et sort instrumentbord og rat.

Måske flertallet af WV ejerne gør, men folk i almindelighed
foretrækker vist noget der giver indtryk af rummelighed, og det kan
man næppe sige om sorte kabiner (materialer)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-04 22:25

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Måske flertallet af WV ejerne gør, men folk i almindelighed
??
> foretrækker vist noget der giver indtryk af rummelighed, og det kan
> man næppe sige om sorte kabiner (materialer).

Nu skrev jeg jo også kun instrumentbord og rat, en lys kabine er fin med
mig.
Men et mørkt instrument giver ikke genskin i forruden.
Og et sort rat - ja det giver næsten sig selv - kommer ikke så nemt til at
se beskidt ud.

Og ja du har ret, det kan faktisk være svært at få øje på detaljerne i en
sort kabine.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-10-04 22:35

> Det eneste jeg umiddelbart kunne se var at interiøret var sort istedet for
> Golfens Antrazit (mørk grå), hvilket umiddelbart giver et bedre
> førstehåndsindtryk af kabinen.

Enig.

> [...]

Enig.

> Den bliver altså lige en tak federe i sportsline med læder og tre-eget

Enig.

/Jan W Nielsen

Fra : Michael Schrøder

Dato : 29-10-04 05:30

> Enig.

> Enig.

> Enig.

Tja - jeg kører 100 km om dagen og sætter derfor mere pris på komfort - men
jeg vil gerne have det sportslige design

mvh Michael

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-04 06:43

> Tja - jeg kører 100 km om dagen og sætter derfor mere pris på komfort -
men
> jeg vil gerne have det sportslige design

Og tjahh herfra også, jeg kører dagligt mellem 100 og 400 km, og jeg
foretrækker en bil med fast undervogn (ikke benhård) med faste sportsæder.
Det virker bedst for mig i længden, hvis det bliver for blødt mister man
fornemmelsen med vejen.
Så for mig er der ingen vej uden om en sportsline eller GTI.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 28-10-04 17:39

> [...]
en
> forbedring siden Golf IV...
> Jeg har en '98 Golf IV TDI 110 Hk, som skal have en afløser men jeg kan

Har samme model som din, bare en 90 hk, og kan bedre lide interiøret i den
end i den nye - den nye virker mere plastik-agtig Synd at det skal gå
den vej...

> - ca. 300.000 incl. aircondition, sædevarme, fartpilot, el-vinduer,
> el-spejle m.m. og så en jydekrog

Skulle jeg ud og kigge på ny bil i dag, så blev det nok en Mazda 3 som du
selv er inde på.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Michael Schrøder

Dato : 28-10-04 20:52

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse

> Har samme model som din, bare en 90 hk, og kan bedre lide interiøret i den
> end i den nye - den nye virker mere plastik-agtig Synd at det skal gå
> den vej...

Jeps og samtidig er priserne røget gevaldigt op...

> Skulle jeg ud og kigge på ny bil i dag, så blev det nok en Mazda 3 som du
> selv er inde på.

Jeg kan bare ikke helt blive klog på hvad jeg synes om bagenden på
Touringen - sedanen er faktisk pænere, men jeg vil gerne have en stor
bagklap og siddehøjde på bagsædet.

mvh Michael

Fra : MM

Dato : 28-10-04 18:03

> [...]
> - ca. 20 km/l
> - ordentlige sæder - til en på 193 cm
> - ca. 300.000 incl. aircondition, sædevarme, fartpilot, el-vinduer,

Hvad med, som Kim også siger, en Skoda Octavia 1,9 105hk diesel elegance til
305k, dog mangler jydekrogen.

~M

Fra : Michael Schrøder

Dato : 28-10-04 20:54

"MM" <msquaredREMOVETHIS@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med, som Kim også siger, en Skoda Octavia 1,9 105hk diesel elegance
> til 305k, dog mangler jydekrogen.

Den rigtig spændende Octavia har jo de 140 Hk og 6 gear som lyder spændende
!

mvh Michael

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-04 18:25

> [...]
> - og heller ikke til Italienske
>
> Jeg har selvfølgelig kigget mig omkring bla. på Mazda 3 DE - men har I

Du skriver nu godt nok at du ikke er til franske, men tag ud og prøv en tur
aligevel:

Peugeot 307 2.0 XS HDI = 319.000 kr. + lev. 3300 kr. + fartpilot 4000 kr. +
metallak 4000 kr. + aftageligt træk 4900 kr. = 335200 kr. - derudover ville
jeg nok også købe pakken med tågelygter, regnsensor og aut. afblændelig
bakspejl til 2500 kr. og org. cd-afspiller som kan bruge den org.
ratfjernbetjening til 2800 kr.!
136 hk./4000 omd./min.
320 nm./2000 omd./min (og kan boostes kortvarigt til 240 nm.)

Af udstyr kan nævnes: Manuel aircondition, indfarvede dørhåndtag og spejle,
udetemp., boardcomputer, elruder for, fj.betj. centrallås, el-sidespejle m.
varme, sædevarme, 16" alufælge, 6 airbags, ESP mv.

Fra : Michael Schrøder

Dato : 28-10-04 21:00

"Jens" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> spejle, udetemp., boardcomputer, elruder for, fj.betj. centrallås,
> el-sidespejle m. varme, sædevarme, 16" alufælge, 6 airbags, ESP mv.

Jeg har godt set at prisen er spændende, og det var jo også derfor jeg
engang faldt for en Peugeot...

Den gik 117kkm og så var den kandidat til en ny motor og meget andet - det
synes jeg ikke var i orden.

Siden har jeg gået og sagt at hvis der er 50 franskmænd indblandet i at lave
en bil, og de alle roder og sjusker som jeg forventer, så kan jeg godt
forstå at bilerne er som de er - og ja jeg er nok bare antifrankofil (eller
hvad det modsatte af frankofil nu hedder

Desuden er 307 ved at være en gammel model, så der ville jeg nok vente på
noget nyere.
Citroen bliver det heller ikke, de ser for aparte ud.
Renault Megane har jeg kigget på (der skulle jo komme med klaptag...) men
der er godt nok meget plastik på det instrumentbord.

mvh Michael

Fra : Henrik B.

Dato : 28-10-04 21:47

"Jens" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> spejle, udetemp., boardcomputer, elruder for, fj.betj. centrallås,
> el-sidespejle m. varme, sædevarme, 16" alufælge, 6 airbags, ESP mv.

Så havde jeg købt en Toyota Avensis istedet...

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : phk

Dato : 29-10-04 08:11

"Jens" <-> skrev i en meddelelse

> 320 nm./2000 omd./min (og kan boostes kortvarigt til 240 nm.)

Say again?

--
Per, Esbjerg

Fra : morten d. jensen

Dato : 28-10-04 18:34

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse

- men har I nogle
> bud på hvad jeg skal kigge på ?
>
> mvh Michael

Den nye Octavia

Venligst
/Morten

Fra : Martin P.

Dato : 28-10-04 20:21

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse
> 140 Hk trækker ganske godt - med kick-down laver den hjulspin i 1. og 2.
> gear så ESP træder til, hvilket så gør at det smarte gear ikke helt virker

Lyder fedt! Kan man ikke slå ESP fra?

> Jeg har en '98 Golf IV TDI 110 Hk, som skal have en afløser men jeg kan
> bare ikke finde en.

En kammerat har lige købt en Mazda 6 2.0 Diesel med 136HK/320NM og den går
bare godt. Den er lækkert indrettet, dog er sæderne ikke er så fede i den
udgave han har købt den i. Han har givet lige over 300k for en demobil der
har kørt 4000km.

- Martin
Nu med hjulspin i 2.

Fra : Michael Schrøder

Dato : 28-10-04 21:03

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse

> Lyder fedt! Kan man ikke slå ESP fra?

Det tror jeg, men så ryger den direkte i begrænseren
- jeg prøvede ikke...

> [...]
> udgave han har købt den i. Han har givet lige over 300k for en demobil der

Også en kandidat - jeg savner et bud fra Toyota, laver de slet ikke
spændende diesel biler ?

mvh Michael

Fra : Mogens

Dato : 28-10-04 21:11

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse

> Også en kandidat - jeg savner et bud fra Toyota, laver de slet ikke
> spændende diesel biler ?

Heller ikke dieselbiler

Næh du - kør du ud til den lokale Alfa Romeo-forhandler.
Så skal du prøve en diesel, du aldrig vil glemme!
2.4 JTD m/175 hk og 385 Nm -> det rykker!

Fra : Martin P.

Dato : 28-10-04 21:13

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse
> Også en kandidat - jeg savner et bud fra Toyota, laver de slet ikke
> spændende diesel biler ?

Jo de har også en 2.0 Diesel med 136HK placeret i deres Avensis.

Nissan har en 2.2 Diesel med 126-136HK i deres Primera. Med en chip får den
170HK :P

Mazdaen er dog den billigste af de 3 og den der har udseendet bedst med sig
synes jeg.

- Martin

Fra : Henrik B.

Dato : 28-10-04 21:48

> Jo de har også en 2.0 Diesel med 136HK placeret i deres Avensis.

Nope...116 Hk.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Martin P.

Dato : 28-10-04 22:21

> Nope...116 Hk.

Ja det har den sørma også. Ingen tvivl om at det så skal være mazdaen ..

- Martin
Livet starter ved 200HK

Fra : Henrik B.

Dato : 28-10-04 22:27

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det har den sørma også. Ingen tvivl om at det så skal være mazdaen ..

Det kan en boks rette op på.

Derudover har Mazda'en mere sporty køreegenskaber, hvor Avensis'en er mere
lydløs og komfortabel. Og giver et mere gedigent indtryk i kabinen.
Derudover er sikkerheden bedre i Avensis'en.

> - Martin
> Livet starter ved 200HK

Jep. Jeg vil endog gå så langt som at sige: Livet starter ved 200 Hk og 370
Nm.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Martin P.

Dato : 28-10-04 22:32

> Det kan en boks rette op på.

En boks på Mazdaen må så være sjovere?

Men okay det er jo så ikke det det oprindelige indlæg går på.

> Derudover har Mazda'en mere sporty køreegenskaber, hvor Avensis'en er mere
> lydløs og komfortabel. Og giver et mere gedigent indtryk i kabinen.
> Derudover er sikkerheden bedre i Avensis'en.

Hvorfor er sikkerheden bedre i Avensis'en? Mener Mazda 6 scorede max point i
nogle crash tests.

> Jep. Jeg vil endog gå så langt som at sige: Livet starter ved 200 Hk og
> 370 Nm.

Hmm min er en benziner så her snakker vi desværre kun 213HK/265NM Til
gengæld er omdrejninger min ven

- Martin
Jeg vil have en diesel

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-10-04 22:52

> Hmm min er en benziner så her snakker vi desværre kun 213HK/265NM Til
> gengæld er omdrejninger min ven

Det er Henriks Også.. )

Hvad er din for en bil..?

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 28-10-04 23:01

> Det er Henriks Også.. )
>
> Hvad er din for en bil..?

Med de små tal vil jeg gætte på en VW.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Martin P.

Dato : 29-10-04 09:14

> Med de små tal vil jeg gætte på en VW.

Det er en japaner ..

- Martin
Jeg vil køre tysk

Fra : Martin P.

Dato : 29-10-04 09:14

> Det er Henriks Også.. )
>
> Hvad er din for en bil..?

Galt nok, hvad er hans for en bil?

Min er en Almera GTi Turbo @ 0.3 bar.

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-04 13:01

> Galt nok, hvad er hans for en bil?

Tillader mig at svare på Henriks vegne. Han har en særdeles velholdt og pæn
Saab 9000 Turbo.

> Min er en Almera GTi Turbo @ 0.3 bar.

Ikke dårligt..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 30-10-04 09:52

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> Ikke dårligt..

Nej, men 0.3 bar ?
Hvad med at tre-doble det tryk

Fra : John Sahl

Dato : 30-10-04 10:23

Mogens wrote:
> Nej, men 0.3 bar ?
> Hvad med at tre-doble det tryk

Det er der jo både fordele og ulemper ved. Som det
er nu er det næsten med garanti en ret holdbar tuning,
med god kompression der sikrer et godt moment i
lave omdrejninger, skal han øge trykket skal han sænke
kompressionen for at få det til at holde, dermed mister
han moment i de lave omdrejninger, så selv om jeg dog
er enig med dig i at der skal mere tryk til, så er det ikke
bare sådan lige

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Mogens

Dato : 30-10-04 10:43

> [...]
> han moment i de lave omdrejninger, så selv om jeg dog
> er enig med dig i at der skal mere tryk til, så er det ikke

På min Volvo udførte jeg tricket vha. en prof. tuner
Sam Steffansson - UDEN problemer og noget af
"dét", du nævner...
www.samsteffansson.se

Fra : John Sahl

Dato : 30-10-04 10:52

Mogens wrote:
> På min Volvo udførte jeg tricket vha. en prof. tuner
> Sam Steffansson - UDEN problemer og noget af
> "dét", du nævner...
> www.samsteffansson.se

Din Volvo var en turbomotor som standard, det er
så vidt jeg husker eftermonteret turbo på Nissan'en.

Det er forskellen, ellers er jeg skam helt enig med dig.

Fra : Martin P.

Dato : 30-10-04 12:10

> Det er der jo både fordele og ulemper ved. Som det
> er nu er det næsten med garanti en ret holdbar tuning,
> med god kompression der sikrer et godt moment i
> lave omdrejninger, skal han øge trykket skal han sænke

Ja der er ikke det store turbo sus på motorvejen da den ikke har det mest
voldsomme moment, men standard kompressionen kombineret med den forholdsvis
lille T25 lader og GTi motorens temperament er sjovt at overraske folk med
ved lyskrydset.

Men jo næste gang skal jeg da også have mig et ægte turbo bil, så der kan
skrues mere på trykket.

- Martin

Fra : Henrik B.

Dato : 28-10-04 23:00

> Hvorfor er sikkerheden bedre i Avensis'en? Mener Mazda 6 scorede max point
> i nogle crash tests.

I EuroNCAP har Mazda'en kun fået 4 stjerner, hvor Avensis fik 5. Avensis'en
har desuden 7 airbags.

> Hmm min er en benziner så her snakker vi desværre kun 213HK/265NM Til
> gengæld er omdrejninger min ven

Min er skam også en benziner.

> - Martin
> Jeg vil have en diesel

Det vil jeg sgutte......gider ikke skifte gear hele tiden.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Jonas R.

Dato : 29-10-04 08:53

Martin P. wrote:
SNIP
> Hmm min er en benziner så her snakker vi desværre kun 213HK/265NM
> Til gengæld er omdrejninger min ven

Nej livet starter ved 300 hk og 420 nm :)

Fra : Martin P.

Dato : 29-10-04 09:16

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> Martin P. wrote:
> SNIP
>
> Nej livet starter ved 300 hk og 420 nm :)

:P

- Martin

Fra : Jonas R.

Dato : 29-10-04 13:43

SNIP

> - Martin

???

Fra : Mogens

Dato : 30-10-04 15:09

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

Nej livet starter ved 300 hk og 420 nm

Mindre kan gøre det -> blot et spørgsmål vægt
og andre forhold. Der er jo ingen der vil påstå
at en Peugeot 307 DTC racer m/299 hk er kedelig !

> ???

Han rækker tunge ad dig

Fra : Jonas R.

Dato : 31-10-04 08:17

Mogens wrote:
SNIP
> Mindre kan gøre det -> blot et spørgsmål vægt
> og andre forhold. Der er jo ingen der vil påstå
> at en Peugeot 307 DTC racer m/299 hk er kedelig !

Jeps, sex kan sq også gøre det altså starte livet ;)

> Han rækker tunge ad dig

A var hvorfor noget, han er da en uopdraven knægt.

Fra : Mogens

Dato : 31-10-04 08:31

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps, sex kan sq også gøre det - altså starte livet ;)

OK, dét vil jeg så overveje...

:)

Fra : John Sahl

Dato : 31-10-04 10:15

Jonas R. wrote:
> SNIP

Hey Jonas, kan du ikke lige smide mig en mail?

Fra : Jonas R.

Dato : 31-10-04 11:00

John Sahl wrote:

> Hey Jonas, kan du ikke lige smide mig en mail?

Hermed gjort.

/Jonas R.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-10-04 15:00

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> Martin P. wrote:
> SNIP
>
> Nej livet starter ved 300 hk og 420 nm :)

Det kommer vist i høj grad an på vægten, i en bybus er de tal vel ikke noget
specielt.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-10-04 15:19

On Fri, 29 Oct 2004 15:59:44 +0200, "Kim Kristensen"
<kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote:

>"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

>Det kommer vist i høj grad an på vægten, i en bybus er de tal vel ikke noget
>specielt.

>--

Du vil nok blive forbavset, når du opdager hvor "undermotoriseret"
sådan en bybus er.

Den har selvfølgelig noget mere moment, men det altafgørende er
automatgearet, der sørger for en, efter forholdene, kraftig
accelleration.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-10-04 15:43

> [...]
>
> Den har selvfølgelig noget mere moment, men det altafgørende er
> automatgearet, der sørger for en, efter forholdene, kraftig

Næh jeg kender ikke de tekniske data på en bybus, men selv om den er
undermotoriseret går den næppe fra brugbar til sjov selv med de tal. Den
efter forholdende gode acceleration skyldes kan nok i nogen grad tilskrives
en lav gearing, tophastigheden er jo ikke imponerende på sådan et skrummel

Med venlig hilsen Kim

Fra : Martin P.

Dato : 29-10-04 17:12

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> noget

Jeg tvivler på at Jonas kører rundt i en bybus .. :)

- Martin

Fra : Jonas R.

Dato : 29-10-04 17:43

Martin P. wrote:
SNIP
> Jeg tvivler på at Jonas kører rundt i en bybus .. :)

Nej ikke medmindre han mener en Audi S2 Coupe er en bybus. Men selvfølgelig
kan man have forskellig smag :)

Men Martin P., en almera med standard turbo? Det er da vist ikke normalt?
Hehe

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-10-04 21:15

> [...]
> kan man have forskellig smag :)
>
> Men Martin P., en almera med standard turbo? Det er da vist ikke normalt?

En S2 er bliver næppe opfattet som en bybus generelt (heller ikke af mig),
kører man rundt i en Smart kan det da godt være at man opfatter den sådan.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jonas R.

Dato : 29-10-04 21:23

Kim Kristensen wrote:
SNIP
> En S2 er bliver næppe opfattet som en bybus generelt (heller ikke af
> mig), kører man rundt i en Smart kan det da godt være at man opfatter
> den sådan.

Nej nej ved jeg da godt, men nu er det en bil gruppe og jeg ville også lige
være med på bølgen om at livet starter med bla bla bla ;)

hehe intet andet idet, ville bare lige påpege,at jeg ikke tuller rundt i en
bybus medmindre jeg en gammel imellem tager natbussen hjem når jeg er stiv.

/Jonas R.

Fra : Martin P.

Dato : 30-10-04 12:25

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

> Nej ikke medmindre han mener en Audi S2 Coupe er en bybus. Men
> selvfølgelig
> kan man have forskellig smag :)

Lækker lækker maskine! Jeg hopper sikkert også på VAG vognen næste gang.

> Men Martin P., en almera med standard turbo? Det er da vist ikke normalt?
> Hehe

Jojo den er god nok http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=40392

- Martin

Fra : John Sahl

Dato : 30-10-04 13:30

Martin P. wrote:
> Jojo den er god nok

Som jeg srkev i et andet indlæg: Den er eftermonteret.
Det er ikke Nissan fabrikken selv der har lavet den
version, uanset at den kunne købes gennem deres
forhandlere.

Fra : Martin P.

Dato : 30-10-04 15:15

> Som jeg srkev i et andet indlæg: Den er eftermonteret.
> Det er ikke Nissan fabrikken selv der har lavet den
> version, uanset at den kunne købes gennem deres
> forhandlere.

Det kan godt være det er eftermonteret på dem der blev solgt dengang, men
kompressionen blev stadig sænket på motorerne vha. GTi-R stempler selvom de
blev solgt med ca. 0.4 bar tryk, så der var rigeligt med mulighed for at
skrue trykker op til 0.8bar uden problemer.

- Martin

Fra : John Sahl

Dato : 30-10-04 15:30

Martin P. wrote:
> [...]
> selvom de blev solgt med ca. 0.4 bar tryk, så der var rigeligt med
> mulighed for at skrue trykker op til 0.8bar uden problemer.

Er det så ikke en af dem du har da?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-10-04 15:19

On Sat, 30 Oct 2004 14:29:43 +0200, "John Sahl"
<spamtrap7@mandezonen.dk> wrote:

> [...]
>Det er ikke Nissan fabrikken selv der har lavet den
>version, uanset at den kunne købes gennem deres

Det er faktisk en spændende historie.

Det startede med at et par knalddygtige mekkere oppe hos importøren i
Kvistgård lavede en Primera til den ene af dem.

Det kom så de rigtige mennesker for øre, og Primera'en blev testet i
hoved og r*v.

Det endte med at de, hvis de holdt kvaliteten fra den første, fik lov
til at bygge flere, som blev solgt gennem Nissan-forhandlerne med fuld
garanti og hele pivetøjet.

Produktionen stoppede da de to mekkere flyttede til Kalundborg -
fristet af ussel mammon fra anden side.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-10-04 21:11

> "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse

> Jeg tvivler på at Jonas kører rundt i en bybus .. :)
>
> - Martin

Men du ved det tilsyneladende ikke, der er jo mange af dem (bybusser) og der
er vel en bag rattet på dem alle og at Jonas måske var en af dem.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 29-10-04 17:54

On 10/29/2004 15:59:44 "Kim Kristensen"
<kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote:

> "Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer vist i høj grad an på vægten, i en bybus er de tal vel ikke
> noget specielt.

Så en lastbil i dag med skriften: "I denne vogn arbejder 420 heste og ét
æsel."

...Og for at give det relevans: Den kørte 90km/t trods sine 420 heste (og
ene æsel.)
--
Jacob

Fra : Henrik B.

Dato : 28-10-04 21:49

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse

> Også en kandidat - jeg savner et bud fra Toyota, laver de slet ikke
> spændende diesel biler ?

Personligt kan jeg godt li' Avensis diesel. Men prisen ligger nok lige i
overkanten af, hvad du vil gi'.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Henrik B.

Dato : 28-10-04 22:14

> [...]

> DSG er jo "bare" et automatgear - selvfølgelig skifter det hurtigt og uden
> hul i accelerationen, men hvor tit er det lige nødvendigt

Nej, det er et manuelt gear, men med automatisk skift.

--
M.v.h.

Fra : Michael Schrøder

Dato : 29-10-04 05:28

> "Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det er et manuelt gear, men med automatisk skift.

Ja det er, men når først den daglige brug indfinder sig tror jeg det bare
vil føles som et automatgear.

mvh Michael